استانداردهای تولید محتوا چیست؟ (محتوای استاندارد تضمینی برای بقای کسب و کارتان)

استاندارد-های-تولید-محتوا

استانداردهای تولید محتوا برای سایت و شبکه‌های مجازی می‌تواند راه گشای مشکلات کسب و کار ما در دنیای دیجیتال باشد. شما باید سعی خود را بکار بگیرید تا استانداردهای تولید محتوا را با دادن اطلاعات دقیق و به روز برای مخاطب به نمایش بگذارید. به نظر ما استانداردهای تولید محتوای الکترونیکی چیست؟ آیا هر نوع محتوا استانداردهای مختص خودش را دارد؟ شاید تا بحال عبارت SCORM را شنیده باشید. پادشاه محتوا در این مقاله از تکنیک‌های آموزش استانداردهای تولید محتوا قصد دارد توضیحاتی درباره تولید یک محتوای استاندارد برای سایت و شبکه‌های اجتماعی برای شما مخاطبان عزیز بیان کند.

استاندارد SCORM چیست؟

اسکورم برای مخاطبان بستر مناسبی جهت تولید محتوای آموزشی و الکترونیکی ایجاد می‌کند بدین صورت که افراد می‌توانند با استفاده از این امکان در سیستم‌های محتوا آموزشی از جزئیات کامل فعالیت‌های مطلع شوند. به‌طور مثال فردی که از سیستم ارائه محتوای آموزشی اسکورم استفاده می‌کند می‌توانند به دانشجویان و دانش آموزان خود دسترسی داشته باشد و از چگونگی عملکرد آن‌ها با اطلاعات مورد نیاز را کسب کند. اسکورم این قابلیت را دارد که کاربران بتوانند در این فضا با هم به تعامل بپردازند و انواع محتواهای آموزشی را ارائه کنند. اگر می‌خواهید در مورد تولید محتوای الکترونیکی اطلاعات بیشتری بدست آورید اینجا کلیک کنید.

استانداردهای تولید محتوا الکترونیکی اسکورم چه مزیت‌هایی دارد؟

با استفاده از فضای اسکورم شما می‌توانید برای چندین بار محتوای الکترونیکی خود را تولید و سپس به اشتراک بگذارید. دیگر مزیتی که دارد وجود فضای‌های مختلف برای نمایش محتوا و تداوم آن که در واقع این عملکرد اسکورم به نوعی به نفع شما خواهد بود بدین صورت که سرمایه شما بازدهی مثبتی خواهد داشت و این یعنی تولید محتوای هر چه با کیفیت تر ناشر. برای ایجاد محتوا در اسکورم می‌توانید درخواست تولید محتوا خود را به شرکت‌های تولید محتوا ارائه کنید یا برای خرید محتوای آماده هزینه صرف کنید. به‌طور کلی اسکروم موجب رضایت مندی و سرمایه‌گذاری اثر بخش در فعالیت‌های آموزشی می‌شود.

استانداردهای تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی

برای تولید محتوا و ساختار کلی آن در هر فضایی می‌توان یک چارچوب مشخصی بر اساس یک سری اصول تعیین کرد. هر چقدر که زمان می‌گذرد و شما دارای تجربه‌های متعددی خواهید شد و به‌طور خودکار آگاهی شما نسبت به محیط اطراف بیشتر خواهد شد و این موجب می‌شود که شما برخی از نکات و موارد را در جامعه ناخودآگاه رعایت کنید. در نتیجه برای پیاده‌سازی همچنین نکاتی در مورد کسب و کار خود در فضای مجازی باید تمرین و تکرار زیادی انجام دهید و مطالعه گسترده‌تر و بیشتری نسبت به افراد عادی داشته باشید.

نکات کلیدی برای استانداردهای تولید محتوا

برای این که شما بتوانید محتوای متناسب با کسب و کار و برند خود انتخاب کنید باید یکسری نکات و مواردی را در نظر بگیرید تا بتوانید نتایج دلخواه کسب و کار خود را ملاحظه کنید. کافیست برای شروع سوالات سخت و پیچیده ای مطرح نمایید، یک استراتژِ طراحی کنید به کمک آن مسئله ای را برای خود تشریح نمایید تا بتوانید ذهن مخاطب را آماده همکاری ببینید. یکی از مواردی باید در بکارگیری آن توجه داشته باشید این است که مسئله و موضوع مورد نظر خود را برای همکاران مطرح کنید تا ادامه راهکارهایی برای حل این موضوع ارائه شود.

همان‌طور که می‌دانید تولید محتوا در فضای مجازی از مزایای متعددی برخوردار است، اما باز هم برای رعایت و در نظر گرفتن همه نکات باید مزیت‌ها و معایب فرایندی می‌خواهید انجام دهید را بررسی کنید. در ابتدا برای طراحی موضوع پرسش‌هایی را مطرح کردید که باید در این مرحله توانایی پاسخگویی به آن‌ها را داشته باشید. حتماً شما می‌خواهید کاربری که محتوای شما را در شبکه اجتماعی مطالعه می‌کند درک راحت و آسانی از موضوع داشته باشد؛ بنابراین سعی کنید برای ارائه ساده‌تر موضوع از مثال‌ها و تجربیات و نظرات دیگران استفاده کنید. در انتهای هر پست یا محتوایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید باید چکیده و خلاصه ای از محتوا را بیان کنید. شاید مخاطب وقت کافی برای مطالعه متن کامل محتوای شما را نداشته باشد. در نهایت از نتیجه‌گیری و تعامل و اعلام نظرات فراموش نکنید. اگر قصد تولید محتوا در شبکه‌های مجازی را دارید می‌توانید برای آموزش آن روی صفحه تولید محتوای اینستاگرام کلیک کنید.

استانداردهای تولید محتوای گرافیکی و اینفوگرافی

در تولید محتوای گرافیکی و اینفوگرافی برخی از نکات و استانداردهای وجود دارد که در صورت رعایت کردن آن‌ها برای ارائه هر چه بهتر محتوا می‌توانید بازخورد بهتر و بیشتری از مخاطبان دریافت کنید و شاهد اثرات مثبت در کسب و کار خود باشید. در ادامه به این نکات کاربردی و مفید اشاره کرده‌ایم.

برای بارگذاری محتوای تصویر و گرافیکی سعی کنید متنی متناسب با تصویر طراحی شده انتخاب کنید تا مخاطب به راحتی موضوع را درک کند. به نوعی ایجاد تعادل بین متن و عکس گفته می‌شود. تا جایی که می‌توانید محتوای خلاصه زیر عکس به اشتراک بگذارید. برای موضوع محتوای خود داستان و سناریو طراحی کنید. هنگام شروع محتوا بیشتر بر دادن اطلاعات و آمار توجه مخاطب را جلب نمایید. همراه با محتوای گرافیکی می‌توانید از مثال‌ها و جملات تاثیر گذار استفاده کنید. نظم و دسته‌بندی اطلاعات و محتوا کمک زیادی به رضایت مندی کاربران از صفحه می‌کند.

تمام تلاش خود را بکار بگیرید تا محتوایی منسجم و یکدست تولید کنید. با ارائه تصاویر گرافیکی و متن باید محتوایی را در نظر بگیرید که موجب درگیر شدن احساسات بازدید کنندگان شود. استفاده از کلمات مفید و قوی می‌تواند مفهوم را به آسانی منتقل کند. در آخر باید علاوه بر اینکه قالب استاندارد اینفوگرافی را در نظر بگیرید باید در پست‌ها و طراحی تصاویر از لینک‌های داخلی و خارجی استفاده نمایید.

استانداردهای تولید محتوا در پادشاه محتوا

حالا که در رابطه با محتوای استاندارد اطلاعات کافی را بدست آوردید. می‌توانید برای کسب و کار خود اقدام به سفارش تولید محتوا در مشهد کنید. پادشاه محتوا در قالب یک تیم تولید محتوا در مشهد می‌تواند سفارش‌های شما مشتریان را با بهترین کیفیت و رعایت استانداردها برای شما ارسال کند. هم‌اکنون برای ثبت درخواست تولید محتوا روی صفحه تماس با ما کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *