استخدام سئوکار چگونه است؟ (+ نکات مهم برای استخدام متخصص سئو)

 استخدام-سئوکار-چگونه-است؟

برای استخدام سئوکار باید مهارت‌ها و تخصص‌های این فرد را مورد بررسی قرار دهید. استخدام کارشناس سئو می‌تواند تاثیر مهمی در افزایش رتبه گوگل و موتور‌های جستجو بگذارد. مشاوره سئو با استفاده از مهارت و تخصصی که در این زمینه دارد، می‌تواند پس از کسب رتبه برتر در گوگل، آن را در برابر خطراتی که سایت را تهدید می‌کنند و ممکن است باعث خارج شدن سایت از صفحه اول گوگل شود، محافظت می‌کند.

 هنگام استخدام سئوکار باید اطلاعات مفیدی درباره مهارت‌ها و تجربیات او داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم درباره انواع استخدام سئوکار و مسائل پیرامون آن نکات مهمی را به شما ارائه کنیم. شما هم اگر می‌خواهید درباره وظایف متخصص سئو بیشتر بدانید، می‌توانید صفحه مشاوره سئو را مطالعه کنید.

استخدام متخصص سئو به صورت دورکاری

شما می‌توانید بدون آن که سئوکار در شرکت شما حضور پیدا کند، آن را استخدام کنید. او بعد از این که در شرکت شما فعالیت خود را آغاز می‌کند، بدون اینکه برای کار به دفتر شما مراجعه به انجام کارهای مرتبط با سئو و سایت شما می‌پردازد. او با توجه به شرایط کاری شما، بخشی از وقت خود را برای انجام کار روی سایت شما اختصاص می‌دهد. متخصص سئو ابعاد متخلف سایت شما را بررسی می‌کند. در این نوع روش از استخدام، کارمند سئو بخشی از فعالیت‌های انجام شده را مطابق برنامه ریزی و زمان بندی برای شرکت می‌فرستد.

اهمیت-استخدام-سئوکار
اهمیت-استخدام-سئوکار

آیا استخدام سئوکار به صورت ساعتی یا پاره وقت هم داریم؟

یکی از روش‌های استخدام کارمند سئو بدین صورت است که فرد سئوکار برای انجام کار‌های سایت و شرکت مربوطه، بر اساس ساعت‌هایی کاری تعیین شده از طرف مدیر شرکت در دفتر حضور پیدا می‌کند. به عنوان مثال در این نوع استخدام ممکن است رئیس شرکت از شما بخواهد روزی دو ساعت برای کار در شرکت حاضر شوید، اما ممکن است در مدت زمان کوتاهی، ساعت کاری شما تغییر کند. البته در این روش احتمال می‌رود که شما بتوانید به صورت دلبخواهی در شرکت حضور داشته باشید.

استخدام کارشناس سئو به طور تمام وقت و حضوری

در این روش از استخدام، مشاوره سئو باید به جایی که به صورت دورکاری و یا پاره وقت کار خود را انجام دهد، باید تمام ساعات کاری خود را در شرکت بگذراند. بسیاری از شرکت‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ برای استخدام سئوکار از این روش استفاده می‌کنند. کسانی که به تازگی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت مشغول به کار شده‌اند، برای کارآموزی و دیگر کار‌های سایت در به صورت تمام وقت و حضوری در شرکت کار می‌کنند.

نکات کلیدی برای استخدام سئوکار و بهینه سازی سایت

هنگام استخدام کارمند سئو، باید به برخی از مهارت‌های تخصصی بیشتر دقت کنید. زیرا یک سئوکار حرفه ای همان طور که می‌تواند بهترین رتبه و نتایج را برای سایت شما به ارمغان آورد، کافیست یک اشتباه کند و باعث شود سایت به صفحات آخر گوگل پرتاب شود؛ بنابراین اگر شما به عنوان مدیر شرکت یا آژانس دیجیتال مارکتینگ تصمیم به استخدام سئوکار دارید، باید نکاتی را در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم را مطالعه کنید.

اهمیت نمونه کار برای شرکت مورد نظر برای استخدام سئوکار

مهم‌ترین نکته ای مدیران شرکت باید برای استخدام متخصص سئو به آن دقت کنند، ارائه نمونه کار توسط مشاوره سئو می‌باشد. معیار کار‌ها و فعالیت‌های انجام شده توسط کارشناس سئو با ارائه نمونه کار مشخص می‌شود. هر چه و نمونه‌های کار‌های کارمند سئو و حجم رزومه کاری او بیشتر باشد، علاوه بر این که نشان می‌دهد این شخص در کار خود حرفه ای است، استخدام او به راحتی انجام می‌شود.

شناخت کامل از الگوریتم‌های گوگل

برای این که در استخدام کارشناس سئو، عملکرد موفقی داشته باشید، می‌توانید او را از نظر شناخت الگوریتم‌های گوگل ارزیابی کنید. البته افرادی که در زمینه سئو و بهینه سازی فعالیت می‌کنند، درباره الگوریتم‌های متنوع گوگل اطلاعات کافی دارند. انواع الگوریتم‌ها عبارت اند از الگوریتم مرغ مگس خوار، پاندا، لانه کبوتر، پنگوئن و …

آیا فرد سئوکار باید به برنامه نویسی مسلط باشد؟

علم برنامه نویسی برای سئوکار چندان اهمیتی ندارد، البت اگر شناخت اندکی هم در این زمینه داشته باشد، می‌تواند خدمات بیشتری مرتبط با بهبود تجربه کاربری و برنامه نویسی به شما ارائه کند.

متخصص سئو تا چه مقدار باید با ابزارهای گوگل آشنا باشد؟

همان طور که می‌دانید، ابزار‌های گوگل بسیار متنوع هستند و استفاده هر کدام از آن‌ها برای سئو و رتبه سایت ما تاثیر گذار خواهد بود. در این بین ابزارهایی مانند گوگل وبمستر تولز و یا ابزار گوگل آنالیز جزء مهم‌ترین ابزار‌های گوگل برای سئو به شمار می‌روند. از متخصص سئو انتظار می‌رود به صورت کامل به کار با این دو ابزار مسلط باشد. ابزار‌های گوگل آنالیز و گوگل وبمستر تولز می‌تواند احتمال خطرات و وجود مشکلات سایت را کاهش دهد.

فرد سئوکار به کمک این دو ابزار گوگل می‌تواند به بررسی آمار سایت بپردازد و احتمال پنالتی خوردن از گوگل را کاهش دهد، شرایط را برای پیشرفت و توسعه سایت آماده کند. استخدام سئوکار حرفه ای برای شرکت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

تسلط بر انجام کار‌های مرتبط با سئوی داخلی

یکی از موارد مهمی که شرکت‌ها باید هنگام استخدام سئوکار به آن توجه کنند، آشنایی با اقداماتی که سئوی داخلی را تقویت می‌کند و رتبه سایت را در گوگل افزایش می‌دهد. سئوی داخلی سایت شما موارد بسیاری را شامل می‌شود، اگر فرد سئوکار بتواند این موارد را به طور کامل بررسی کند، قطعاً نتایج خوبی برای رتبه شما در گوگل رقم خواهد خورد. سئوی داخلی شامل مواردی مانند طراحی سایت حرفه ای، لینک سازی طبیعی و درست، رفع مشکلات و بهبود تجربه کاربری، تولید محتوای با کیفیت و … می‌شود.

استخدام سئوکار شناخت کافی از سئوی خارجی

دیگر معیاری برای استخدام سئوکار در نظر گرفته می‌شود، آشنایی او با فرآیند‌های سئوی خارجی است. سئو خارجی همانند سئوی داخلی دارای اهمیت می‌باشد. یکی از مواردی که باید در سئوی خارجی به طور کاملاً صحیح و منظم انجام شود استفاده از بک لینک است. این فرآیند می‌تواند برای کسب رتبه اول گوگل اثربخش باشد. البته هنگام استفاده از بک لینک‌ها باید بسیار دقت کنید، زیرا کوچک‌ترین خطا می‌تواند باعث پاکسازی وبسایت شما شود.

استخدام-سئوکار-و-مهارت-مورد-نیاز
استخدام-سئوکار-و-مهارت-مورد-نیاز

نتیجه‌گیری

با مطالعه این مقاله در مورد استخدام سئوکار و شرایط آن، متوجه شده‌اید که وجود فرد سئوکار برای یک شرکت دیجیتال مارکتینگ چقدر حائز اهمیت است. اگر می‌خواهید در مورد مشکلات سئوی سایت و چگونگی بهبود آن‌ها اطلاعات کافی را کسب کنید، می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما، از مشاوره رایگان قبل از ثبت سفارش پادشاه محتوا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *