چگونگی استراتژی تولید محتوا (+ راهکارهای تعیین استراتژی عالی تولید محتوا)

استراتژی-تولید-محتوا

استراتژی تولید محتوا برای طراحی یک محتوای مناسب و مرتبط با کسب و کار شما مقدمه ای برای تعیین برنامه و روش‌هایی است که برای محتوا می‌خواهیم استفاده کنیم. تدوین استراتژی تولید محتوا مشخص می‌کند که برای تولید محتوا می‌توانیم بر اساس چه معیارهایی پیش برویم. نمونه استراتژی محتوا نمایشی از فرآیند تولید محتوا و بررسی روش‌هایی است که می‌خواهیم انجام بدهیم.

تعریف استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی تولید محتوا تشکیل شده از مجموعه طراحی و تولید محتوا، ذخیره‌سازی آن و انتشار آن از کانال‌های ارتباطی مناسب که با توجه به اطلاعات و شناخت نیازهای مخاطبان پیاده‌سازی می‌شود. شمایی که برای کسب و کار خود در فضای دیجیتال سرمایه‌گذاری قابل توجهی می‌کنید و می‌خواهید از این طریق مشتریان زیادی جذب کنید و آن‌ها را به عنوان مشتری وفادار نگه دارید باید به تیم تولید محتوایی مراجعه کنید که با طراحی بهترین استراتژی محتوایی انتظارات شما را در بازاریابی محتوایی برآورده سازد.

فرایند استراتژی تولید محتوا به‌طور کامل

سایت‌ها و شرکت‌هایی که کسب و کار آن‌ها به واسطه فضای اینترنت معرفی می‌شود، برای ارائه محتوای جذاب و با کیفیت که اصول سئو و بهینه‌سازی هم در آن رعایت شده باشد نیاز به استراتژی تولید محتوا دارند. این استراتژی شامل مراحلی است که در ادامه در مورد هر یک از آن‌ها توضیح داده‌ایم کارشناس تولید محتوا برای طراحی محتوای مرتبط با موضوع سایت و برند شما با توجه به مراحل زیر به تدوین استراتژی می‌پردازد.

تعیین اهداف و چشم‌انداز از طراحی استراتژی محتوایی

مشخص کردن اهداف خود پیش از آن که استراتژی محتوای خود را طراحی کنید بسیار اهمیت دارد. برای این کار باید از خود بپرسید چرا می‌خواهید از بازاریابی محتوا برای سایت خود استفاده کنید. تعیین هدف موجب می‌شود در مراحل بعدی فرایند تولید محتوا با چالشی مواجه نشوید. در حقیقت هدف در تدوین استراتژی محتوا مشخص می‌کند با اطلاعات و داده‌هایی که از مخاطبان بدست آورده‌اید می‌خواهید چه کنید! آیا هدف شما تولید محتوای وبسایت است یا تولید محتوا برای فضای مجازی؟ فرقی نمی‌کند تدوین استراتژی محتوا برای هر دو بستر ارتباطی ضروری است.

ممکن است اهداف شما از طراحی نمونه استراتژی محتوا بالا بردن نرخ تبدیل یا ارائه محتوایی برای خدمات رسانی و چگونگی استفاده از کالا باشد. از دیگر اهدافی که کسب و کارها به منظور تدوین استراتژی محتوا دنبال می‌کنند می‌توان به افزایش تعداد بازدیدکنندگان و ترافیک سایت، افزایش تعامل و همکاری کاربران سایت، معرفی نام تجاری و برند سازی و افزایش فروش و درآمد حاصل از آن اشاره کرد.

برای اینکه بهترین نتایج را کسب کنید باید به یک هدف اکتفا نکنید، اما هر کدام از اهداف را که در زمان‌های مختلف انتخاب می‌کنید باید براساس یک برنامه‌ریزی مناسب پیش بروید تا نتیجه قابل قبولی از فعالیت‌های خود بدست آورید. به عنوان مثال وقتی هدف خود را افزایش ترافیک انتخاب می‌کنید باید زمان رسیدن به این هدف را هم در نظر بگیرید و برای خود بگویید در چه مدت زمانی ترافیک سایت شما بیشتر خواهد شد.

تحلیل و بررسی شرایط ارائه خدمات و فروش محصولات

بعد از این که اهداف خود را از تدوین استراتژی تولید محتوا مشخص کرده‌اید باید اوضاع و شرایط کاری خود با تمام جزئیات ارزیابی کنید. در ادامه به موارد مهمی که شامل این بررسی و ارزیابی می‌شود اشاره کرده‌ایم.

شناسایی نیازهای شرکت در استراتژی تولید محتوا

همواره برای بررسی شرایط کاری مربوط به کسب و کار خود می‌توانید از راهکاری مانند مطرح کردن سوالاتی از خود استفاده کنید. به عنوان مثال از خود بپرسید که می‌خواهید تا چه حد میزان درآمد شرکت افزایش یابد؟ حقوق کارکنان چگونه تأمین می‌شود؟ چه محصولاتی بیشتر از همه مورد نیاز کاربران است؟ مخاطبان بیشتر به چه نوع خدماتی نیاز دارند؟ چه کارهای باید برای برندینگ انجام شود؟ معیارهای فروش محصولات و اهمیت آن‌ها چیست؟ همه این‌ها برای طراحی هر چه بهتر یک استراتژی لازم است. نکته مهمی که به نمونه استراتژی محتوا مرتبط می‌شود بخشی است که خدمات پربازدید کسب و کار را در بر می‌گیرد.

شناخت مشتریان امروز فروشگاه

اگر می‌خواهید تدوین پرسونای مخاطب کامل تری داشته باشید باید بتوانید به پرسش‌های پیرامون این موضوع پاسخ‌های مناسبی ارائه کنید. این پرسش‌ها عبارت اند از شرکت ما بیشتر از چه بسترها و راه‌های ارتباطی به جذب مشتریان اقدام کرده‌است؟ کدام کانال ارتباطی برای شرکت مفید واقع شده و فروش بیشتری از این طریق داشته‌است؟ آیا مشتریان به خرید آنلاین علاقه بیشتری دارند؟

کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید

در کسب و کارهایی که از استراتژی تولید محتوا استفاده می‌کنند کلمات کلیدی به نوعی نقش اول فرایند تولید محتوا و جذب مخاطب را بازی می‌کند. باید بررسی کنید ببینید در وضعیت فعلی تولید محتوای شرکت به چه صورت است. تعیین کلمات کلیدی را می‌توانید با استفاده از ابزارهای keyword planner و Kwfinder انجام دهید. تولید محتوا و تعیین کلمات کلیدی مرتبط با موضوعات سایت به شناسایی نیازها و خواسته‌هایی که از بازار دارید کمک بسیاری می‌کند. با استفاده از کلمات کلیدی که از نکات اصولی و همیشگی استانداردهای تولید محتوا است به راحتی پاسخ سوالات مشتریان را می‌دهید.

این که کلمات کلیدی و سئو و بهینه‌سازی در محتوای شما تأثیر بسیار مفیدی برای تبلیغات کسب و کار شما در گوگل دارد شکی نیست. منتها باید خلاقیت و ایده پردازی را با کلمات کلیدی همراه کنید، آن وقت می‌توانید محتوای مورد نیاز شرکت و مخاطبان را تولید نمایید و در لیست نتایج گوگل در جستجوی کاربران قرار بگیرید.

تدوین استراتژی تولید محتوا همراه با شناخت رقبا

در این مرحله بهتر است برای چندمین بار به گوگل مراجعه کنید تا بتوانید سایت‌های مرتبط و رقبا در حال فعالیت مشترک با برند خود را جستجو کنید. برای این که رقبای خود و چگونگی ارائه خدمات و فروش محصولات آن‌ها را بشناسید باید کلمه کلیدی مرتبط با برند خود را در گوگل بزنید تا برای شما لینک‌های مربوط به آن را نشان دهد با استفاده از این امکان می‌توانید وارد سایت رقبا شوید و به تحلیل و بررسی فعالیت‌های آن‌ها نیز بپردازید. اگر صفحاتی هم در شبکه‌های اجتماعی دارند به آن‌ها هم سر بزنید. این کار قطعاً در پیشرفت شرکت شما بی تأثیر نخواهد بود.

بازدید از سایت‌های خارجی مرتبط با کسب و کار خود هم می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا این گونه سایت‌ها دارای کیفیت بالاتری هستند. شما با بررسی عملکرد سایت‌های خارجی می‌توانید معیارهای کار خود را به استانداردهای جهانی برسانید. نکته ای که باید در این مرحله توجه کنید این است که با گرفتن ایده‌ها و خلاقیت آن‌ها و استفاده در کسب و کار خود نگران تقلید و شباهت نباشید، زیرا نمونه کسب و کارهای موفق همواره از ترفندهای شرکت‌های خارجی استفاده می‌کنند

تدوین استراتژی تولید محتوا و بخش جذاب پرسونای مخاطب

یکی از مراحل مهم و تاثیر گذاری که باید به دقت آن را انجام دهید پرسونای مخاطب یا مشتری است. خب، بهتر است قبل از این که به چگونگی این فرایند اشاره کنیم، بگوییم تعریف پرسونای مخاطب چیست؟ به مجموعه رفتارهای مشتریان هنگام فرایند خرید از فروشگاه، نیازهای که احساس می‌کنند و ویژگی‌های مشترک با مشتریان ایده‌آل دارند پرسونای مخاطب گفته می‌شود. بررسی و شناخت مشتریان از طریق پرسونای مخاطب می‌تواند اطلاعات و نیازهای او را برای ما مشخص کند در واقع رفتارها و اهدافی که دارند به ما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری و برای تولید محتوا متناسب با پرسونای مخاطب داشته باشیم. وقتی محتوای سایت ما بر اساس نیازها و شناخت مخاطبان ارائه شود، آن‌ها به راحتی تبدیل به مشتریان بالقوه و وفادار به فروشگاه می‌شوند. اگر در این زمینه نیاز به اطلاعات بیشتر دارید می‌توانید مطالب صفحه آموزش تولید محتوا را مطالعه کنید.

تعامل و نظرخواهی با مشتریان سایت

در استراتژی تولید محتوا و پرسونای مخاطب باید همواره آماده خدمات رسانی به آن‌ها باشید. تهیه پرسونای مخاطب از طریق طراحی یک پرسشنامه موثر امکان‌پذیر است. برای این کار کافیست شما فرم نظر خواهی را به همراه سوالات خود برای آن‌ها ارسال نمایید و اعلام کنید بر اساس پر کردن این فرم نظر سنجی امتیازاتی به شما تعلق می‌گیرد. در نتیجه شما از ویژگی‌های رفتاری مشتریان آگاهی کامل خواهید داشت و می‌توانید بفهمید که دقیقاً از برند شما انتظار چه خدماتی دارند.

تحلیل و بررسی اطلاعات

در این مرحله از استراتژی تولید محتوا باید اطلاعات و داده‌های بدست آمده را به‌طور کامل بررسی و آنالیز کنید در واقع فرصتی با ارزیابی این اطلاعات می‌توانید از کاربرد آن در طراحی استراتژی تولید محتوا استفاده کنید. زمانی که به‌طور کامل هم اطلاعات را کارشناسی کردید باید آن‌ها را در راستای اهداف خود بکار ببرید.

جمع‌بندی:

استراتژی تولید محتوا اگر به درستی انجام شود در مخاطبان احساس خوبی نسبت برند شما ایجاد می‌کند در واقع آن‌ها را مجبور می‌کند که درباره محتواهای شما نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کنند. این استراتژی صحیح تولید محتوا است که مشتریان را وارد مسیری که شما در نظر داشته‌اید می‌کند. اگر شما به عنوان مدیر یک کسب و کار اینترنتی به دنبال تیم تولید محتوا در مشهد برای بهره‌مندی از خدمات تولید محتوا و مشاوره و تعیین استراتژی تولید محتوا و همچنین سپردن صفر تا صد مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود هستید. همین حالا با پادشاه محتوا در صفحه تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *