اموجی در گوگل😍؛ از چگونگی تا غوغایی که در سئوی وب‌سایت، برپا می‌کند!

در این مطلب، شما را با موضوع اموجی در گوگل آشنا کنیم، تا از فواید آن برای وب سایتتان استفاده کنید و عقب نمانید! از این رو:

اموجی‌ها، شکلک‌های جذابی که جای خودشان را به خوبی در زندگی مان باز کرده‌اند! کافی است سر کوچکی به موبایلتان بزنید و سر و کله شان را در لا به لای پیام‌هایتان ببینید. اموجی‌ها، از یاهو شروع شدند و محبوبیتشان روز به روز بیشتر شد؛ به گونه ای، این روزها تبدیل به یکی از پررنگ‌ترین شیوه‌های انتقال احساساتمان، تبدیل شده‌است. در این بین، یک بخش از موبایل و دنیای اینترنتمان، رنگ و بوی کمی از اموجی‌ها به خود گرفته‌است! آن هم “گوگل” است! استفاده از اموجی‌ها، آن طور که باید و شاید در گوگل مرسوم نیست؛ اما هستند وب سایت‌هایی که از جذابیت‌ها و مزیت‌های آنها برای وب سایتشان استفاده می‌کنند. از این رو تصمیم گرفتیم، در این مطلب، شما را با موضوع اموجی در گوگل آشنا کنیم، تا از فواید آن برای وب سایتتان استفاده کنید و عقب نمانید! از این رو:

  • اگر می‌خواهید بدانید چطور در گوگل اموجی بگذارید
  • اموجی‌ها چطور قرار است به سئوی وب سایتتان کمک کنند
  • با نقش اموجی‌ها در نتایج جست و جوی گوگل، آشنا نیستید

به خواندن ادامه دهید و پادشاه محتوا را تا انتهای این مطلب، همراهی کنید:

 

اموجی و گوگل در کنار هم! دوست یا دشمن؟

پیش از آنکه بخواهی موضوع اموجی در گوگل را با هم بررسی کنیم، می‌خواهیم به شما بگوییم رابطه این دو با هم چطور است؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم، هم دوستی و هم دشمنی!

گوگل در گذشته‌ها، اجازه استفاده از اموجی‌ها را اسنیپت (اگر آشنایی ندارید، در همین مطلب آشنا می‌شوید) به وب سایت‌ها داد.

با این وجود، در سال 2015، گوگل نظرش را عوض کرد و تمامی اموجی‌ها را از صفحه روزگار جست و جوهایش، محو کرد! دلیل این اقدام، سوء استفاده برخی از وب مسترها از این کار بود.

اما این ممنوعیت، زمان زیادی دوام نیاورد و دوباره اجازه استفاده از آن‌ها را صادر کرد! گوگل این کار را برای آن انجام داد که استفاده از اموجی‌ها، در صورتی که با جست و جوها مرتبط باشند، می‌تواند نتایج بهتر و جذاب تری را خلق کند.

در همین لحظه که در حال خواندن این مطلب هستید، امکان استفاده از اموجی در گوگل فراهم است و به راحتی می‌توانید، جذابیت مطالب وب سایتتان را با آن، چندین و چند برابر کنید. اما این استفاده، بایدها و نبایدهایی دارد که تا انتهای این مطلب با آنها آشنا می‌شوید.

در آخر، به عنوان یک دانستنی جالب دیگر در این بخش از مطلب، باید بگوییم، شما در گوگل می‌توانید با استفاده از اموجی‌ها، جست و جو انجام دهید! ممکن است چنین چیزی برایتان عجیب باشد؛ چرا که کمتر کسی را دیده‌ایم که این کار را انجام دهد. با این حال، امکان‌پذیر است!

پیش از آنکه بخواهی موضوع اموجی در گوگل را با هم بررسی کنیم، می‌خواهیم به شما بگوییم رابطه این دو با هم چطور است؟

 

اسنیپت چیست؟

در بخشی از عنوان قبلی، نام اسنیپت گوگل را بر زبان آوردیم. می‌خواهیم توضیح مختصر و کوتاهی درباره این مفهوم بدهیم.

اگر اسنیپت را نمی‌شناسید، ممکن است در نگاه اول، اسم پیچیده‌ای برایتان به نظر برسد؛ اما اصلاً چنین نیست. اگر هم اسنیپت گوگل را می‌شناسید، همین حالا، عنوان بعدی را بخوانید و از این بخش صرف نظر کنید.

و اما برای شمایی که ماندید! همین حالا، گوگلتان را باز کنید و هر چیزی که دلتان می‌خواهد سرچ کنید. بعد از انجام این کار، دوباره به اینجا بیایید.

خب! حالا صفحه نتایج جست و جویتان را هم باز نگه دارید. همان‌طور که می‌بینید، 10 صفحه به عنوان نتیجه جست و جوی عبارت دلخواهتان، در صفحه اول گوگل برایتان به نمایش درآمده است.

هر کدام از این نتایج، دارای سه بخش هستند: یکی عنوان سئو، دیگری آدرس صفحه و در آخر، متای توضیحات.

عنوانی که از یک صفحه به شما نمایش داده می‌شود، به آن عنوان سئو یا عنوان متا Meta Title می‌گویند. توضیحاتی که در زیر آدرس می‌بینید، به آن توضیحات متا Meta Description می‌گویند.

هر سه این موارد را که روی هم بگذاریم، برای هر نتیجه ای که پیش رویتان ظاهر شده‌است، یک اسنیپت گوگل می‌گوییم. بنابراین وقتی می‌گوییم، استفاده از اموجی در گوگل در بخش اسنیپت آن فراهم شده‌است، منظورمان در هر سه این موارد است.

نمایی از اسنیپت گوگل

آیا اموجی‌ها بر روی بهتر شدن رتبه گوگلتان می‌شوند؟

تا اینجا، متوجه شدید که می‌توانید اموجی‌ها و جذابیت‌های دنیای چت و شبکه‌های مجازی را تا حدودی وارد گوگل و وب سایتتان کنید. اما مهمترین سؤالی که به احتمال زیاد، در گوشه ای از ذهنتان می‌چرخد، آن است که اموجی‌ها، آیا واقعاً روی سئو و بهبود رتبه سایت تأثیر گذارند؟ اگر بله، چگونه؟

اگر مطالب آموزشی دیگر ما را خوانده باشید، می‌دانید یکی از پرتکرارترین حرف‌هایی که می‌زنیم، آن است که : “گوگل همواره حامی سفت و سخت مخاطبان است!”

گوگل همواره به دنبال راهی است بهترین نتیجه را به کاربر نشان دهد. اما چطور می‌فهمد، یک وب سایت برای مخاطبان جذاب است؟ او این نتیجه‌گیری را از روی خود رفتار کاربران تشخیص می‌دهد. وقتی مخاطبان دنیای اینترنت، روی یک نتیجه، بیشتر از بقیه کلیک می‌کنند و وقت بیشتری را در آن وب سایت می‌گذارند، طبیعی است که گوگل هم آن صفحه را، با تولید محتوا جذاب و بهتری تشخیص دهد و رتبه آن را بهبود دهد.

بنابراین نتیجه می‌گیریم، وقتی نرخ کلیک‌های وب سایت شما، بالاتر باشد، در دل گوگل جا می‌شوید و او عشقش را به شما، با جایگاه بهتر در صفحاتش، ابراز می‌کند.

نرخ کلیک‌های وب سایت شما، بالاتر باشد، در دل گوگل جا می‌شوید و او عشقش را به شما، با جایگاه بهتر در صفحاتش، ابراز می‌کند.

اما برای کلیک بیشتر روی صفحه تان، چه راهی را در پیش گرفته‌اید؟ در این بخش، روی صحبت ما، با تکنیک‌های کلاه سیاه و خط قرمزی گوگل نیست. در واقع، اگر می‌خواهید سالم و مؤثر، به بهبود رتبه وب سایتتان، کمک کنید اینجا را بخوانید.

برای کشاندن مخاطب به صفحه خودتان، در میان 9 جست و جوی دیگر، تنها سه ابزار اسنیپت گوگل را در اختیار دارید. یکی از آنها، نوشتن عنوان فوق جذاب است. برای یادگیری این موضوع، می‌توانی سری به دانستنی‌های محتوا پادشاه محتوا بزنید و هر آنچه برای یک تولید محتوا قوی نیاز دارید، کم‌کم فرا بگیرید.

دومین مورد، آدرس مرتبط به محتوای صفحه است که اهمیت آن در مقابل دو مورد دیگر، بسیار کمتر است.

و سومین گزینه پیش رویتان، نوشتن یک متای جذاب است که خواسته و نیاز مخاطب را دو دستی تقدیمش کند.

زمانی که شما بتوانید اسنیپت جذابی را برای صفحاتتان ایجاد کنید، بدون شک تعداد کلیک‌هایتان هم بالا خواهد رفت. در نظر داشته باشید، محتوای داخل صفحاتتان هم به اندازه اسنیپت، باید جذاب و ارزش آفرین باشد؛ چرا که اگر مخاطب با ورود به وب سایتتان، سریعاً از آن خارج شود، گوگل این موضوع را ناشی از بی کیفیت بودن وب سایتتان تلقی می‌کند و نتیجه برعکس بهتان می‌دهد. (یادتان نرود که محتوا پادشاه کسب و کارتان است)

بنابراین همانگونه که متوجه شده اید، اموجی در گوگل می‌تواند رتبه سایتتان را بهبود ببخشد. البته این را هم بدانید، که نرخ کلیک، تنها یکی از فاکتورهایی است که گوگل از آن برای رتبه‌بندی صفحات استفاده می‌کند. 199 عامل دیگر دست به دست هم می‌دهند تا وب سایتتان در صفحه اول و بهترین حالت، نتیجه اول به نمایش درآید.

باز هم از نقش اموجی‌ها غافل نشوید و تمامی معیارها و خواسته‌های دیگر گوگل و مخاطبانتان را اجابت کنید، تا شاهد بهترین جایگاه‌های گوگل برای صفحاتتان، باشید.

چطور از اموجی در گوگل استفاده کنم؟

و در این بخش، به پیاده‌سازی ایموجی در گوگل رسیدیم. برای انجام این کار، دو راه پیش رویتان قرار دارد. اولین گزینه استفاده از وب سایت‌های iEmoji.com و یا emojipedia.org است.

تنها کافی است وارد این وب سایت‌ها شوید و ایموجی مورد نظرتان را پیدا و کپی کنید. سپس می‌توانید آن را در هر بخش از اسنیپت که دوست دارید، جایگذاری کنید.

ممکن است این روش برایتان جواب ندهد. در چنین شرایطی ناامید از اموجی در گوگل نشوید؛ زیرا باز هم روش‌های دیگری وجود دارد.

راه دوم آن است که وارد یک صفحه از اموجی شوید و کدهای Decimal HTML Entity و یا Hexadecimal HTML Entity را در اسنیپت تان قرار دهید.

نکته ای را همواره به یاد داشته باشید. گاهی مرورگرها نمی‌توانند اموجی‌ها را تشخیص دهند؛ بنابراین مربع‌های مشکی را به کاربر نمایش می‌دهند. حتماً خودتان اموجی در گوگل را چک کنید تا دچار این ظاهر زشت نشوید!

نمایی از تاثیر ایموجی ها در گوگل

پیش از استفاده از اموجی‌ها، این نکات را بدانید

به عنوان آخرین آموزشی که در این مطلب، می‌خوانید؛ می‌خواهیم نکات استفاده از اموجی در گوگل هم بگوییم تا همه چیز درباره این موضوع، تکمیل شود.

به عنوان اولین نکته، توصیه می‌کنیم ایموجی‌ها را حتماً در جای درست به کار ببرید. به عنوان مثال اگر دارای کسب و کاری رسمی هستید، استفاده از اموجی، اصلاً برای شما توصیه نمی‌شود و بیشتر صفحاتتان را خنده دار می‌کند.

در مقابل، به عنوان مثال اگر کسب و کارتان، نگهداری از سگ‌ها را انجام می‌دهد یا دامپزشکی دارید، قرار دادن یک اموجی سگ در اسنیپت گوگلتان، جذابیت فوق‌العاده زیادی ایجاد می‌کند.

از این رو، همیشه یادتان باشد، پیش از استفاده از ایموجی‌ها، خودتان را جای مخاطب بگذارید. ببینید او این کار را دوست خواهد داشت یا خیر! بعد تصمیم‌گیری کنید.

همچنین به عنوان دومین نکته، در استفاده از اموجی‌ها، افراط نکنید. استفاده زیاد از آنها در نظر گوگل نوعی اسپم به‌شمار می‌آید و خودش آنها را پاک می‌کند. برای اموجی در گوگل، تنها به سه تا اکتفا کنید و باور کنید، جذابیت در سادگی است.

در آخر، این را هم بدانید، گوگل، ایموجی‌هایی که در بخش توضیحات قرار می‌گیرند، راحت تر از قسمت عنوان، نمایش می‌دهد.

آیا تجربه ای در استفاده اموجی در گوگل داشته‌اید؟ یا به چشمتان خورده‌است؟ در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان دانستنی‌های محتوا پادشاه محتوا، به اشتراک بگذارید.

و در نهایت …

و در نهایت به عنوان جمع‌بندی کوتاهی از این مطلب، لازم است بدانید، همواره در استفاده از اموجی‌ها، تناسب را رعایت کنید. یعنی محتوا و نوع ایموجی که انتخاب می‌کنید، باید به هم مرتبط باشند. به عنوان مثال برای مسابقات وب سایتتان می‌توانید اموجی هدیه را انتخاب کنید.

آیا تجربه ای در استفاده اموجی در گوگل داشته‌اید؟ یا به چشمتان خورده‌است؟ در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان دانستنی‌های محتوا پادشاه محتوا، به اشتراک بگذارید.

سپاسگزاریم که وقت ارزشمندتان را برای مطالعه این مطلب صرف کردید. امید است برایتان ارزش ایجاد کرده باشد و هر آنچه درباره ایموجی‌ها باید بدانید، به شما آموزش داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *