بازاریابی اینستاگرام چیست؟ یکی از راه‌های تحقق اهداف شما در کسب و کار

 بازاریابی-اینستاگرام-چیست؟

بازاریابی اینستاگرام چگونه است؟ سؤال افراد زیادی از صاحبان کسب و کار به خاطر کاهش درآمد و ناراضی بودن از روند فروش محصولات خود درباره حضور در اینستاگرام است. بازاریابی اینستاگرام می‌تواند مسیر را برای کسب و کار دیجیتالی آن‌ها هموار کند. برای این کار کسانی که می‌خواهند پیج جدیدی در اینستاگرام ایجاد کنند لازم است از مهارت‌ها و تجربیات افراد حرفه ای در این زمینه استفاده کنند. ما در این مقاله قصد داریم درباره هر آنچه که برای بیزینس اینستاگرامی موفقیت‌آمیز مورد نیاز است صحبت خواهیم کرد.

این مقاله را حتما مطالعه کنید:  نقش مهم مدیریت شبکه‌ های اجتماعی در کسب و کار شما چیست؟

بازاریابی در اینستاگرام چیست؟

بازاریابی اینستاگرام بدین معنا است که شما به عنوان مدیر پیج و کسب و کار خود با کاربران و مشتریان خود در برای فروش محصولات و ارائه خدمات همواره در تعامل باشید. خیلی راحت می‌توانید بگویید هدف از کسب و کار شما چه خواهد بود؟ آیا می‌خواهید فروش شما افزایش یابد و برند شما از محبوبیت خاصی برخوردار باشد؟ هدف شما از فعالیت در اینستاگرام و بیزینس در این شبکه اجتماعی هر چیزی می‌توانید باشد.

بنابراین اینستاگرام به واسطه حضور میلیون‌ها کاربر فعال، بهترین بستر برای تبلیغات و معرفی کسب و کار شما می‌باشد. شما هم اگر تصمیم به فعالیت در این شبکه اجتماعی دارید باید برخی از موارد و نکات مهم را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتایج را برای کسب و کار خود رقم بزنید.

در بازاریابی اینستاگرام تا می‌توانید اطلاعات خود را افزایش دهید

برای اینکه مشخص شود شما چه اطلاعاتی دارید و دقیقاً می‌خواهید چه کاری انجام دهید، از خود بپرسید که تصمیم دارید چه نوع محصولاتی را ارائه کنید؟ آیا محصولات کیفیت لازم را دارند؟ نام گذاری برند باید چگونه باشد؟ خدماتی که برای مشتریان در نظر گرفته‌اید شامل کدام بخش از کسب و کار شما می‌شود؟ باید بتوانید پاسخی مناسب برای این سوالات پیدا کنید در غیر این صورت حتی نمی‌توانید بفهمید که مشتریان شما چه کسانی هستند و از شما چه انتظاری دارند؟

در هر حالتی شما باید در بازاریابی اینستاگرام بتوانید بهترین محصولات و خدمات را به مشتریان ارائه کنید. برای این کار باید شناخت کافی را پرسونای مخاطب داشته باشید. اگر اطلاعات مورد نیاز درباره شناخت پرسونای مخاطب ندارید همین الان به صفحه تولید محتوا بروید. اگر بخواهیم خیلی کلی برای پرسونای مخاطب تعریفی ارائه کنیم باید بگوییم مشتریان بالقوه و مخاطبان ایده‌آل شما را پرسونای مخاطب می‌گویند. با کسب اطلاعات در مورد مخاطبان خود متوجه خواهید شد که چه محصولی می‌خواهید به آن‌ها بفروشید! پس از این که این مراحل را به درستی انجام داده‌اید باید به سراغ طراحی یک استراتژی استاندارد و با کیفیت برای معرفی کسب و کار خود بروید.

شناخت رقبا چه تاثیری بازاریابی اینستاگرام دارد؟

شناخت رقبا بسیار مهم است مخصوصاً آن‌هایی که هم صنف شما هستند و محصولات و خدماتی که به مشتریان ارائه می‌کنند دقیقاً مشابه شما می‌باشد. توانایی خودتان در تحلیل رقبایتان بسنجید. بررسی کنید رقبای شما بیشتر چه نوع محصولاتی را به مشتریان می‌فروشند؟ قیمت‌هایی که ارائه می‌کنند نسبت به محصولات شما گران‌تر است یا ارزان؟ آیا رضایت مندی کامل از شرایط کاری خود دارند؟ اهداف و چشم‌اندازهای آن‌ها نسبت به آینده چیست؟

اگر شما موفق شوید همه این موارد را بررسی کنید می‌توانید برنامه‌های خود را بهترین شکل اجرا نمایید. شما با شناخت رقبا باید بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید و مشتریان را به سمت خود جذب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شناخت رقبا می‌توانید مطالب تولید محتوا در فضای مجازی را مطالعه کنید.

شناخت-رقبا-چه-تاثیری-بازاریابی-اینستاگرام-دارد؟
شناخت-رقبا-چه-تاثیری-بازاریابی-اینستاگرام-دارد؟

با اهمیت‌ترین گام، تعیین استراتژی بازاریابی اینستاگرام

در حال حاضر شما با شناخت کامل از مخاطبان و رقبایتان باید ببیند چه کاری می‌توانید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بدست آورید. اگر می‌خواهید از اطلاعاتی که در اختیار دارید بهترین استفاده را بکنید باید یک استراتژی با کیفیت و منظم را در نظر بگیرید. در ادامه خواهیم گفت یک استراتژی کاربردی که ما را در رسیدن به اهداف پیش رو راهنمایی کند چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

چرا اینستاگرام

هدف خود را مشخص کنید چرا شبکه اجتماعی اینستاگرام را برای بازاریابی و تبلیغات انتخاب کرده‌اید؟ تا هدف را تعیین نکنید هیچ گونه عملکردی نخواهید داشت. در اینستاگرام بیشتر روی چه چیزی می‌خواهید تمرکز کنید.

 انتخاب نام تجاری یا برندینگ برای بازاریابی اینستاگرام

زمانی که برند و محصولات خود و دلایل ارائه محصولات و خدمات را به مشتریان مشخص کرده‌اید. باید به فکر دیده شدن و معرفی برند خود باشید. بدین صورت که بر استراتژی که تعیین می‌کنید افرادی که تصمیم به خرید اینترنتی می‌گیرند باید برند شما در ذهن آن‌ها یادآوری شود. البته که تنها هدف شما ماندگاری برند در ذهن مشتریان نیست بلکه می‌خواهید مشتریان با اطمینان کامل از شما خرید کنند. شما بیشتر علاقه‌مند هستید تا مشتریان با ورود به سایت و فروشگاه شما احساس اطمینان کامل و رضایت مندی داشته باشند.

استفاده از ابزار برای شناخت و معرفی برند

وقتی شما اینستاگرام را برای معرفی کسب و کار خود انتخاب می‌کنید یعنی تصمیم به دیده شدن توسط میلیون‌ها کاربر را دارید. اینستاگرام این امکان را برای شما در نظر گرفته‌است تا برای معرفی برند خود به مخاطبان ابزارهای مرتبط با این موضوع را استفاده کنید. در این صورت شما یکی از مهم‌ترین گام‌های بازاریابی اینستاگرام را برداشته اید.

کامل کردن بیوی اینستاگرام به صورت استاندارد و حرفه ای

کاربران هنگامی که وارد صفحه شما می‌شوند، بیوی شما را می‌بینند. بیوی پیج اینستاگرام شما به نوع شناسنامه برند و خدمات شما است. در نتیجه باید سعی کنید بیوی اینستاگرامتان را طوری طراحی و تنظیم کنید که نظرمشتریان با دیدن آن جلب شود و ترغیب شوند محتواهای پیج را مطالعه کنند. معرفی نام برند و زمان شروع به کار بهتر است در بیو پیج نوشته شود.

هشتگ راهی برای بیشتر دیده شدن

هشتگ گذاری یکی از بهترین امکانات اینستاگرام است که می‌توانید به درستی از آن استفاده کنید و بیزینس خود را توسعه دهید. دقت کنید مرحله شناخت و پرسونای مخاطب اینجا کاربرد زیادی دارد یعنی شما باید بدانید از چه هشتگ‌هایی برای کسب و کار خود استفاده کنید که مخاطبان با جستجوی آن‌ها با محتوای صفحه شما مواجه شوند. امکان استفاده از هشتگ هم در پست‌ها و هم استوری‌ها وجود دارد. اگر می‌خواهید درباره هشتگ گذاری در اینستاگرام بیشتر بدانید متن صفحه تولید محتوای اینستاگرام را مطالعه کنید.

برای تبلیغات هزینه کنید

شما در راهی قدم گذاشته‌اید که در ابتدای آن باید برای استفاده از برخی امکانات باید کمی سرمایه‌گذاری کنید بنابراین تبلیغات هم روشی برای دیده شدن بیشتر در اینستاگرام است که البته هزینه خاص خود را دارد، اما می‌توانید به‌طور کلی کسب و کار شما تغییر دهد. به جهت اینکه شما می‌خواهید برای این کار هزینه خوبی صرف کنید باید از تبلیغات هدفمند استفاده کنید برای این که در جریان انواع مختلف تبلیغات قرار بگیرید به صفحه تبلیغات در اینستاگرام بروید و محتوای این صفحه را با دقت مطالعه کنید.

با مخاطبان در ارتباط باشید

در بازاریابی اینستاگرام برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشید باید پاسخگوی مخاطبان مشتریان باشید. در نتیجه همیشه قسمت نظرات دایرکت‌ها را چک کنید و در صورتی با نظرات و سوالات مشتریان مواجه شده‌اید حتماً پاسخ آن‌ها بدهید. این کار شما باعث ایجاد انگیزه در مخاطب برای ادامه همکاری با شما خواهد شد. برای این کار، افرادی هستند که از ربات استفاده می‌کنند، اما موجب می‌شود کیفیت و کلاس کاری شما افت کند. شما با ارزش گذاشتن برای مشتری و پاسخگویی به نظرات او می‌توانید بهترین بازخوردها را دریافت کنید.

سیستم Instagram Adz تبلیغات در اینستاگرام

یکی امکاناتی که اینستاگرام به شما ارائه می‌کند سیستم تبیلغاتی Instagram Adz است که می‌توانید با صرف هزینه از آن استفاده کنید. بدین صورت که محتوای شما به صورت کاملاً هدفمند و متناسب با مخاطبان در دسترس جمعیت زیادی از کاربران قرار خواهد گرفت. زمانی که از این امکان برای پیج خود استفاده می‌کنید، علاوه بر اینکه محتوای شما در طیف بسیار گسترده‌تری به اشتراک گذاشته می‌شود. با وجود دکمه‌های فراخوان مراحلی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد تا راه‌های رسیدن به سایت و خرید محصول را کاهش دهد.

با-اهمیت‌ترین-گام،-تعیین-استراتژی-بازاریابی-اینستاگرام
با-اهمیت‌ترین-گام،-تعیین-استراتژی-بازاریابی-اینستاگرام

ایجاد کمپین‌های مختلف

شما می‌توانید بر اساس استراتژی که تعیین کرده‌اید، یک کمپین خاص جهت بازاریابی اینستاگرام راه اندازی کنید. این کمپین‌ها فضایی برای به نشان دادن تبلیغات است. در این کمپین‌ها هدف اصلی صرف هزینه نیست، بلکه هدفی را در این کمپین‌ها می‌توان مشخص کرد که در موقعیت‌های تعیین شده برای پست‌های عادی و پولی تأثیر گذار باشد. برخی از اهداف می‌تواند مانند شناخته شدن بیشتر توسط کاربران، افزایش فروش همراه با تبلیغات گسترده و ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان باشد.

جمع‌بندی:

شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از بهترین رسانه‌ها برای معرفی کسب و کارهای اینترنتی و بازاریابی توسط کاربران است. همان‌طور که اشاره کردیم، می‌توانید با طراحی یک استراتژی و برنامه‌ریزی منظم اهداف خود را در نظر بگیرید. موانع را از مسیر بازاریابی اینستاگرام کنار بزنید. پادشاه محتوا هم در انجام این فرایند همراه شما خواهد بود تا با ارائه راهکاری مناسب بتوانید به نتایج دلخواه در کسب و کار خود برسید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان قبل از ثبت سفارش روی صفحه تماس با ما کلیک کنید.