بازاریابی محتوا ،جذاب ترین و بهترین شیوه مارکتینگ برای کسب و کارهای آنلاین

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی در دنیای دیجیتال مارکتینگ است، افراد زیادی هستند که از روش‌های مختلف بازاریابی استفاده می‌کنند. به‌طور کل بازاریابی باعث می‌شود فروشگاه اینترنتی در بین کاربران از ارزش و کیفیت قابل توجهی برخوردار شود. اما بازاریابی محتوا بین شما و مخاطبان مورد نظرتان تعامل و ارتباطی کارساز ایجاد می‌کند. در واقع این ارتباط را هدفمند می‌کند و به آن کیفیت می‌بخشد. با پادشاه محتوا همراه باشید.

بازاریابی محتوا در سال‌های اخیر با تعیین استراتژی طولانی مدت توانسته باعث موفقیت بسیاری از شرکت‌های بزرگی مقل مایکروسافت و سیسکو شود. البته فکر نکنید که استفاده از روش بازاریابی محتوایی تنها برای شرکت‌های بزرگ ممکن است. بلکه در این سال بسیاری از کسب و کارهای کوچک تونسته اند با بکارگیری این روش موجب توسعه کسب و کار خود شوند. ویژگی خوبی که بازاریابی محتوا دارد، برنامه‌ریزی طولانی مدت برای ارائه بهترین محتواها است و این تنها با استفاده از خدمات مشاوره و تعیین استراتژی محتوا صورت می‌گیرد.

تأثیر مهم بازاریابی محتوا بر رفتار مخاطبان

بازاریابی محتوا
در مورد آژانس تخصصی بازاریابی محتوای پادشاه محتوا چه می‌دانید؟

این نوع بازاریابی کمک می‌کند تا محتوایی به کاربران ارائه کنیم که مخاطب با دیدن آن جذب برند و کسب و کار ما شود. در نتیجه می‌توان به کسب و موفقیت و افزایش فروش محصولات و درآمد بالا امیدوار بود. مشتریان با ورود به فروشگاه اینترنتی و دیدن محصولات و مطالعه اطلاعات آن‌ها در جریان عوامل مختلفی در هنگام خرید قرار می‌گیرند یکی از مهم‌ترین آن‌ها احساس مشتری نسب به نام فروشگاه یا برند آن است.

در حقیقت بازاریابی محتوا در شکل‌گیری هدف مشتری و احساس او هنگام خرید از فروشگاه مورد نظر نقش مهمی دارد. یعنی باعث می‌شود از بین برندهای متنوع در بازار نسبت به برند شما احساس بهتری داشته باشد و علاقه و وفاداری خود را به فروشگاه شما نشان دهد. در بازاریابی محتوایی شما می‌توانید هر چیزی را که موجبات رسیدن به اهداف کسب و کارتان فراهم می‌کند استفاده کنید البته این ابزار را باید بتوانند به بهترین شکل پیام را به مخاطبان انتقال دهند. می‌توانید بازاریابی محتوایی را با اشتراک گذاری متن (تولید محتوای متنی)، علم و دانش، جهت ارائه مشاوره استفاده از فیلم و تصاویر جذاب و همچنین حضور در شبکه‌های اجتماعی و … انجام دهید. البته عناصر اصلی بازاریابی محتوایی این رسانه‌ها هستند در صورتی این روش به بعضی از مشاغل این امکان را می‌دهد تا از روش بازاریابی محتوا آفلاین استفاده کنند.

بازاریابی محتوا چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد؟

در روش بازاریابی سنتی از راهکارهایی استفاده می‌کنند که اغلب با تعامل و ارتباط با کاربران رابطه خوبی ندارند. یعنی تعامل محور نیستند. در روش‌های بازاریابی سنتی تنها با یک تبلیغات کوچک تصمیم به جذب مخاطبان داشتند و انتظار داشتند با ارئه یک موضوع تبلیغاتی مشتریان زیادی را جذب کنند. البته اهمیت چندانی برای درک مشتری از فروشگاه قائل نبودند. همان‌طور که کسب و کارها باعث افزایش روش‌های متنوع بازاریابی شد، صاحبان مشاغل هم روش‌های تبلیغاتی خود را عوض کردند؛ و تصمیم گرفتند تا از راهکارهای جدید برای ارائه و فروش بیشتر محصولات خود استفاده کنند.

امروزه افراد برای خرید محصول از فروشگاه‌های مختلف توجهی به تبلیغات گسترده و رنگ و لعاب آن‌ها نمی‌کنند. بلکه آن‌ها ترجیح می‌دهند تا درباره آن محصول اطلاعات و آگاهی کافی را بدست آورند و تفاوت آن را با دیگر محصولات در بازار احساس کنند. بازاریابی سنتی می‌تواند درباره علت خرید مشتریان و هدف از ارائه محصول تنها اطلاعات آگاهی مرتبط با آن را بیان کند. اما در بازاریابی محتوا، به نوعی پشتیبان مشتریان خود است و آن‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهد. دیگر بازاریابی سنتی آن در این شرایط اقتصادی کاربردی ندارد و فقط باعث هدر رفتن زمان و سرمایه خواهد شد.

تلاش و هدف در کانتنت مارکتینگ چیست؟

بازاریابی محتوا تلاش می‌کند تا روش‌های مختلف را برای جذب بیشتر مخاطب و فروش بیشتر محصولات بکا گیرد اما این تنا هدف بازاریابی محتوایی نیست. بلکه او سعی می‌کند در کنار انجام این فعالیت‌ها محتواهای مفید و تأثیر گذاری را در اطلاعات درباره محصول به مشتریان ارائه کند؛ و در انتشار آن‌ها طوری عمل می‌کند که مشتریان طرفدار برند مورد علاقه خود شوند و تمامی محصولاتی که مورد نیاز آن‌ها است را از همین فروشگاه خریداری کنند. به‌طور کلی بازاریابی محتوایی راهکاری مناسب برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتریان پیش پای آن‌ها می‌گذارد.

چرا از Content Marketing استفاده می‌کنیم؟

در بخش‌های قبلی مطالعه کردید که از مهم‌ترین اهداف بازاریابی محتوایی جذب مشتریان و افزایش فروش محصولات است. در نتیجه باید بررسی کنیم قبل از اینکه برای فروش و ارائه محصولی تصمیم بر بازاریابی محتوایی آن بگیریم باید از اقدامات مشتری آگاه شویم و تأثیر آن در این فرایند را مشاهده کنیم. برای اینکه بازاریابی محتوا را به خوبی استفاده کنیم، رفتارهای مشتری از زمان شروع خرید تا پایان آن دقت کنیم یعنی کسب اطلاعات، تحقیق و بررسی، توجه و در نهایت خرید. در ادامه مطلب در مورد این مراحل بیشتر صحبت خواهیم کرد.

برای اجرای بازاریابی محتوا این چهار مرحله باید در نظر بگیرید!

کسب اطلاعات، تحقیق و بررسی، توجه و خرید محصول چهار مرحله ای است که باید به آن‌ها توجه کنیم. مشتریان با رفتارهای خود در مقابل محصولات برند شما می‌توانند در تحقیقات دو مرحله اول موثر واقع شوند. یعنی شما از فعالیتهایی که باعث شناخت برند شما می‌شود آگاه خواهید شد. در روش بازاریابی سنتی معمولاً دو مرحله اول با موفقیت به پایان می‌رسد. اما در ادامه نمی‌تواند مشتریان را حمایت کند.

بازاریابی محتوایی در دو مرحله اول مخاطبان را از راهکارها و آموزش‌های چگونگی استفاده از محصول آگاه‌سازی می‌کنند؛ و این برای محصولی که حتی مشتریان به آن توجهی نداشته‌اند می‌تواند مؤثر است و آن را معرفی می‌کند. این ویژگی اصلی بازاریابی تولید محتوا است که باعث حمایت و حفظ مشتریان خواهد شود و نکته مثبت این روش محسوب می‌شود. مدیریت شبکه‌های اجتماعی هم از روش بازاریابی  محتوا مستثنا نیست. مشتریان در شبکه‌های مجازی مطالب ارائه شده از طریق بازاریابی تولید محتوا را مطالعه می‌کنند.

تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی در طولانی مدت باعث می‌شود تعامل مشتریان با محتواهای سایت بیشتر از قبل باشد. این در صورتی است که محتواهای بارگذاری شده در سایت فقط به دستور صاحب کسب و کار حذف می‌شود. در غیر این صورت در منابع سایت و جستجوی گوگل قرار دارد که افراد زیادی می‌توانند از طریق آن‌ها با برند آشنا شوند. نکته مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی توسط بازاریابی محتوا است.

ادامه دارد…