تقویم محتوایی شما را به حرکت وادار می‌کند! (+روشی برای ایجاد یک تقویم حرفه ای)

تقویم-محتوایی

تقویم محتوایی چقدر می‌تواند بر فعالیت‌های کسب و کارهای اینترنتی تأثیر گذار باشد؟ آیا تصور کرده‌اید داشتن یک تقویم محتوایی موجب رشد شما خواهد شد؟ فرایند رشد و پیشرفت در هر کاری با برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی رابطه مستقیم دارد. یکی از مواردی که برای برنامه‌ریزی و مدیریت تولید محتوا ضروری می‌باشد، نوشتن تقویم محتوایی است. با مدیریت و زمان‌بندی برای محتواهای خود دیگر احساس تنبلی و خسته کننده نخواهید داشت.

نوشتن تقویم محتوایی فرایند تولید محتوا را برای شما خیلی ساده‌تر و شفاف تر خواهد کرد. در این صورت شما می‌توانید براساس برنامه ای که برای خود طراحی کرده‌اید تعداد محتوای مورد نظر خود را برای سایت و شبکه‌های اجتماعی تولید خواهید کرد. برای مثال شما برای شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام خود هر دو روز محتوا تولید می‌کنید و اگر همین روند را ادامه دهید یعنی از طبق یک نمونه تقویم اینستاگرام الگوبرداری کرده‌اید.

سازماندهی با ایجاد تقویم و برنامه‌ریزی

نظم و برنامه‌ریزی راهگشای بسیاری فعالیت‌های کاری و حتی روزانه ما است. شما می‌توانید از تقویم محتوایی خود به هر صورتی که می‌خواهید استفاده کنید، می‌توانید تقویم رومیزی یا دیواری و یا به صورت نرم‌افزار در کامپیوتر و گوشی همراه خود داشته باشید؛ بنابراین تولید محتوا با زمان‌بندی‌های که انجام می‌دهید بسیار ساده‌تر و جذاب تر خواهد شد. البته داشتن تقویم و برنامه‌ریزی نه تنها برای کار یک امر ضروری تلقی می‌شود بلکه کاربرد بسیار مهمی در فعالیت‌های روزانه و انجام کارهای معمولی دارد.

کاربرد تقویم محتوایی در تیم‌ها و شرکت‌های تولید محتوا

تقریباً همه تیم‌های تولید برای ایجاد نظم و هماهنگی از تقویم و برنامه‌ریزی استفاده می‌کنند. افراد متخصص در یک شرکت تولید محتوا برای دستیابی به اهداف و موفقیت‌های خود و ایجاد رضایت مندی برای مشتریان تدوین استراتژی و نوشتن تقویم محتوایی را در اولویت کار خود قرار می‌دهند. استراتژی تقویم محتوا موجب بهبود تعامل و ارتباط بین اعضای تیم و یا شرکت می‌شود و در نتیجه می‌توانید برای مسئولیت‌های مرتبط با پروژه و انجام کارهای آینده پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید.

تقویم محتوایی چه اهمیتی دارد؟

ممکن است به دلایل متعددی مانند مشغله‌های زیاد کاری و نداشتن زمان کافی برای انجام کارها در تحویل پروژه‌ها با مشکلاتی مواجه شوید. برای اینکه فراموش نکنید تولید محتوای هر پروژه را باید در تاریخی انجام دهید، آن‌ها را زمان‌بندی کنید. شما وقتی برای تولید محتوا یک تقویم استاندارد در نظر بگیرید، می‌دانید که باید کدام پروژه را در کدام روز و در چه ساعتی انجام دهید.

برای استفاده از تقویم محتوا دو روش وجود دارد، یکی اینکه برای خودتان یک برنامه‌ریزی مناسب با توجه به شرایطی دارید طراحی کنید و دوم استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط با این موضوع که برای دریافت برخی از آن‌ها باید هزینه صرف کنید. البته بدون این که شما هزینه ای بپردازید و این نرم‌افزار را تهیه کنید، می‌توانید اندکی وقت بگذارید و با استفاده از خلاقیت و ایده پردازی، تقویم تولید محتوا مورد نظر خود را به منظور افزایش کارایی تیم و شرکت خود تولید کنید.

چند مورد از کاربردهای تقویم محتوایی

شما برای راهنمایی و هدایت تیم خود حتماً نیاز به برنامه‌ریزی دارید. مراحل کاری یک تیم تولید محتوا را بدون تقویم و زمان‌بندی تصور کنید! ببینید اگر برنامه‌ریزی نباشد کدام افراد برای شبکه‌های اجتماعی محتوا تولید کنند؟ آیا انجام همه کار بر عهده تنها چند از اعضای تیم می‌تواند باعث رشد برند و اعتبار شما باشد؟ وقتی شما تقویم محتوا داشته باشید، به راحتی می‌توانید همه مراحل را برای تک تک اعضا مشخص کنید که هرکدام باید چه کاری انجام دهند.

وقتی وظیفه هر کدام از اعضای تیم معین شود، هر نفر مسئولیت صفر تا صد کارهای خود را برعهده می‌گیرد، در این صورت شما دیگر منتظر انجام کوچک‌ترین کارها نخواهید بود. زمانی که شما فعالیت‌های تیم را به درستی مدیریت کنید همه چیز برای رشد و پیشرفت تیم فراهم می‌شود. در نتیجه بعد از مدت زمان کوتاهی تغییرات را احساس خواهید کرد و برای افزایش رشد و اعتبار تیم همین برنامه استفاده می‌کنید. در ادامه با مواردی که باید در نوشتن تقویم تولید محتوا رعایت کنید آشنا خواهید شد.

مواردی که باید در نوشتن تقویم محتوایی در نظر بگیرید

هر چیزی که می‌خواهید برای تقویم محتوا خود در نظر بگیرید، بستگی به برخی از عوامل مانند اهداف و فعالیت‌های تیم دارد. بهترین راه این است که شما اهداف را مشخص کنید. ببینید اصلاً برای چه چیزی دارید کار می‌کنید؟ آیا هدف شما افزایش تعداد مشتریان جدید است؟ و هزاران سوال دیگر که می‌توانید از این طریق چشم‌اندازها و اهداف کاری خود را تعیین کنید، اگر قصد دارید برای برند خود را معرفی کنید باید کمپین تبلیغاتی در نظر بگیرید و بدانید تا چه زمانی تبلیغات شما ادامه می‌یابد.

در هر صورت شما نخستین کاری که باید انجام دهید این است که اصلی‌ترین هدفی که می‌خواهید به آن برسید را برای تیم انتخاب کنید. در این صورت همه اعضای تیم برای رسیدن به آن هدف تلاش خواهند کرد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در بعضی از مواقع شما موضوع محتوا را تعیین نمی‌کنید و این ممکن است به صورت خودکار در ذهن شما تولید شود.

یکی موارد مهمی که باید در تقویم تولید محتوا بکار ببرید، تعیین کردن مقدار محتوایی است که باید تولید کنید. این موضوع بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال وقتی نویسنده یک روزنامه هستید باید با توجه به اتفاقات روز محتوای روزانه تولید کنید، اما برای شبکه‌های اجتماعی حتماً لازم است روزانه یک الی دو بار محتوای جدید تولید کنید.

نکات مهمی باید در تقویم محتوایی رعایت کنید؟

ساخت یک تقویم محتوای مناسب نیاز به تجربیات همکاران شما در زمینه تولید محتوا دارد، برای این کار می‌توانید از محتواهایی نویسندگان شما تولید کرده‌اند استفاده کنید. مشورت کردن و صحبت با افراد حرفه ای و کارشناس در این زمینه را فراموش نکنید این افراد می‌توانند با تجربیات و علم و آگاهی که دارند بسیار موثر واقع شوند. سعی کنید یک کمپین فعال را دنبال کنید و به همکاران خود توصیه کنید سایر کمپین‌ها را بررسی کنند. روی یک هدف متمرکز باشید. برخی از تقویم‌هایی که در گذشته با استفاده از آن‌ها به موفقیت رسیده‌اید را می‌توانید بازبینی کنید شاید با اندکی تغییرات بتوانید برای افزایش رشد خود دوباره از آن‌ها استفاده کنید.

نتیجه‌گیری: رسیدن به اهداف تنها با برنامه‌ریزی ممکن می‌شود

رشد، پیشرفت و توسعه برندها با برنامه‌ریزی و نظم در کارها به وجود می‌آید. شما برای این که خیلی سریع تر از آن چیزی می‌خواهید باید از تقویم محتوایی در کسب و کارتان استفاده کنید. این کار ممکن است چندین ماه طول بکشد و شما باید تحقیقات لازم را برای کسب اطلاعات بیشتر انجام دهید. تا برنامه‌ریزی دقیق انجام نشود، کارها مطابق میل شما پیش نمی‌رود. پادشاه محتوا جهت ارائه خدمات تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی آماده همکاری با شما مشتریان است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *