تولید محتوای اینستاگرام چیست؟ کسب و کار بدون محتوا در اینستاگرام بی فایده است!

تولید-محتوای-اینستاگرام-چیست؟

تولید محتوای اینستاگرام از جمله راهکارهای تاثیرگذاری است که می‌تواند یک بیزینس را تا حدود زیادی توسعه دهد. شبکه‌های اجتماعی هم تبدیل به بهترین کانال‌های تبلیغاتی برای کسب و کارها شده‌است. تولید محتوای اینستاگرام زمانی برای کار شما ارزشمند خواهد بود که مسئولیت مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود را به درستی انجام دهید. باید هدفتان را از ارائه محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام مشخص کنید. چه چیزی باعث می‌شود شما محتوای بهتری تولید کنید؟ مشتریان شما به چه نوع محتوایی اهمیت می‌دهند؟

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

شما با صفحه ای در اینستاگرام ایجاد کرده‌اید امکان تولید و بارگذاری هر گونه محتوایی را دارید. البته دقت کنید شما در مرحله تولید محتوا باید استراتژی را در نظر بگیرید که محتوای شما اثر بخش باشد و بتواند مخاطبان شما را جذب کند. فرم‌های تولید محتوای متنی، گرافیکی، ویدیویی و موشن گرافیک از جمله روش‌های محتوایی است که می‌توانید برای توسعه کسب و کار خود و جلب نظر کاربران استفاده کنید. آیا می‌دانید کدام روش برای تولید محتوای اینستاگرام مناسب تر است؟ شما باید از طریق فرایندهای مختلف تولید محتوا بررسی کنید بهترین نوع محتوا برای تبلیغات و توسعه برند شما چیست، که بر این اساس برای معرفی محصولات و ارائه خدمات تولید محتوا کنید.

چگونه یک محتوای با کیفیت در اینستاگرام تولید کنیم؟

با توجه به این که اینستاگرام یکی شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد با حضور 250 میلیون نفر کاربر فعال می‌باشد. نظر بسیاری از صاحبان کسب و کارها را به خود جلب کرده‌است. در واقع هر کسب و کاری می‌تواند علاوه بر حضور فیزیکی در بازار، یک ویترین مجازی هم در شبکه اجتماعی اینستاگرام داشته باشد. برای این در این راه به همه اهداف خود برسید باید تولید محتوای اینستاگرام را جدی بگیرید.

 برای تولید محتوا اینستاگرام نیازمند راهکارها و ایده‌هایی هستید که می‌توانید با مطالعه مقالات و دیدن فیلم‌های آموزشی در سایت‌های معتبر آموزش‌های لازم را ببینید اما اگر زمان کافی را برای این کار ندارید می‌توانید از کارشناس تولید محتوا بخواهید در این زمینه همراه شما باشد. شرکت‌های تولید محتوا می‌توانند بهترین گزینه برای درخواست سفارش‌های شما باشند اگر در کار خود حساسیت زیادی به خرج می‌دهید می‌توانید سفارش‌های خود به یک تیم تولید محتوای حرفه ای ارائه کنید.

صفر تا صد روش‌های تولید محتوای اینستاگرام

در ادامه این مقاله می‌خواهیم درباره روش‌های مهم تولید محتوا در اینستاگرام صحبت کنیم و به نکات کلیدی و مواردی که باعث می‌شود یک محتوای با کیفیت و دسته اول را برای شبکه اجتماعی خود تولید کنید. همچنین می‌توانید برای ارائه محتوای آموزشی در شبکه‌های اجتماعی و چگونگی به اشتراک گذاری آن به صفحه تولید محتوای آموزشی و صفحه مدیریت شبکه‌های اجتماعی بروید.

صفر-تا-صد-روش‌های-تولید-محتوای-اینستاگرام
صفر-تا-صد-روش‌های-تولید-محتوای-اینستاگرام

تحلیل و بررسی مناسب‌ترین الگوها

به نظر شما مخاطبان اینستاگرام بیشتر به کدام قسمت محتوا توجه می‌کنند؟ شک نکنید که کاربران اینستاگرام هنگام فعالیت در این شبکه اجتماعی و دیدن پست‌های صفحات مختلف به اولین چیزی توجه می‌کنند تصاویر هستند. این تصاویر می‌توانید مخاطب را ترغیب کند تا محتوای متنی را مطالعه نماید. برای اینکه شما بدون نیاز به یک فرد حرفه ای بتوانید پست‌های با کیفیت و استاندارد را تولید کنید ابزارهای مناسب طراحی و ویرایش عکس وجود دارد.

شاید شما هم در پست‌های برخی از صفحات اینستاگرام دیده باشید که عکس‌ها و تصاویر حاصل تغییراتی شده‌اند که بتوان نظر مخاطب را جلب کند؛ بنابراین نخستین کاری باید انجام دهید این است که کار با ابزارهای طراحی و ویرایش عکس در اینستاگرام را یاد بگیرید. اگر شما یک مجموعه عکس کامل برای ویرایش و بارگذاری در اینستاگرام داشته باشید می‌توانید تولید محتوای اینستاگرام بهتری برای صفحه و کسب و کار خود ارائه کنید. همچنین ارتباط قوی و تعامل هوشمند به شما کمک می‌کند تا کاربران صفحه شما را همیشه دنبال کنند و با دیدن یک عکس از محصولات شما تبدیل به مشتریان وفادار شوند.

تاثیر گذاری عکس‌ها در اینستاگرام

شما به عنوان مدیر کسب و کار شبکه‌های اجتماعی باید از به اشتراک گذاری تصاویر در اینستاگرام به بهترین شکل استفاده کنید. شاید با خود فکر کنید بکارگیری عکس‌هایی از قبل وجود داشته‌است کار تکراری و بیهوده ای است، اما باید در چنین شرایطی که برخی از عکس‌های شبکه اجتماعی مشابه عکس‌های شما می‌باشد، باید ایده ای به خرج دهید و متفاوت‌ترین فیلد را با توجه به عکس‌های قدیمی خودتان برای تولید محتوای اینستاگرام استفاده کنید. البته در این زمینه اگر می‌خواهید بهترین و با کیفیت‌ترین عکس‌ها را برای تولید محتوا استفاده نمایید. می‌توانید به سایت‌های معتبر خارجی برای دانلود عکس بروید و با توجه به موضوع محتوا عکس مورد نظر خود را که توسط کاربران کمتر دیده شده‌است را انتخاب کنید. لازم است ذکر شود شما باید با کیفیت‌ترین عکس را برای پست‌های اینستاگرامی خود استفاده نمایید و توجه کنید که سایز عکس برای بارگذاری باید 1080P باشد.

استفاده از مهم‌ترین و متنوع‌ترین فرمت‌ها

این نکته بسیار اهمیت دارد که شما امکان استفاده از انواع فرمت‌های متنوع را برای تولید محتوا و بارگذاری پست‌های خود استفاده کنید. به عنوان مثال این با برخی از نرم‌افزارهای ویرایش عکس و ویدیو این امکان برای شما مهیا شده‌است که بتوانید بهترین عکس‌هایی را طی ده روز به اشتراک گذاشته‌اید را به صورت یک آلبوم ویدیویی برای مخاطبان نمایش دهید. این نوع محتوای شما می‌توانید در جهت آموزش و یا سرگرمی مخاطبان شما را افزایش دهد.

البته باید در رابطه با محتواهای تصویر باید حواستان باشد که چه تعداد عکس را در چه تاریخی به اشتراک می‌گذارید. ممکن است با ارسال بیش از حد تصاویر به صفحه خود موجب اذیت کاربران خود شوید، تمام سعی خود را بکار بگیرید تا با ارائه تصاویر جذاب و موضوعات خاص و گیرا باعث ایجاد حس خوشایند در مخاطب برای خواندن محتواها و دنبال کردن صفحه باشید.

بعد از پیاده‌سازی این مراحل به سمت تولید گیف خواهید رفت، با توجه به این که گفتیم برای جذب کاربران بیشتر باید در استفاده از فرمت‌های مختلف تولید محتوای اینستاگرام خلاقیت داشته باشید، در این مرحله باید گیف‌های را برای ایجاد ارتباط با کاربران ارائه کنید. گیف‌ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فرمت ویدئو نمایش داده می‌شوند. استفاده از گیف‌های اینستاگرامی یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌های ارائه محتوا در صفحه خود است.

تولید محتوا مشترک با همراه با سایر برندها

ممکن است ب دلیل مشغله‌های کاری زیاد و نداشتن وقت کافی امکان تولید محتوای اینستاگرام را نداشته باشید. در همچنین مواقعی باید نقطه اشتراک برند خود را با دیگر برندهای پیدا کنید و با بر اساس قوانین پیج‌ها و رعایت اصول کپی برداری، می‌توانید محتواهایی را که برندهای دیگر استفاده کرده‌اند را در صورتی که مربوط به فروشگاه و برند شما می‌شوند را در صفحه خود به اشتراک بگذارید. برای یادگیری این ترفند می‌توانید ادامه مطلب را دنبال کنید. همچنین اگر می‌خواهید درباره چگونگی تبلیغات در اینستاگرام بیشتر بدانید اینجا کلیک کنید.

هشتگ و اکانت‌های مورد نظر را برای تولید محتوای اینستاگرام بسنجید!

تولید محتوای اینستاگرام به کمک هشتگ‌های مرتبط با برند شما می‌تواند اثر گذار واقع شود. یعنی شما از هشتگ‌هایی که کاربران پر طرفدار و یا افراد معروف استفاده کرده‌اند که مخاطبان شبیه شما دارند را بکار بگیرید. البته حواستان باشد که رقبای خود را بشناسید و صفحاتی که رقیب شما محسوب نمی‌شوند را بررسی کنید. برای این کار باید فهرستی از برندها و پیج‌های بزرگی که در محتواهای آن‌ها و شما نقطه اشتراکی وجود دارد تهیه کنید. سپس اقدام به فالو کردن آن‌ها نمایید تا امکان بازدید از صفحه و دیدن پست‌های جدید این پیج‌ها را داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید عکس و محتوای مورد نظری که مربوط به برند خود می‌شود را ذخیره می‌کنید.

کنترل و هماهنگی با مدیر پیج‌های معروف

شاید شما تصمیم داشته باشید که برای تولید محتوای اینستاگرام مجدداً از پیجی کپی برداری کنید در این صورت باید برای کسب حتماً با مسئول پیج مورد نظر صحبت کنید. برای این کار باید پستی که نظر شما را جلب کرده و مرتبط با موضوع محتوای شما است را به دایرکت پیج فرستاده و پس از این که از این پست ابزار خرسندی کردید، در مقابل او هم از این با ارائه پست‌ها بازخورد خوبی از مخاطبان می‌گیرد به شما اجازه همچنین کاری را می‌دهد تا شما در صفحه خود به اشتراک بگذارید؛ بنابراین امکان استفاده از محتواهای سایر برندهای معتبر را با رعایت حقوق قانونی برای تولید محتوا دارید.

نقش اینفلوئنسرها در تولید محتوای اینستاگرام

وقتی شما برای کسب و کار و برند خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام حضور پیدا کرده‌اید حتماً می‌خواهید این حضور و فعالیت‌های شما اثر گذار باشد و دائماً ادامه داشته باشد. به همین خاطر می‌توانید با افراد تأثیر گذار یعنی اینفلوئنسرها در ارتباط باشید و از آن‌ها بخواهید در تبلیغات پیج شما همراهتان باشند. با توجه به این که اینفلوئنسرها فالورهای زیادی دارند به افزایش فالوور های شما هم کمک زیادی می‌کنند.

نقش-اینفلوئنسرها-در-تولید-محتوای-اینستاگرام
نقش-اینفلوئنسرها-در-تولید-محتوای-اینستاگرام

جمع‌بندی: مدیریت شبکه‌های اجتماعی با پادشاه محتوا

در این مقاله از سری مقاله‌های آموزشی پادشاه محتوا سعی کرده‌ایم نکات مورد نیاز و بسیار مهم را در مورد تولید محتوای اینستاگرام بیان کنیم. شما به تنهایی با بکارگیری این موارد و همچنین مطالعه صفحه تبلیغات در اینستاگرام و تولید محتوا الکترونیکی می‌توانید خودتان مسئولیت صفحه کسب و کارتان بر عهده بگیرید. البته اگر به دلایلی شرایط برای آموزش و یادگیری شما مهیا نیست. می‌توانید آمادگی خود را برای همکاری با پادشاه محتوا اعلام کنید برای این کار کافیست به صفحه تماس با ما بروید و از مشاوره رایگان قبل از ثبت سفارش جهت تولید محتوای تخصصی و درخواست تولید محتوا بهره‌مند شوید.