تولید محتوای متنی چیست؟ (با محتوا به بهشت بروید!)

تولید محتوای متنی

تولید محتوا متنی از مهم‌ترین عناصر سازنده یک سایت است که تاثیر زیادی در جذب مخاطب و کسب و کار شما دارد. به واسطه تولید محتوای متنی شما می‌توانید فعالیت‌های تبلیغاتی خود را در سایت و شبکه‌های اجتماعی انجام دهید. برای اینکه بتوانید از محتوا متنی بهترین استفاده را ببرید باید اصول آن را رعایت کنید و توجه ویژه ای به نکات کلیدی پیرامون آن داشته باشید. تا کاربران مورد نظر شما سایت شما را دنبال کنند.

از جمله کارهایی مثل بازاریابی تبلیغاتی و سئوی سایت و قرار داشتن در لیست نتایج سرچ گوگل یا به عبارتی کسب رتبه یک گوگل اگر فاقد تولید محتوای متنی باشند، هیچ گونه ارزشمند و معتبر نخواهند بود؛ بنابراین باید به محتوای متنی توجه بیشتری داشته باشیم و مواردی را که به کیفیت و بهتر شدن آن کمک می‌کند جدی بگیریم. ما در تیم تولید محتوای پادشاه محتوا در این مقاله قصد داریم، درباره خدماتی شامل تولید محتوای متنی می‌شود و اصولی که باید در آن به کار بگیریم صحبت کنیم.

تعریف تولید محتوای متنی

به نظر شما چه تعریفی می‌توان برای محتوا متنی ارائه داد؟ البته شاید بگویید تعریف خاصی ندارند و این موضوع بسیار روشن است که محتوای متن همان نوشتاری است. در واقع محتوای متن یعنی متنی که تشکیل شده از تمام اطلاعات، کلمات کلیدی، عبارت‌های مهم، جملات تاثیر گذار و پاراگراف‌ها و … باید بتوانید از طریق این نوع تولید محتوا مفهوم و پیامی را می‌خواهید به خواننده برسانید را به بهترین نحو ارائه کنید. در این صورت بین شما که نویسنده متن هستید و خواننده ای محتوای شما را می‌خواند تعامل برقرار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر مقاله آموزش تولید محتوا را مطالعه کنید.

تولید محتوای متنی
تولید محتوای متنی حرفه ای

چرا تولید محتوای متنی اهمیت زیادی دارد؟

در بین کارشناسان تولید محتوا و سایر بازاریابان محتوایی، محتوای متنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. الان ممکن است با خود بگویید با وجود تولید محتوای گرافیکی، تولید محتوای ویدیویی، صوتی، محتواهای شبکه‌های اجتماعی و …. چرا یک کارشناس تولید محتوا بیشتر بر روی محتوای متنی تامل می‌کند. در این مورد باید گفت که در محتوای متنی تمامی جزئیات به‌طور کامل بیان می‌شود. همچنین اگر محتوای شما آنلاین و به روز باشد، گوگل آن را از نظر مواردی مثل سئو و بهینه‌سازی و سایر استانداردها مورد بررسی قرار می‌دهد.

کدام تولید محتوای متنی مهم‌تر است؟

برای ارائه یک محتوای متنی باید به مسئله مهمی دقت کنید و آن تفاوت میان یک محتوای ساده و معمولی با یک محتوای متنی با کیفیت و استاندارد است. مطمئناً همه افراد متوجه این موضوع نخواهند شد. مگر اینکه به اصول محتوا نویسی آشنا باشند. متن ساده ای که می‌نویسیم حاصل کلمات و جملاتی که مخاطب آن را مانند سایر نوشته‌ها می‌خواند. اما محتوای متنی، یعنی اینکه عناصر متن قابلیت رساندن منظور و مفهوم پیام ما را به شکلی روان و تاثیر گذار داشته باشد. در نتیجه هر متنی، محتوای خاصی ندارد.

افزایش درآمد با تولید محتوای متنی

بیشتر افرادی که در دنیای دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند و کسب و کار خود را در این فضا توسعه می‌دهند. برای محتوا و روش‌های مختلف آن سرمایه‌گذاری ویژه ای می‌کنند. در مقابل شاهد افزایش درآمد و فروش بیشتر محصولات خود از طریق سایت هستند. تولید محتوا آنچنان کار آسان و راحتی نیست، منتها رقابت در این بازار بسیار تنگاتنگ است. براساس گزارشات ارائه شده از کارشناسان فضای وب یک مخاطب سایت به عنوان خواننده تنها 8 دقیقه از وقت خود را صرف مطالعه متن می‌کند. اینجا است که اهمیت جذابیت و تایر گذاری محتوای متنی مشخص می‌شود. در ادامه مقاله بیشتر به ضرورت محتوای متنی می‌پردازیم.

چگونه یک محتوای متنی سفارش دهیم؟

سفارش انواع محتوای متنی ممکن است. از معمول‌ترین آن‌ها می‌توان به تولید مقالات متنی اشاره کرد. البته مهم است که نقش مقالات متنی و میزان اثر بخشی آن در مورد کسب و کار ما در فضای اینترنت چگونه خواهد بود. نویسنده محتوا باید با اصول سئو تا حدودی آشنا باشد. زیرا باید بتواند محتوای سئو شده تولید کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات اصول سئو مقاله سئو و بهینه‌سازی سایت پادشاه محتوا را مطالعه کنید.

7نکته کلیدی که باعث جذب مخاطب به محتوای متنی می‌شود!

مهم ترین نکات کلیدی که باید در این زمینه مدنظر بگیرید، عبارت اند از:

انتخاب عنوان و زیرعنوان‌‎های جذاب

در تولید محتوای متنی توجه داشته باشید که باید موضوع و عنوانی انتخاب کنید تا خواننده برای شروع مطالعه محتوای شما علاقه نشان دهد. برای انتخاب عنوان دقت کنید که مرتبط با موضوع محتوا باشد. هنگام نوشتن محتوا به مسائلی که کاربر یا مخاطب دنبال می‌کند به‌طور واضح اشاره کنید. یعنی اینکه مخاطب تحت تأثیر قرار بگیرد و دقیقاً انتظاری دارد برآورده شود.

شروع محتوا را جدی بگیرید!

شروع محتوا و اثربخشی جمله اول به قدری مهم است که باید در سه ثانیه مخاطب وادار به خواندن ادامه مقاله کنید. در جملات اول محتوا از عبارت‌های جذاب و هر چیزی که فکر می‌کنید در جالب بودن و کیفیت آن اثر می‌گذارد استفاده کنید. در این نکته ایده پردازی و خلاقیت بسیار مهم است.

آمار و اطلاعات دروغین، نابودتان می‌کند!

موضوعی که با محتوای متنی ارائه می‌دهید باید دارای اطلاعات و آمار حقیقی و کامل باشد. یعنی در رابطه با آن موضوع به حدی دانش شما افزایش یابد که از به کار بردن آمار و اطلاعات پیرامون آن موضوع اطمینان حاصل کنید.

بر روی هدف و موضوع تمرکز داشته باشید!

سعی کنید در نوشتن محتوای متنی بر یک موضوع و هدف اصلی متمرکز باشید. اگر در متن از موضوع اصلی منحرف شوید یا به عبارتی از شاخه ای به شاخه ای دیگر بپرید مخاطب دچار سردرگمی خواهد شد و به خواسته خود نخواهد رسید.

شناخت نسبی از مخاطب داشته باشید!

برای نوشتن محتوای متنی باید از مخاطب و کاربران و اهداف آن‌ها حداقل شناختی داشته باشید. تا می‌توانید با روش مختص خود بنویسید. زیرا محتوایی که شما ارائه می‌دهید ویژگی‌های شخصیتی و اعتبار شما را نشان می‌دهد.

بهینه سازی و سئو، محتوا را ارزشمند می‌کند!

اگر تولید محتوای دیجیتال می‌کنید باید بهینه سازی محتوا را در نظر بگیرید. منظور از بهینه‌سازی یعنی جملات و پاراگراف‌های کوتاه به کار ببرید. توجه داشته باشید که نگارش مقاله را بر اساس استانداردهای سئو بهینه‌سازی کنید. البته در این مورد هم می‌توانید از متخصص سئو کمک بگیرید.

قبل از انتشار، محتوا را ویرایش کنید

آخرین نکته ای باید رعایت کنید تا محتوای شما کامل شود و آماده انتشار در سایت و شبکه‌های اجتماعی باشد. بازخوانی و ویرایش آن است تا اشکالات متن اصلاح شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *