دیجیتال مارکتینگ چیست؟ (دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی آنلاین)

دیجیتال-مارکتینگ-چیست؟-(دیجیتال-مارکتینگ،-بازاریابی-آنلاین)

چرا دیجیتال مارکتینگ؟ با کسب و کار اینترنتی که دارید، حتماً در طول روز با واژه‌هایی مانند شرکت دیجیتال مارکتینگ، آژانس دیجیتال مارکتینگ، سایت دیجیتال مارکتینگ و … سر و کار دارید. حتماً افرادی را دیده‌اید که ساعت‌ها پشت صفحه مانیتور نشسته‌اند و دائماً در حال تایپ و کلیک کردن هستند. شاید با خود بگویید چه این شغل چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه جذابیت‌هایی باعث شده افراد این مهارت‌های مربوط به این شغل را یاد بگیریند؟ ساده‌ترین تعریف برای دیجیتال مارکتینگ، یعنی بازاریابی آنلاین با رسانه‌های دیجیتال، اگر می‌خواهید بدانید یک دیجیتال مارکتر چه کارهایی می‌کند؟ بهتر است تا انتهای این مقاله را با دقت بخوانید.

بازاریابی دیجیتال به صورت عملی

شما در چند ماه اخیر چه کالایی خریده‌اید؟ ما به عنوان مثال یک گوشی موبایل را در نظر می‌گیریم که شما چند روزی است که برای خرید، به دنبال آن هستید. با ما همراه باشید که درباره نقش و تأثیر مشاوره دیجیتال مارکتینگ در این زمینه بیشتر بدانید و در جریان کار او قرار بگیرید.

اینترنت و سرچ کردن گوگل

بر اساس بسیاری از آمارها و تحقیقات، میزان افرادی که به اینترنت دسترسی دارند، به 60 درصد می‌رسد و آن‌ها پیش از آن که به صورت حضوری برای خرید در یک مغازه یا فروشگاه حاضر شوند، تمامی اطلاعات و ابعاد مختلف آن محصول را در صفحات اینترنت و جستجو و مطالعه می‌کنند، تا درباره آن اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کنند. گاهی اوقات تنها به بهانه اطلاع از قیمت کالا، درباره آن کلی شناخت پیدا می‌کنند.

اگر از بازار گوشی‌های موبایل اطلاعات کافی ندارید، برای سرچ اولیه می‌توانید، از عبارت‌هایی مانند بهترین گوشی‌های جدید، بهترین موبایل با ارزان‌ترین قیمت و گوشی‌های جدید 2020 استفاده کنید و با فهرستی از انواع مدل‌های گوشی مواجه شوید. در این میان دیجیتال مارکتینگ چه نقشی دارد؟ در حقیقت تمامی اطلاعات، مانند محتوای متنی، تصاویر ویدیو و هر چیزی که به مخاطب با دیدن آن برای خرید تصمیم می‌گیرد را دیجیتال مارکتینگ منتشر می‌کند.

این فرآیند دقیقاً بازاریابی محتوایی است که در سایت صورت می‌گیرد و اگر اصول سئو و بهینه سازی سایت به درستی انجام بگیرد، می‌تواند در بین صد هزار سایت، رتبه اول گوگل را از آن خود کند. بنابراین تولید محتوا و سئو دو اصل مهم در بازاریابی آنلاین می‌باشند.

بررسی و ارزیابی

بعد از مطالعه و دیدن چند مورد از مدل‌های موبایل، می‌توانید سه مدل مختلف را برای مقایسه انتخاب کنید. لینک تبلیغاتی که برای شما به نمایش گذاشته شده است را انتخاب کنید. لازم است بدانید که مدیریت این تبلیغات در گوگل توسط ابزار گوگل ادز انجام می‌شود. کارشناس دیجیتال مارکتینگ با مدیریت و ابزارهایی که در اختیار دارد، برای نشان دادن این تبلیغات به مشتریان ایده آل خود، تمامی آن‌ها را بهینه سازی می‌کند.

عادتی که در زمان جستجو داریم، باز کردن چند تب یا صفحه به صورت همزمان است. وقتی که شما گزینه‌های متفاوتی را می‌بینید، می‌توانید بیشتر وارد جزئیات شوید و درباره آن مطالعه کنید. این مرحله برای کنترل دیجیتال مارکتر بر اوضاع و شرایط است، او تشخیص می‌دهد و بررسی می‌کند، آیا همه چیز برای دسترسی راحت کاربر در این صفحه وجود دارد؟ آیا کاربر به راحتی می‌تواند اطلاعات مورد نیاز خود را مطالعه کند؟ تمامی این فرآیند باید احساس خوبی در کاربر ایجاد کند. در این مرحله اهمیت مهارت‌هایی مانند طراحی تجربه کاربری UX و واسط کاربری UI بهتر مشخص می‌شود.

در کنار انجام سایر کارها، متخصص دیجیتال ماکتر به وسیله ابزار گوگل آنالیتیکس می‌تواند بررسی کند، بازدید کنندگان از سایت شما، چگونه و از چه مسیرهایی به سایت شما ورود پیدا می‌کنند. فعالیت‌های آن‌ها چیست؟ چرا عده‌ای از آن‌ها تصمیم به خرید می‌گیرند و. اما تعدادی از منصرف می‌شوند؟

ثبت سفارش و خرید در سایت دیجیتال مارکتینگ

وقتی که تحقیقات و جمع آوری مطالعات شما نتیجه می‌دهد، یعنی محصول مورد نظر خود را از همه نظر بررسی می‌کنید، اقدام به ثبت سفارش می‌کنید. آن هم نه یک فروشگاه برند و بسیار مشهور! بعد از گذراندن مراحل خرید، فروشگاه با ارسال پیامک، شما را از تأیید شدن ثبت سفارش خود مطلع می‌کند.

مشتریان وفادار را دریابید

بعد از خرید گوشی و احساس رضایت مندی از محصول مورد نظر، برای خرید برخی از وسایل مانند گارد یا روکش و گلس گوشی، تصمیم می‌گیرید دوباره به فروشگاه بروید. در این میان پیامکی درباره آمدن مدل‌های جدید گلس و گارد گوشی همراه با تخفیفات چند درصدی برای شما ارسال می‌شود! بعد از دیدن این پیامک، وار سایت فروشگاه شده و گلس و گارد مورد نظر موبایل خود را سفارش می‌دهید. نکته مهمی که در این پیامک مشاهده می‌کنید، آدرس سایت و صفحات‌ها مجازی مانند صفحه اینستاگرام آن‌ها هست. شما برای کنجکاوی روی آن کلیک می‌کنید و در صورت جذابیت محتواهای آن تصمیم به دنبال کردن صفحه فروشگاه می‌گیرید.

مسئولیتی که در این مرحله کارشناس دیجیتال مارکتینگ دارد، تبلیغات مؤثر، ارسال پیامک یا ایمیل، بررسی کمپین‌های فروش آنلاین و مدیریت شبکه‌های اجتماعی است، که شرایط را برای بازگشت دوباره مشتریان به سایت و فروشگاه فراهم می‌کند. هر چه جلوتر می‌رویم با معنی دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا می‌شوید. به طور کلی متخصص دیجیتال مارکتر با همکاری سایر افراد کارشناس در حوزه‌های مختلف، سعی می‌کنند خدماتی مانند فروش آنلاین و … را به بهترین صورت ممکن در اختیار مشتریان قرار دهند.

دیجیتال مارکتینگ دقیقا چه مسئولیت هایی دارد؟

استفاده از ابزارهای دیجیتال برای معرفی و تبلیغات و فروش محصولات و ارائه خدمات بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ گفته می‌شود. حالا این ابزارهای می‌توانند، سایت اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، پیامک و … باشد. دنیای بازاریابی دیجیتال بسیار وسیع و توسعه یافته است. برای آشنایی دقیق با تمامی تکنیک‌ها و ابزارهای آن می‌توانید ادامه مقاله را مطالعه کنید.

سایت دیجیتال مارکتینگ

مهم‌ترین اصل در بازاریابی دیجیتال، طراحی سایت برای ارائه خدمات به مشتریان است. اغلب بازدیدهای اول مشتریان با برند شما در سایت رخ می‌دهد. به تدریج کسب و کارهای سنتی را فراموش کنید و روش‌های نوین و جدید بازاریابی را بکار بگیرید. شما باید به واسطه سایت خود، کاری کنید مشتریان به طور خودکار در سایت شما حضور پیدا کنند و از خدمات و محصولات شما استفاده نمایند.

البته شاید با خود بگویید، تا وقتی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام هست، چرا باید برای طراحی سایت، هزینه زیادی صرف کنم؟ در پاسخ به سؤال شما باید بگوییم، شما می‌توانید از انواع شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی دیجیتال استفاده کنید، اما هر لحظه ممکن است، یکی از این رسانه به طور کامل به کار خود پایان دهد، به نظر شما در چنین شرایطی مشتریان چگونه به شما و محصولاتتان دسترسی خواهند داشت؟ اولین اصل حضور در دنیای بازاریابی آنلاین، طراحی سایت دیجیتال مارکتینگ است، که می‌توانید با طراحی یک استراتژی آن را پیاده سازی کنید.

نکته مهم :

شما در سایت خود باید برخی از موارد را رعایت کنید، تا مورد پسند مشتریان قرار بگیرید. سادگی را در اولویت کارهای خود قرار دهید و اجزای سایت خود را با استراتژی منظم و خاصی در کنار هم بچینید. از شلوغ کردن و ایجاد فضایی پر از رنگ و لعاب در سایت خود جلوگیری کنید. اگر می‌خواهید درباره چگونگی ساختار سایت بیشتر بدانید، می‌توانید صفحه طراحی سایت را مطالعه  کنید.

اصل داستان، بازاریابی محتوایی در آژانس دیجیتال مارکتینگ

همان طور که گفتیم اغلب مشتریانی که قصد خرید محصولی را دارند، حتی اگر می‌خواهند به صورت حضوری به محل فروشگاه بروند. اولین کاری که می‌کنند، به سایت و یا شبکه‌های اجتماعی آن سر می‌زنند تا با خواندن مطالب و دیدن عکس‌های آن بیشترین اطلاعات را درباره محصول مورد نظر خود به‌دست آورند. البته سایت‌های متنوعی برای معرفی محصولات و سایر چیزهای دیگر وجود دارد. اما شما بهترین کسی هستید که می‌توانید به معرفی و تبلیغات محصولات و خدمات سایت خود بپردازید.

نقش مهم بازاریابی محتوا اینجا مشخص می‌شود! (Content Marketing) چه معنایی دارد؟ یعنی شما بتوانید با تولید محتوای سئو شده و استاندارد، مشتریان را به سایت خود دعوت کنید. انواع روش‌های تولید محتوا در سایت شما تأثیر گذار خواهد بود. تولید محتوای متنی، تولید محتوای گرافیکی، تولید محتوای ویدیویی، تولید محتوای تصویری، در سایت شما برای مشتریان جذاب خواهد بود. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید و برای آن وقت بگذارید، استفاده از روش تولید محتوای متنی است.

موتور جستجوی گوگل اهمیت زیادی برای محتواهای متنی و طولانی قائل است، بنابراین اگر می‌خواهید در ابتدای مسیر گام محکم‌تری بردارید، بهتر است سایت خود را با تولید محتوای متنی درباره معرفی محصولات و روند فعالیت‌های خود، در دسترس دیگران قرار دهید. اگر آشنایی کافی با تولید محتوا و اصول آن ندارید، همین‌الان به صفحه آموزش تولید محتوا مراجعه کنید.

نکاتی که برای داشتن وبلاگ یا بخش مقالات سایت باید به آن ها توجه کنیم

اولین و مهم‌ترین اصل داشتن وبلاگ عالی، توانایی تحلیل و پیدا کردن کلیدواژه‌های مرتبط با موضوع سایت و کسب و کار شما است. تحقیقات و آنالیز شما نشان می‌دهد، مشتریان تا بیشتر چه مطالبی را برای مطالعه انتخاب می‌کنند؟ و علاقه‌مندی آن‌ها بیشتر در چه زمینه‌ای است؟ وقتی که شما در سایت و محتواهای خود به طور دقیق و درست از کلمات کلیدی و عبارات هم معنی با آن استفاده کنید، قطعاً در صفحه SERP گوگل قرار خواهید گرفت. بنابراین ترافیک سایت شما افزایش می‌یابد و باعث فروش بیشتر محصولات شما می‌شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، محتوای استاندارد و جذاب است. تولید محتوای سایت شما باید به گونه‌ای باشد که در کوتاه‌ترین زمان نظر و اعتماد مشتریان را به سایت شما جلب کند. از به روز رسانی و ارائه جدیدترین اطلاعات مرتبط با کسب و کار خود در محتوایتان فراموش نکنید.

در تولید محتوا از تبلیغات به صورت مستقیم و لحن تبلیغاتی خود داری کنید. این گونه تبلیغات تنها باعث آزار مشتریان می‌شود و برای آن‌ها هیچ گونه جذابیتی ندارد. زیرا آن‌ها در طول روز با از این دست تبلیغات سر و کار دارند و زمانی که در سایت و شبکه‌های اجتماعی به دنبال موضوعات دلخواه خود هستند، انتظار دارند مطالب و محتواهای جذاب‌تر و با کیفیت‌تری را مطالعه کنند. یکی از ضروری‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، طراحی بخش نظرات در سایت شما است. از این طریق می‌توانید نظرات و پیشنهادات کاربران را بخوانید و حتی از آن‌ها در خواست کنید تا درباره روند فعالیت‌های شما پیشنهادات خود را ارائه کنند. علاوه بر این بخش نظرات به شما کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان جدید با خواندن نظرات و تجربیات سایر کاربران با اطمینان بیشتری از شما خرید کنند.

بازاریابی-آنلاین-و-سئو-و-بهینه-سازی-سایت
بازاریابی-آنلاین-و-سئو-و-بهینه-سازی-سایت

بازاریابی آنلاین و سئو و بهینه سازی سایت

بعد از طراحی سایت و تولید محتوا باید کاری کنید که کاربران به شما دسترسی داشته باشند و محتواهای سایت شما را مطالعه کنند. در این مرحله اصول سئو را باید در نظر بگیرید. وقتی که شما تکنیک‌های سئو را روی سایت خود پیاده سازی کنید، سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه سازی خواهد شد. پس از آن گوگل صفحه SERP را برای شما در نظر می‌گیرد، که مخاطبان بتوانند شما را پیدا کنند.

اگر شما برترین جایگاه یعنی رتبه اول گوگل را داشته باشید. مخاطبان شما افزایش می‌یابند. لازم به ذکر است که چیزی نزدیک به 50 درصد از بازدیدکنندگان سایت شما از طریق گوگل هستند. به همین علت برای انجام تکنیک‌های سئوی سایت باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید. برای آشنایی با اصول سئو و وظایف مشاور سئو می‌توانید صفحه سئو و بهینه سازی سایت را بخوانید.

مدیریت شبکه های اجتماعی و بازاریابی آنلاین

این روزها کمتر کسی را می‌شناسید که از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکند! در حال حاضر نزدیک 90 درصد از افراد در شبکه‌های اجتماعی صفحه دارند. رسانه‌های مجازی نقش ویترین و مغازه‌ای را برای شما دارند که به خاطر استفاده از آن اجاره پرداخت نمی‌کنید. شما از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توانید، بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید. برای اینکه بدانید کدام شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب هستند، می‌توانید صفحه شبکه‌های اجتماعی را مطالعه کنید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین و فیسبوک می‌تواند روی برندینگ شما تأثیر بسزایی بگذارد. روش‌های مختلفی برای تبلیغات در فضای مجازی وجود دارد. تنها کافیست متناسب با بودجه‌ای که دارید، یکی از روش‌های تبلیغاتی را انتخاب کنید. یکی از مهم‌ترین و اثر بخش ترین نوع تبلیغات همکاری برند شما با افراد تأثیر گذار یا اینفلوئنسر ها در اینستاگرام می‌باشد. آن‌ها به گونه برای شما تبلیغات می‌کنند، که نام برند و محصولات شما برای طولانی در ذهن مخاطبان ثبت شود.

تبلیغات و تولید محتوای دیجیتال در بازاریابی آنلاین

اگر بخواهیم یکی از پایه‌های مهم دیجیتال مارکتینگ را نام ببریم، به تبلیغات دیجیتال اشاره می‌کنیم. میان تبلیغات آفلاین و تبلیغات دیجیتال تفاوت‌هایی وجود دارد، که مهم‌ترین آن‌ها بررسی و آنالیز عملکرد تبلیغات به صورت آنلاین است. شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات دیجیتال، چگونگی تبلیغات و اثرگذاری آن را آنالیز کنید و در صورت وجود مشکل، آن را بهبود ببخشید.

گوگل ادز Google Adz و یکی دیگر از روش های تبلیغات

همان طور که می دانید در فضای دیجیتال مارکتینگ، سئو و بهینه سازی سایت، یکی از زمان برترین فرآیندهایی است که باید انجام دهید تا نتایج خوبی به‌دست آورید. اما یکی از راه‌های میانبر که می‌توانید هر چه سریع‌تر خود را به صفحه اول گوگل برسانید، تبلیغات با ابزاری به نام گوگل ادز می‌باشد. در محیط گوگل تبلیغات به دو صورت شکل می‌گیرد. تبلیغات به صورت نمایشی و تبلیغات در جستجوهای گوگل.

با استفاده از تبلیغات نمایشی در گوگل، می‌توانید محصولات و خدمات خود را از طریق سایت‌ها و ابزارهای مانند یوتیوب به نمایش بگذارید، اما در تبلیغات به روش جستجو، گوگل تبلیغات شما را به در فهرست جستجوی کاربران قرار می‌دهد. همان طور که گفتیم صفحه این نتایج SERP نام دارد. به صورت کلی تبلیغات کلیکی یا PPC در گوگل رواج دارد، شما با هزینه‌ای که برای استفاده از این روش‌های تبلیغاتی می‌پردازید. با کلیک کاربران و افزایش تعداد مراجعه کنندگان به سایت مواجه می‌شوید.

بازاریابی آنلاین در گوگل ادز چگونه است؟

تبلیغات در گوگل بدین صورت است که شما حسابتان را شارژ خواهید کرد و در صفحه نتایج گوگل حضور خواهید یافت. بعد از آن هر کلیک بازدید کنندگان باعث کاهش مبلغ حساب شما می‌شود. البته هزینه‌ای که برای تبلیغات در گوگل شارژ می‌کنید. به موارد مختلفی وابسته است، مهم‌ترین آن‌ها کیفیت وب سایت، تبلیغات و قیمتی است که ابتدا به شما پیشنهاد می‌شود.

مهم ترین مزیت تبلیغات با Google Adz

شما می‌توانید با استفاده از روش تبلیغات PPC در گوگل مخاطبان و مشتریان خود را به طور خیلی دقیق هدف بگیرید. این که می گوییم هدف گذاری دقیق، یعنی شما می دانید که برای کدام دسته از کاربران و در چه مواقعی تبلیغات می‌کنید. آیا اکثریت این کاربران مرد هستند یا زن؟ میانگین سنی آن‌ها چقدر است؟ به چه نوع محتوایی علاقه‌مند هستند؟ و … . بنابراین اگر در جستجوهای خود در گوگل با سایت‌هایی که قبل از آدرس دامنه آن‌ها، تگ Ad وجود دارد، مواجه شدید، بدانید که این تبلیغات از نوع پولی است.

نکته مهمی درباره تبلیغات در گوگل و دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، که این تبلیغات برای کسب و کارهای آنلاین بسیار اهمیت دارند، اما این گونه تبلیغات نمی‌توانند جای سئو و بهینه سازی را پر کنند. چرا که تبلیغات شما به واسطه هزینه و مقدار شارژ حساب شما به نمایش گذاشته می‌شود و با تمام شدن شارژ، تبلیغات شما هم به پایان می‌رسند. به همین علت نمی‌توان تمام تمرکز و هزینه کسب و کار را صرف تبلیغات در گوگل کرد. شما می‌توانید با انجام تکنیک‌های سئو و رعایت اصول آن، از این تبلیغات هم استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم کسانی که به کار تبلیغات علاقه دارند، حتماً راهکارهای این روش را یاد بگیرند. تبلیغات در گوگل از همه روش‌های تبلیغاتی متمایز است و افراد زیادی هستند که تخصص این کار را دارند و از این طریق درآمد زایی می‌کنند. شما می‌توانید مهارت‌های لازم این گونه تبلیغات را فرا بگیرید و با انجام تبلیغات برای سایت‌های مختلف درآمد خوبی کسب کنید.

دیجیتال مارکتینگ و تهیه رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی در بازاریابی آنلاین از جمله محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات است که مورد توجه مدیران کسب و کارها قرار می‌گیرد. محتوایی که در این قالب ارائه می‌شود، از نوع گزارش‌های خبری یا مقاله است که دارای لحنی متفاوت و بی طرف می‌باشد. بازدیدکنندگان با دیدن این مقاله، متوجه منظور تبلیغات آن نخواهند شد. زیرا این مطلب برای آن‌ها جنبه یک مقاله و نوشته عادی را دارد. همان طور که گفتیم لحن رپورتاژ آگهی کاملاً بی طرف است و این موضوع نظر مخاطبان را جلب می‌کند.

برند سازی و معرفی محصولات و گزارش درباره‌ی آن‌ها از جمله اهدافی است که افراد با رپورتاژ آگهی در نظر می‌گیرند. این مقاله از طریق پایگاه‌های خبری، سایت‌های صاحب نام و معتبر که موضوعات آن‌ها به کسب و کار شما مرتبط است، به اشتراک گذاشته می‌شوند. سایت‌هایی که مسئولیت انتشار مقاله شما را بر عهده دارند، برای این کار هزینه‌ای تعیین می‌کنند و شما برای تبلیغات کسب و کار خود باید این هزینه را در نظر بگیرید. مطمئن باشید هزینه‌ای که شما برای تبلیغات به یک سایت دیجیتال مارکتینگ می‌پردازید. سرمایه گذاری بزرگی است که به مرور زمان سود آن را دریافت خواهید کرد. سود حاصل از این سرمایه گذاری توسط افزایش فروش محصولات و تعداد مشتریان شما به‌دست خواهد آمد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، می‌توانید به مطالب صفحه رپورتاژ آگهی را بخوانید.

بازاریابی آنلاین با ایمیل مارکتینگ

Email Marketing در بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ به عنوان تکمیل کننده روش‌های تبلیغاتی است. هنگام استفاده از روش ایمیل مارکتینگ باید دقت داشته باشید که ایمیل‌های اسپم برای مخاطبان خود ارسال نشود، اگر شما در این روش محتوایی که برای کاربران ارسال می‌کنید، کیفیت خوبی نداشته باشد. نه تنها سودی برای شما نخواهد داشت، بلکه دیدگاه آن‌ها را نسبت به برند شما تغییر خواهد داد. بنابراین باید این روش را به خوبی مدیریت کنید و دقت زیادی بر نوع محتوا و زمان ارسال ایمیل داشته باشید.

اغلب دیجیتال مارکتر ها بر این باورند که شما توسط ایمیل مارکتینگ وظیفه حمایت و نگه داری از مشتریان را دارید. شما با استفاده از این روش مشتریانی را که برای بار اول از شما خرید کرده‌اند را مورد حمایت قرار می‌دهید و با ارسال تبلیغات و موضوعات جدید برای آن‌ها، امکان خرید بعدی را برایشان فراهم می‌کنید.

چند نوع بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ داریم؟

بازاریابی برونگرا و درون‌گرا دو رویکرد بازاریابی است که مورد استفاده کسب و کارها قرار می‌گیرد. در بازاریابی برونگرا، فقط مشتری را هدف اصلی قرار می‌دهیم و به سراغش می‌رویم. دقیقاً روشی که اغلب کسب و کارهای سنتی از آن استفاده می‌کنند. این نوع بازاریابی به روش‌های رپورتاژ آگهی و تبلیغات در قالب بنر دیده می‌شود.

اما در فرآیند بازاریابی درون‌گرا شما کاری می‌کنید که مشتری به صورت خود جوش به سمت برند شما بیاید. به بازاریابی درون‌گرا، بازاریابی ربایشی هم می گویند. وقتی که مخاطبان گوگل، سایت شما را باز می‌کنند و تحت تأثیر تبلیغات شما قرار می‌گیرند. یعنی بازاریابی ربایشی را به درستی انجام داده‌اید. شما توانسته‌اید با ارائه محتوایی اثر بخش، مشتریان را به سمت خود جذب کنید.

در بازاریابی آنلاین به صورت ربایشی، شما دیگر هزینه و زمان خود را برای پیدا کردن کاربر یا مشتری صرف نخواهید کرد، بلکه با سرمایه گذاری در این روش، کیفیت سایت و شبکه‌های اجتماعی برند خود را افزایش می‌دهید و بهترین روش‌های تبلیغاتی را استفاده می‌کنید.

بهترین-آژانس-دیجیتال-مارکتینگ
بهترین-آژانس-دیجیتال-مارکتینگ

نتیجه گیری بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ

با مطالعه این مقاله متوجه شدید که محدودیتی در دنیای دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد و شما می‌توانید از انواع ابزارهای دیجیتال برای معرفی کسب و کار خود در این فضا استفاده کنید. شما برای این که به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای تبدیل شوید، باید مهارت و تجربه زیادی کسب کنید. مباحث و اصول بازاریابی آنلاین از مهم‌ترین مواردی است که باید در این زمینه تخصص داشته باشید. بهترین روش برای یادگیری مهارت‌های مرتبط با بازاریابی آنلاین، مراجعه به سایت دیجیتال مارکتینگ و افراد متخصص این حوزه می‌باشد.

سخنی با شما

اگر شما به عنوان مدیر یک کسب و کار آنلاین می‌خواهید از روش‌های تبلیغاتی اثرگذار برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. همین الآن می‌توانید در صفحه تماس با ما در سایت پادشاه محتوا، با دریافت مشاوره رایگان قبل از ثبت سفارش اطلاعات مورد نیاز را درباره تولید محتوای سایت، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و سئوی سایت به‌دست آورید. شرکت پادشاه محتوا با ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ شما را در مسیر رسیدن به اهداف خود در کسب و کار همراهی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *