سئو و بهینه سازی سایت چیست؟ چرا کسب و کار شما به این روش وابسته است؟

سئو-و-بهینه-سازی-سایت

تعریف سئو چیست؟ سئو و بهینه سازی سایت چه تأثیری در فعالیت دیجیتال مارکتینگ دارد؟ از SEO مخفف چه شناختی دارید؟ تعداد زیادی از افراد هستند که روی SEO سرمایه‌گذاری می‌کنند. یا اینکه می‌گویند شما چگونه صفحه اول گوگل باشیم؟ در واقع کسب و کار دیجیتال مارکتینگ بدون در نظر گرفتن سئو نتیجه ای ندارد. اینکه شما موضوعی را جستجو می‌کنید و صفحه اول گوگل آن را به نمایش می‌گذارد یعنی تکنیک‌های روی آن پیاده شده‌است که به آن سئو می‌گویند.

سئو و بهینه سازی سایت از مهم‌ترین مسائل زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ می‌باشد که در صورت فعالیت شما و ارتباط با فضای آنلاین باید آن را یاد بگیرید. هدف ما از ارائه این مقاله شناخت شما از سئو، بهینه‌سازی سایت، اصول سئو و کاربرد‌ها و اهمیت آن است. شما با یادگیری اصول SEO می‌توانید آن را بر روی سایت خود پیاده کنید و به مدیریت و ساماندهی سایت خود بپردازید. با پادشاه محتوا همراه باشید.

تعریف ساده سئو چیست؟

تعریف-ساده-سئو-و-بهینه-سازی-سایت
تعریف-ساده-سئو-و-بهینه-سازی-سایت

اگر عبارت Search Engine Optimization مخفف کنید. SEO شکل می‌گیرد. ترجمه این عبارت یعنی بهینه‌سازی سایت برای موتور‌های جستجو، امروزه کلمه سئو در زبان فارسی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کلمه با اضافه شدن به دیگر ترکیبات و توصیفات عبارت‌های سئو سازی، سئو کردن، اصول سئو و بهبود سئو را ساخته‌است. SEO می‌تواند کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد و وب سایت شما را با نتایج طبیعی موتور‌های جستجو به نمایش گذارد. در واقع رتبه بهتری را به مقاله یا محتوای شما هنگام جستجوی کاربر در موتور‌های جستجو اختصاص می‌دهد.

سئو با اکثر کاربران فعال در فضای وب سایت در تعامل است. زیرا این موتور‌های جستجو توسط کاربران هدایت می‌شوند. به‌طور کلی SEO درباره نتایج جستجوی کاربران است که این نتایج می‌تواند پاسخ سوالات آن‌ها باشد، کلید واژه‌هایی که کاربران جستجو می‌کنند و یا محتوا‌هایی که به مطالعه آن‌ها می‌پردازند باشد. همه این‌ها در جهت بهبود عملکرد سایت‌ها انجام می‌شود.

کاربران فضای آنلاین چه تأثیری بر سئو و بهینه سازی سایت می‌گذارند؟

گوگل الگوریتم‌هایی دارد که فعالیت و رفتار کاربران فضای و ب را تحلیل و بررسی می‌کند و با توجه به رتبه‌بندی نتایج آن را به صورت بهینه‌سازی شده نمایش می‌دهد. یک نمونه از جدید‌ترین الگوریتم‌های گوگل الگوریتم RankBrain است. کاربر هر وقتی که به دنبال نتایجی در گوگل عبارتی را جستجو می‌کند. گوگل نتایج و پیشنهاداتی پیرامون موضوع مورد نظر ارائه خواهد داد که شما یکی از آن‌ها انتخاب خواهید کرد. دقت و توجه گوگل به انتخاب و بازدید کاربران از سایت‌ها بسیار زیاد است. این در صورتی است که یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل قرار دارد. اما بازدید کنندگان زیادی از این سایت استفاده می‌کنند. در این بین گوگل توسط الگوریتم‌ها فعال باعث بهبود سایت مورد نظر می‌شود.

 گوگل برای زمان حضور شما در یک سایت و جستجوی دوباره شما اهمیت زیادی قائل می‌شود. در واقع از وقتی که شما وارد یک سایت می‌شوید و دوباره عبارت مربوط به همان موضوع را جستجو می‌کنید به این عملکرد Dwell Time گفته می‌شود.

اصلاً سئو و بهینه‌سازی سایت چه اهمیتی دارد؟

اهمیت-سئو-و-بهینه-سازی-سایت
اهمیت-سئو-و-بهینه-سازی-سایت

سئو کلید طلایی شما برای رسیدن به نتیجه مورد نظر شما است. جمعیت زیادی از کاربران فضای وب موضوعات مد نظر خود را در صفحات موتورهای جستجو گوگل، بینگ و یاهو سرچ می‌کنند؛ که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها گوگل است. اما اگر به‌طور خلاصه بگوییم اهمیت و ارزش سئو در دو چیز است. یکی از اینکه همان موضوعی که انتخاب کاربران است و توسط آن‌ها جستجو شده به نمایش می‌گذارد و دوم اینکه در کنار سایت‌های دیگر تبلیغات تأثیر زیادی در جلب اعتماد مشتریان دارد. در این بخش از مقاله سئو قصد داریم مواردی را که سئو در آن‌ها تأثیر مثبت می‌گذارد را بیان کنیم.

سئو و بهینه‌سازی سایت ترافیک وب سایت شما را افزایش می‌دهد

از مهم‌ترین مزیت‌هایی که متخصص سئو برای سایت شما ایجاد می‌کند. ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد. شما تا اندازه ای می‌توانید برای تبلیغات خود از دوست و آشنا کمک بگیرید. تا اینکه از سایت شما و مطالب آن بازدید کنند و به اشتراک بگذارند. استفاده از بک لینک‌های سایت هم تا حدی امکان دارد. شبانه روز هم ممکن نیست که در صفحه اینستاگرام استوری تبلیغاتی بزارید و مخاطبان را با جملاتی مثل بالا بکشید به سایت دعوت کنید.

گوگل بهترین انتخاب شما خواهد بود، این موتور جستجو همیشه شما را همراهی خواهد کرد و کاربران دنیای وب را از مطالب شما آگاه می‌کند. ممکن است شما در یک سایت پرترافیک تبلیغات خود را به صورت بنر ارائه دهید یا اینکه در محتواهای از روش‌هایی مثل توصیه کردن دوستان یا رپرتاژ خبری بک لینک داشته باشید. باز هم درصد کمی از ترافیک آن سایت‌ها به شما تعلق می‌گیرد.

بنابراین سئو و بهینه‌سازی سایت و کاربردهایش بهترین گزینه برای جذب درصد زیادی از کاربران جستجوگر فضای آنلاین است. وقتی برای سئو وقت بگذارید و آن را به شکل اصولی روی سایت خود اجرا کنید. مطمئناً نتایج خوبی خواهید گرفت. در واقع در میان جستجوی کاربران در صفحه اول گوگل قرار خواهید گرفت. سئو دقیقاً موضوعی از سایت شما را به نمایش می‌گذارد که مخاطب در گوگل به دنبال آن است.

نقش سئو و بهینه‌سازی سایت در جلب اعتماد بازدید کننده

چگونه مورد اعتماد مشتریان باشیم؟ به نظر شما چرا اطمینان مشتری به سایت مهم است؟ تفاوت زیادی بین بازدید کننده ای است که در گوگل موضوعی را جستجو می‌کند و در نتایج آن با صفحه سایت شما مواجه می‌شود. تا اینکه شما برای معرفی سایت خود دست به هزار جور تبلیغات بزنید و در آخر هم از کاربران خواهش کنید تا از صفحه شما بازدید کنند. البته این هم در صورتی اتفاق می‌افتد که محتوای شما از کیفیت لازم برخوردار باشد و مشتری فریب نخورده باشد.

برای مخاطب حالتی بهتر است که خودش موضوع مورد نظر را جستجو کند و در نهایت با سایت و محتواهای شما رو به رو شود. اینکه شما بخواهید او را مجبور کنید که از سایت شما بازدید کند تبعات خوبی به همراه نخواهد داشت. شما در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید تا حدود یاز سایت و محتواهای خود تبلیغات کنید. یعنی برای محتوای خود ارزش قائل شوید و از اعتبار خودتان برای انتشار و تبلیغ آن استفاده کنید.

سئو و بهینه‌سازی سایت ، حافظ اعتبار سایت شما است

شما برای اعتبار سنجی سایت خود نیاز به متخصص دارید تا از او بخواهید اعتبار سایت شما را تحلیل کند. اولین کاری که می‌کند با خواندن مطالب داخل سایت به ارزیابی محتواهایتان می‌پردازد، در قدم دوم رتبه الکسای سایت را چک خواهد کرد که درباره بازدید میزان کاربران آگاهی داشته باشد و در آخر کلمات کلیدی اصلی که به موضوع سایت شما مربوط می‌شود را جستجو می‌کند.

در این مرحله اگر سایت شما موفق عمل کرده باشد. هنگام جستجوی کلید واژه‌های اصلی سایت گوگل باید آن را در لیست نتایج جستجوی کاربران قرار دهد. همچنین رتبه الکسا که میزان بازدید مخاطب از سایت شما را نشان می‌دهد باید قابل قبول باشد.

کسب بهترین رتبه الکسا با سئو و بهینه‌سازی سایت

کسب-رتبه-الکسا-با-سئو-و-بهینه-سازی-سایت
کسب-رتبه-الکسا-با-سئو-و-بهینه-سازی-سایت

اگر می‌دانید که افراد از ظاهر شما را قضاوت خواهند کرد. پس به ظاهر کار یا سایت خود اهمیت بدهید. رتبه الکسا هم همین کار را انجام می‌دهد یعنی اگر کسی بخواهد اعتبار سایت شما را بسنجد شاید با دیدن رتبه الکسا که امروزه استفاده ی زیادی هم ندارد. تحت تأثیر قرار گیرد. می‌توان گفت رتبه الکسا از اولین دغدغه‌های ما برای بارگذاری محتواها و سئو و بهینه‌سازی سایت نخواهد بود. این معیار را قضاوت را در اولویت‌های بعدی کار قرار دهید. البته کسانی هم هستند که رتبه الکسای سایت برایشان از اهمیت زیادی برخوردار است و برای اینکه کاربران بازدید زیادی از سایت آن‌ها داشته باشند. همواره تولید محتوای جدید می‌کنند.

آیا موتورهای جستجو به سئو نیاز دارند؟ چرا؟

سیستم موتور جستجوی گوگل بسیار هوشمند عمل می‌کند. اما همچنان روی کمک کاربران دنیای دیجیتال حساب باز کرده‌است. در این بین آن‌ها تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین نتایج را در اختیار کاربران اینترنت قرار دهند. البته وجود محدویدت‌ها و موانع در مسیر باعث شده بیشتر از قبل از سئو و بهینه‌سازی سایت کمک بگیرید. سئو فرایند مهمی است که اگر به درستی روی سایت پیاده نشود، باعث شکست شما در فضای آنلاین خواهد شد در این صورت شما از نگاه کاربران خارج می‌شوید. این یعنی سایت‌های دیگر با انتشار محتواهای بی کیفیت و غیر استاندارد در بین کاربران بازدید زیادی داشته باشند.

معرفی سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید اگر تمام تکنیک‌های سئو را برای جذب رضایت مشتری بکار بگیرید و در این کار همه اصول سئو را رعایت کنید در این صورت شما از تکنیک سئو کلاه سفید پیروی کرده‌اید. اما سئوی کلاه سیاه به معنای بی‌توجهی به رضایت مخاطبان، سوءاستفاده از ضعف موتور جستجو و استفاده از تکنیک‌های فریب کاری یا دست کاری الگوریتم‌ها برای رسیدن به رتبه بالا است. انجام این مراحل شاید برای مدتی موجب رشد شما در نتایج شود ولی در آینده برای سایت شما خطرناک خواهد بود. گوگل هر چند وقت تکینیک‌های کلاه سیاه را بررسی می‌کند و ممکن است با شناسایی آن‌ها شما را از پایگاه داده خارج کند.

معرفی مراحل انجام سئو و بهینه‌سازی سایت

انجام سئو و بهینه‌سازی یک سایت باید طبق اصول، برنامه‌ریزی و به‌طور مستمر باشد. برای اینکه شما در گوگل رتبه خوبی داشته باشید. تکینک‌های زیادی وجود دارد که استفاده از آن‌ها هم نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت. برای اینکه فرایند سئو و بهینه‌سازی وبسایت به بهترین نحو انجام گیرد، باید به سه مرحله اصلی که عبارت اند از سئوی تکنیکال، بازاریابی محتوا و لینک سازی هدفمند توجه کنیم.

سئوی تکنیکال چیست؟

وقتی می‌خواهیم فعالیت‌هایی با عنوان دیجیتال مارکتینگ و به ویژه بازاریابی محتوایی را شروع کنیم. به مهمترین عنصر کار یعنی فراهم کردن یک بستر مناسب و استاندارد مثل سایت نیاز داریم. اما برای داشتن یک سایت مناسب چه چیزهای را باید در نظر گرفت؟ کد نویسی استاندارد سایت، انجام منظم اصول سئو در طراحی سایت، بهبود سرعت سایت، نشانه گذاری استاندارد در سایت و .. که سئوی تکنیکال را تشکیل می‌دهند از موارد اصلی طراحی یک سایت مناسب است.

بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی-محتوا-چیست؟-فایده-آن-در-سئو-چیست؟
بازاریابی-محتوا-چیست؟-فایده-آن-در-سئو-چیست؟

بازاریابی محتوا عبارت است از فعالیت‌هایی مثل بررسی کلید واژه‌های ارزشمند سایت، آنالیز و تحلیل رقبا، مشخص کردن استراتژی محتوایی، تولید محتوای باکیفیت و با ارزش، دسته‌بندی و برچسب گذاری در سایت، ساختن لینک داخلی و … در واقع اگر محتوا نباشد، سایت شما فاقد ارزش است. اگرچه اصول سئو هم در آن رعایت شود اما تولید محتوا مهم‌ترین رکن یک سایت است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه آموزش تولید محتوا مراجعه کنید.

لینک سازی هدفمند چیست؟ (سئو داخلی و سئو خارجی)

این روش به شما کمک می‌کند که علاوه بر بودن در صفحه اول گوگل که به واسطه رعایت سئو تکنیکال و ارائه محتوای با کیفیت میسر شده‌است. شما رتبه یک گوگل را هم بدست آورید. انجام این کار با ارتقای شما در خارج از سایت شما امکان‌پذیر است. یعنی دسترسی به پیوند دهندگان و فعالیت و حضور مؤثر و مدیریت شبکه‌های اجتماعی، استفاده از پلتفرم‌های مخصوص، تهیه بک لینک، کامنت مارکتینگ، سفارش رپورتاژ آگهی و .. به این دست از فعالیت‌ها سئوی درون صفحه یا SEO Off-Page می‌گویند.

درباره سئوی داخلی یا درون صفحه SEO On-Page

هر چیزی که به کنترل صفحه شما مربوط شود از عناصر سئو دورن صفحه به‌شمار می‌رود. همه چیزهایی که روی صفحه خود به اشتراک می‌گذارید. تسلط کامل بر کدها، محتواهای ک در قالب متن، تصاویر، ویدیو منتشر کرده‌اید، ایجاد پیوند و … همه این‌ها با فرایند سئوی درون صفحه مرتبط هستند. استفاده از این روش که مهم‌ترین اساس بهینه‌سازی سایت محسوب می‌شود، در نتایج جستجو گوگل تأثیر زیادی می‌گذارد. شما به واسطه کنترلی که بر همه اجزای تشکیل دهنده سایت دارید، می‌توانید آن را تغییر دهید در این فرایند، اثر گذار واقع شوید؛ بنابراین توجه داشته باشید روش SEO On-Page را قبل از روش SEO Off-Page با توجه بیشتری انجام دهید.

اثر بخشی SEO و بهینه‌سازی سایت در فروش

همان‌طور که می‌دانید برای هر نوع کسب و کاری چه سنتی و چه دیجیتالی فروش محصولات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است! برای اینکه فروش اینترنتی به میزان قابل توجهی برسد باید دیده شوید یا به اصلاح تو چشم باشید. فرض کنید شما یک مغازه دارید، اولین چیزی برای انجام در اولویت قرار می‌دهید چیست؟ قطعاً موقعیت مکانی مغازه و قرار گرفتن آن در مکان‌های پر رفت و آمد است. هر چقدر که مغازه شما در مکان شلوغ تری باشد برای شما نتایج بهتری به همراه خواهد داشت. حتماً مغازه‌هایی را که در مکان‌های اصلی شهر قرار دارند را دیده‌اید که از مشتری زیادی برخوردارند.

فضای وب همین‌طور است. با این تفاوت که ابزار سنجش مغازه موقعیت آن در خیابان‌های اصلی یا مکان‌های کم تردد نیست. بلکه در کسب و کار اینترنتی چیزی باعث تعیین موقعیت و مکان فروشگاه یا سایت شما می‌شود، جایگاه و رتبه سایت می‌باشد. به این صورت است که هر چه رتبه و جایگاه شما در فضای آنلاین بالاتر باشد. فروشگاه اینترنتی شما پر بازدید تر و به اصطلاح بازار شلوغ تر خواهد بود. وجود تعداد مشتری زیاد و بازدید از سایت در افزایش درآمد و بازدهی فروشگاه تأثیر گذار است.

چرا کارشناسان بازاریابی بر روی سئو تاکید زیادی دارند؟

سئو استاندارد و معیاری است که گوگل برای تعیین رتبه و جایگاه سایت شما در نظر می‌گیرد. به همین علت کارشناسان بازاریابی دیجیتال بر رعایت سئو سایت تأکید زیادی دارند. زیرا برای دیده شدن هر چه بیشتر در نتایج جستجوهای کاربران بسیار مهم است. در این بخش از مقاله به خدماتی که سئو به سایت فروشگاهی ارائه می‌کند و باعث افزایش فروش محصولات سایت می‌شود اشاره کردیم:

  • نقش سئو و بهینه‌سازی سایت در فروش محصولات
  • تأثیر زیادی در جلب اعتماد مشتری و بالا رفتن میزان اعتبار سایت می‌شود.
  • کاربران از حضور در سایت و خرید محصول لذت می‌برند و احساس رضایت خواهند داشت.
  • به شما کمک می‌کند همیشه در صفحه اول گوگل باشید تا کاربران به راحتی به شما دسترسی داشته باشند.
  • در افزایش ترافیک و بازدید از سایت تأثیر دارد.
  • برای سایت مقرون به صرفه است.
  • استراتژی بلند مدت ارائه می‌کند و این در برنامه‌ریزی و ساماندهی سایت مؤثر است.

آیا بارزیابی موتورهای جستجو از سایت بدون SEO ممکن است؟

بازاریابی-موتورهای-جستجو-با-سئو-و-بهینه-سازی-سایت
بازاریابی-موتورهای-جستجو-با-سئو-و-بهینه-سازی-سایت

موتورهای جستجو ابزاری بسیار هوشمند هستند اما هنوز در دنیای وب نیاز به توسعه و گستردگی دارند. فعالیت موتورهای جستجو جهت بهبود تکنولوژی و تحلیل آن در وب برای نتیجه بهتر از مخاطبان این فضا می‌باشد. البته در این عملکرد موتورهای جستجو محدودیت و موانعی وجود دارد. در این میان سئو درست و دقیق می‌تواند سایت شما را به رتبه ای برساند که توجه اکثر مخاطبان را جلب کند. در صورتی که اگر همین فرایند سئو را به‌طور صحیح انجام نگیرد باعث می‌شود سایت شما از سایر رقبا عقب بماند و دیگر در لیست نتایج گوگل برای کاربران نمایشی از سایت شما وجود نداشته باشد.

محتوا و سئو دو رکن اصلی یک سایت استاندارد هستند. در واقع شما محتوا را در موتورهای جستجو قرار می‌دهید و با سئو رتبه سایت خود را مشخص می‌کنید. در نتیجه محتوای سایت شما در جایی قرار می‌گیرد که کاربران جستجو می‌کند و به مطالعه آن محتوا می‌پردازند. فضای اینترنت دارد به مکانی برای رقابت تبدیل می‌شود و کسب وکارهایی که دارند برای سئو سرمایه‌گذاری می‌کنند. از دیگر سایت‌ها موفق تر خواهند بود. چه از لحاظ رتبه و جایگاه در گوگل و چه از نظر فروش محصولات سایت.

سئو و بهینه‌سازی سایت را خودتان انجام دهید!

برای سئو سایت بباید زمان و هزینه را با هم خرج کنید. ممکن است بودجه شما کم باشد و از طرفی زمان زیادی داشته باشید اما تا می‌توانید از رفتن به دفاتری که در خدمات رسانی سئو غیر حرفه ای و نابلد هستند خودداری کنید. اگر می‌خواهید بهبود سئوی سایت را خودتان انجام دهید و به مشاوران و مراکز آموزشی دسترسی ندارید و نمی‌توانید از امکانات آن‌ها بهره‌مند شوید می‌توانید با خواندن این مقاله که در سایت پادشاه محتوا بارگذاری شده‌است با آموزش سئو سایت و کاربردهای آن آشنا شوید در ادامه با تمرین و تحقیق می‌توانید مسئولیت بهبود سئو سایت را خودتان بر عهده بگیرید

 تیم تولید محتوا IKING CONTENT برای علاقه مندان به بحث سئو مقالاتی درباره مشاوره سئو، سئوی سایت، آموزش سئو سایت، شرکت سئو و … به اشتراک گذاشته‌است. همچنین اگر برای انجام سئو سایت سفارشی دارید می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با مشاوران پادشاه محتوا ارتباط برقرار کنید و از خدمات مشاوره رایگان استفاده کنید.

چه تفاوتی بین سئو و بهینه‌سازی سایت و تبلیغات وجود دارد؟

همان‌طور که در بخش‌های مختلف درباره پیشرفت موتورهای جستجو صحبت کردیم. دنیای اینترنت دنیای رقابت است و باید برای توسعه کسب و کار و درآمد دلخواه در نتایج گوگل حضور داشته باشید. اما به منظور دیده شدن در نتایج جستجوی کاربران در گوگل به غیر از سئو و بهبود و بهینه‌سازی سایت گزینه‌های دیگری هم دارید که این موارد به مقایسه سئو و تبلیغات در گوگل پرداخته‌است:

مهم ترین تفاوت‌های SEO و Marketing

مهم-ترین-تفاوت-های-سئو-و-بهینه-سازی-سایت-و-مارکتینگ
مهم-ترین-تفاوت-های-سئو-و-بهینه-سازی-سایت-و-مارکتینگ
  • فرایند سئو سایت و بهینه‌سازی سایت آن به هزینه کمتری نیاز دارد و به صرفه تر است در مقابل هزینه تبلیغات بسیار گران تمام خواهد شد.
  • تبلیغات برای برند سازی مدت زیادی طول می‌کشد تا به نتیجه مطلوب برسید. اما با خدمات سئو می‌توانید به آسانی برند سازی کنید.
  • یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین تبیلغات در اینترنت و سئو سایت وجود دارد این است که شما با تبلیغات همه کاربران را آگاه می‌کنید و همه مخاطبان هدف و غیر هدف تبلیغ شما را خواهند دید و شاید این تبلیغ برایشان جذاب باشد و آن‌ها را به سایت شما هدایت کند. در صورتی که شما با استفاده از سئو کاربران هدفی که کلمات کلیدی مربوط به موضوع سایت شما را جستجو کرده‌اند را خواهید دید. بدین ترتیب با افزایش ترافیک سایتتان مواجه می‌شوید و شاهد نتایج بهتری خواهید بود.
  • کاهش رتبه الکسا که با انجام سئو صورت می‌گیرد و این امر در اعتماد بین کاربر و سایت را تقویت می‌کند.
  • بعد از اینکه سئوی سایت انجام شد و با افزایش ترافیک بازدید کاربران از سایت بیشتر شد می‌توانید به راحتی محصولات خود را بفروشید.
  • با پیدا کردن کلمات کلیدی کاربران سایت خود را افزایش دهید. کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود را پیدا کنید و برای صفحات مورد نظر سئو کنید.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *