طراحی بیلبورد تبلیغاتی چیست؟ (اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی)

طراحی-بیلبورد-تبلیغاتی-چیست؟

طراحی بیلبورد تبلیغاتی در بین سایر روش‌های مختلف برای بازاریابی و تبلیغات در صفحات وب و تبلیغات به صورت آفلاین یکی از تاثیرگذار‌ترین روش‌ها به محسوب می‌شود. انواع بیلبورد تبلیغاتی از گذشته تا به الان برای کسب و کارها موثر بوده و همواره مورد توجه مردم قرار گرفته‌است. مهم‌ترین هدف بسیاری از برندها طراحی بیلبورد خلاقانه برای رقابت در بین سایر کسب و کار‌ها می‌باشد. آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند، تا با فراگیری اصول طراحی بیلبورد بتوانند بهترین تبلیغات را برای معرفی کسب و کار خود ارائه کنند.

در این مقاله تصمیم داریم به موضوعات پیرامون اهمیت طراحی بیلبورد تبلیغاتی حرفه ای و خلاقانه بپردازیم، بعد از آن درباره اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی صحبت کنیم. نکات و اصولی که در ادامه مقاله گفته می‌شود می‌تواند، تاثیرات مثبتی در تبلیغات برند شما در سطح جامعه بگذارند. اگر طراحی بیلبورد خلاقانه ای داشته باشید، می‌توانید به ذهن مخاطب نفوذ کنید و برای مدت‌ها مدت ماندگار شوید. یکی از مزیت‌های طراحی بیلبورد برای کسب و کار شما این است که مخاطب هر کجا که می‌رود، با نام تجاری و تبلیغات شما مواجه می‌شود.

طراحی بیلبورد تبلیغاتی حرفه ای چه مزیت‌هایی دارد؟

کسب و کار‌ها باید برای بیرون از محیط کاری و فضای اینترنت رسانه ای برای تبلیغات داشته باشند، که این رسانه بیلبورد‌های تبلیغاتی هستند. این روش مورد استقبال تعداد زیادی از مدیران کسب و کار‌ها قرار می‌گیرد. اما ممکن است برای شما سوالی مطرح شود که بیشتر کدام کسب و کارها از بیلبورد‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند؟ باید بگوییم در حال حاضر کسب و کارهایی که در حوزه خدماتی فعالیت دارد، تبلیغات از طریق بیلبورد را در اولویت قرار می‌دهند.

با استفاده از طراحی بیلبورد تبلیغاتی به راحتی دیده خواهید شد و اگر طراح بهترین نوع خلاقیت را در آن به کار برده باشد، برند شما در ذهن بسیاری از مخاطبان ماندگار خواهد شد. در نتیجه بیلبورد‌های تبلیغاتی می‌توانند تاثیر زیادی در افزایش جذب مشتری بگذارند. بهتر است شما هم برای تبلیغات موثر و گسترده، به افراد متخصص در شرکت‌های تبلیغاتی با تجربه مراجعه کنید. در این صورت می‌توانید بهترین نتایج را با استفاده از تخصص و مهارت آژانس‌های تبلیغاتی بدست آورید.

تبلیغات در محیط‌ها مختلف با کیفیت بسیار بالای گرافیکی صورت می‌گیرد؛ و همیشه در دسترس خواهد بود، با وجود صرفه جویی در هزینه‌های کسب و کار، تاثیر گذاری بیشتری خواهید داشت. نماد‌های بیلبورد شما باعث جذب مخاطبان می‌شود و میزان سود برگشتی حاصل از سرمایه را افزایش می‌دهد. اگر با موضوع نوشتن متن‌های تبلیغاتی آشنایی کافی ندارید، می‌توانید صفحه تبلیغ نویسی را بخوانید.

اصول-طراحی-بیلبورد-تبلیغاتی+-نکات-کلیدی
اصول-طراحی-بیلبورد-تبلیغاتی+-نکات-کلیدی

همه افرادی که در طول شبانه روز رفت و آمد زیادی در سطح شهر دارند، دائماً با بیلبورد‌های تبلیغاتی مواجه می‌شوند؛ بنابراین باید متوجه نکات مهمی در بیبلورد‌های جذاب وجود دارد شده باشید. می‌توانید با خود بگویید، کدام ویژگی‌ها باعث جذابیت بیشتر این بیلبورد‌ها می‌شوند؟ در ادامه مقاله به بررسی همین ویژگی‌ها و نکاتی که در زیبایی و تاثیرگذاری بیلبورد نقش مهمی دارند می‌پردازیم.

تمامی ابعاد محصول را شناسایی کنید

در طراحی بیلبورد تبلیغاتی اولین کاری که باید انجام دهید، شناسایی و بررسی کامل محصول است. در این مرحله باید هر نوع اطلاعاتی درباره محصول بدست آورید. مشتریان ایده آل را شناسایی کنید و محصولی را قصد تبلیغ آن را دارید، در ذهن خود تصور کنید. بعد از تایید طرح اولیه به ادامه مراحل بپردازید. افرادی که مسئولیت طراحی بیلبورد را بر عهده دارند باید بتوانند برای تاثیرگذاری بیشتر آن از خلاقیت و طرح‌های ایده آل استفاده کنند. هر چه قدر بیلبورد تبلیغاتی شما زیباتر و جذاب تر باشد، به همان میزان مخاطبان شما افزایش می‌یابد. البته در صورتی گام اول را به درستی برداشته باشید و محصول را به طور کامل شناسایی کرده باشید.

استفاده درست از کلمات در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

همان طور که می‌دانید و در سطح شهر مشاهده کرده‌اید، اغلب بیلبورد‌های تبلیغاتی در محل‌های بسیار پر رفت و آمد به ویژه خیابان‌ها و اتوبان‌ها قرار دارند. با توجه به این که رانندگان زمان کمی برای مشاهده بیلبورد دارند و به طور دقیق نمی‌توانند آن را مطالعه کنند. باید کلمات و متن تبلیغاتی را به گونه ای در بیلبورد استفاده کنید، که در کوتاه‌ترین زمان ذهن مخاطب را درگیر کنید و او را تحت تاثیر قرار دهید.

مهم‌ترین عناصر در طراحی بیلبورد تبلیغاتی متن اصلی و تصویر با کیفیت و استاندارد از محصول می‌باشد. برای این که مخاطب به راحتی بیلبورد را مطالعه کند، باید از فونت‌های مناسب با ضخامت بیشتر استفاده کنید. در این صورت مخاطبان با اولین نگاه می‌توانند در جریان تبلیغ و فعالیت برند شما قرار بگیرند.

طراحی بیلبورد تبلیغاتی و انتخاب بهترین و با کیفیت‌ترین تصویر

نقطه اصلی که تمرکز مخاطب را در نگاه بیلبورد‌های تبلیغاتی هدف می‌گیرد، تصاویر روی بیلبورد می‌باشند. طراح بیلبورد با توجه به خلاقیتی که دارد، باید از تصاویر و طرح‌های استفاده کند که مخاطب با دیدن بیلبورد در زمانی کوتاه موضوع تبلیغات را و برند را درک کند. توجه داشته باشید که تصاویری که در بیلبورد‌های تبلیغاتی استفاده می‌شوند، نباید جزئیات زیادی داشته باشند. تصویر روی بیلبورد به طور مستقیم محصول و خدمات شما را معرفی می‌کند؛ بنابراین تصاویر شما باید بیشترین تاثیر را در ذهن مخاطب داشته باشد. تا مخاطب به محض این که نام تجاری شما را شنید، تصویر محصول در ذهن او تداعی شود.

تاثیر رنگ‌ها در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

رنگ‌هایی که در بیلبورد‌های تبلیغاتی استفاده می‌شوند، باید کاملاً مرتبط با برند و نوع کسب و کار شما باشند. در این صورت می‌توانند تاثیر خوبی در ذهن مخاطب بگذارند. انتخاب رنگ در تمامی روش‌های تبلیغاتی حائز اهمیت بوده‌است. برای این که بیلبورد شما نمایش بهتری در نگاه مخاطب داشته باشد، می‌توانید برای زیبایی و دیده شدن بهتر نوشته‌های آن از ترفندهای تنظیم نور و سایه استفاده کنید. دقت کنید رنگ‌های انتخابی شما برای بیلبورد، نباید چشم مخاطب را آزار دهد.

تکرار بدترین ویژگی در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

تنها چیزی که مخاطب با دیدن آن اذیت خواهد شد، تکرار در نوع تبلیغ است. این مشکل تمام فعالیت اغلب طراحان بیلبورد را به چالش کشیده‌است. این امکان برای شما وجود دارد که از طرح‌ها و ایده سایر تبلیغات یا هر چیز دیگر، الهام بگیرید و در آن تغییر ایجاد کنید. اما تکرار همان ایده نقطه ضعف شما را نشان خواهد داد.

کافیست برای چند بار از طرح‌ها و نوشته‌های تکراری در بیلبورد‌های خود استفاده کنید. دیگر برند برای تبلیغات به شما اعتماد نمی‌کند. خلق ایده در بیلبورد‌های تبلیغاتی همواره بهترین نتایج را به همراه داشته‌است. ممکن است برای برخی از کسب و کار‌ها، هزینه اجاره مکان نصب بیلبورد بالا باشد، در این صورت می‌توان از بیلبورد‌های هوشمند استفاده کرد.

طراحی-بیلبورد-خلاقانه
طراحی-بیلبورد-خلاقانه

بررسی سایز لوگو، در

سایز لوگو در بیلبورد تبلیغاتی از حساسیت بسیاری برخوردار است و نباید کوچک‌ترین نقصی در کار وجود داشته باشد. در غیر این صورت باز خورد‌های خوبی از مخاطبان دریافت نخواهید کرد. اختلاف سلیقه در سایز لوگو همواره میان تولید کننده و مخاطب وجود داشته‌است. آن‌ها سرمایه گذاری قابل توجهی را روی بیلبورد‌های تبلیغاتی می‌کنند و انتظار دارند لوگوی برند در جای از بیلبورد قرار بگیرد که مخاطبان بیشتر به آن توجه کنند. لوگو باید در اندازه و سایز استاندارد و متعادل روی بیلبورد قرار بگیرد. اگر سایز هر کدام از عناصر بیلبورد کوچک یا بزرگ تر از حد استاندارد باشد، دچار نقص در انتقال مفهوم و نگاه بیننده می‌شود.

بازنگری بیلبورد طراحی شده

پیش از آن که اقدامات لازم را برای ارائه بیلبورد انجام دهید. حتماً باید آن را مورد بازبینی قرار دهید، تا همه ایرادات آن را بررسی و اصلاح کنند. ممکن است در این مرحله افراد با خواندن محتوای بیلبورد منظور‌های متفاوتی را درک کنند. در این صورت باید اصلاحات لازم را در بیلبورد انجام داد. توجه داشته باشید که مخاطبین شما برای درک مثبت و منفی از بیلبورد شما به زمان بسیار کوتاهی نیاز دارند، آن‌ها در فاصله 7 تا 10 ثانیه می‌توانند، موضوع و هدف بیلبورد تبلیغاتی شما را درک کنند. در نتیجه باید برای تاثیرگذاری مثبت بیلبورد بر مخاطبان و حساسیت نشان دهید و تمام خود سعی خود را به کار بگیرید.

 

نتیجه‌گیری: طراحی انواع بیلبورد تبلیغاتی توسط پادشاه محتوا

یکی از تاثیرگذارترین و بهترین روش‌های تبلیغاتی استفاده از بیلبورد‌ها در فضای بیرونی است. طراحی بیلبورد تبلیغاتی همچنان مورد استفاده بسیاری از کسب و کار‌ها در همه نقاط دنیا قرار می‌گیرد. بیلبورد‌های تبلیغاتی نتایج بسیار خوبی را برای کسب و کارتان همراه دارد. همانطور که در قسمت مزیت‌های طراحی بیلبورد تبلیغاتی حرفه ای گفتیم، با استفاده از این روش می‌توانید در ذهن مخاطب ماندگار شوید. افرادی به عنوان طراح بیلبورد تبلیغاتی شناخته شده‌اند از مهارت و تخصص بسیار بالایی در زمینه طراحی برخوردارند.

در این مقاله درباره نکاتی که لازم است در طراحی بیلبورد تبلیغاتی رعایت شود، توضیح دادیم. می‌توان این نکات را در قالب اصول طراحی بیلبورد استفاده کرد. شما می‌توانید برای سفارش طراحی انواع بیلبورد و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، از خدمات مشاوره رایگان قبل از ثبت سفارش پادشاه محتوا استفاده کنید. خدمات پادشاه محتوا شامل طراحی سایت، مشاوره سئو و بهینه سازی سایت و مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *