منظور از طراحی لوگو چیست؟ (انواع لوگو چیست؟ +طراحی تخصصی لوگو)

منظور-از-طراحی-لوگو-چیست؟

طراحی لوگو هویت به عنوان یک نشانه گرافیکی، هویت کسب و کار شما را نشان می‌دهد. این نشانه در تعریف لوگو به می‌تواند در قالب آرم کمپانی، نماد، علامت خاص، نوشتار و ترکیبی از آن‌ها معرفی شود. اغلب شرکت‌های و سازمان‌های تولید، تجاری و صنعتی برای طراحی تخصصی لوگو از ابزار پر کاربرد فتوشاپ استفاده می‌کنند.

شرکت‌های گرافیکی در طراحی انواع لوگو تخصص و مهارت‌های لازم برخوردارند و شما می‌توانید برای طراحی تخصصی لوگوی شرکت خود به آن‌ها مراجعه کنید. در ادامه این مقاله می‌خواهیم در مورد انواع لوگو، و این چرا کسب و کار‌های به لوگو نیاز دارند؟ صحبت کنیم. امیدواریم شما هم بعد از مطالعه این مقاله بتوانید لوگوی مورد نظر خود را سفارش دهید.

منظور از لوگو چیست؟

همانطور که گفتیم، لوگو نوعی نشانه گرافیکی به شمار می‌رود که هویت شغلی شما را به نمایش می‌گذارد. این نشانه گرافیکی برای شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ اهمیت زیادی دارد. شرکت‌ها از لوگو به عنوان آرم، برند و نماد تجاری استفاده می‌کنند. مخاطبات با دیدن لوگو شرکت یا کمپانی مورد نظر خود با روند فعالیت‌های آن آشنا می‌شود. طراحی لوگو باید به گونه ای باشد که از نظر ویژگی بصری، خلاقیت و خاص بودن بتواند در ذهن مخاطب ثبت شود. در حقیقت لوگو آن چیزی است که مخاطب با دیدن یا شنیدن نام آن، برند و یا شرکت خاصی در ذهن او تداعی می‌شود. مانند بسیاری از کمپانی‌های بزرگ اپل، آدیداس، نستله و …

نیاز کسب و کار‌ها و شرکت‌ها به انواع لوگو

لوگو پر کاربرد‌ترین نامی است که همواره کسب و کار‌های مختلف با آن در ارتباط هستند. خوشبختانه بسیاری از کسب و کار‌های فعال در جریان اهمیت داشتن لوگو هستند و دیگران را به طراحی و یا سفارش آن توصیه می‌کنند. می‌توان گفت یکی از مناسب‌ترین روش‌های معرفی و تبلیغات در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های مجازی، طراحی لوگو می‌باشد. اگر لوگوی شما جذابیت بصری داشته باشد، ذهن مخاطب با دیدن آن درگیر خواهد شد. لوگو می‌تواند تاثیر زیادی در جلب اعتماد مشتری، شناخت او از شرکت و کسب موفقیت داشته باشد.

طراحی لوگو چه مراحلی دارد؟ (طراحی تخصصی لوگو)

شما با سفارش لوگو به شرکت‌های طراحی و گرافیک می‌توانید بهترین نوع لوگوی شرکت خود را دریافت کنید. اما اگر می‌خواهید از ایده‌ها وخلاقیت‌های خودتان در این زمینه استفاده کنید، بهتر است نکاتی را که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده‌است. را با دقت مطالعه کنید. شما به عنوان مدیر کسب و کار و شرکت خود با توجه به شناختی که از فعالیت و زمینه تخصصی شرکت دارید، می‌توانید برای لوگو پیشنهادات خوبی را ارائه کنید.

 البته شرکت پادشاه محتوا هم در این زمینه همراه شما خواهد بود. اگر فرصت یادگیری طراحی انواع لوگو را نداشتید، می‌توانید سفارش خود را به تیم پادشاه محتوا بسپارید. شرکت پادشاه محتوا با توجه به تخصص و سابقه ای که در طراحی انواع لوگو دارد، می‌تواند لوگوی مورد پسند شما را طراحی و در اسرع وقت به شما تحویل دهد.

هویت برند خود را مشخص کنید

شما می‌خواهید با لوگوی خود در ذهن مخاطب نفوذ کنید، بنابراین باید برای هویت برند خود، تعریفی در نظر بگیرید. به عنوان مثال سایر لوگو‌ها در ارتباط با موضوع کسب و کارهای نوجوان متناسب با سن و ویژگی‌های رفتاری آن‌ها ارائه می‌شود. پس لوگوی شما باید متناسب با ویژگی‌های کاربران شما باشد تا به خوبی آن را درک کنند. سوالاتی درباره تعریف از برند خود طراحی کنید، ببینید شما با چه اهدافی تصمیم به طراحی لوگو دارید.

می‌توانید از خود بپرسید علت فعالیت کسب و کار من چیست؟، من چه مهارت‌هایی دارم؟ نقاط قوت من نسبت به دیگران کمتر است یا بیشتر؟ چه چیزی می‌تواند شرکت من را در بین سایر رقبا متفاوت نشان دهد؟ بعد از تعریف هویت خود باید به سراغ خلق ایده بروید. برای اینکه درباره اهداف کسب و کار خود بیشتر بدانید، می‌توانید صفحات اصول بازاریابی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی را مطالعه کنید.

طراحی-لوگو-خاص-با-ایده‌های-منحصر-به-فرد
طراحی-لوگو-خاص-با-ایده‌های-منحصر-به-فرد

طراحی لوگو خاص با ایده‌های منحصر به فرد

هر نوع ایده ای که در ذهن خود را روی کاغذ یادداشت کنید. برای این که با ایده‌های بیشتری آشنا شوید، می‌توانید مقاله‌های انگلیسی مرتبط با این موضوع را مطالعه کنید. شما می‌توانید از راه‌های مختلفی خلاقیت خود را نشان دهید. در طول اتفاقاتی برای همه ما می‌افتد که بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند. در حالی شما می‌توانید با دیدن کوچک‌ترین و جزئی‌ترین اتفاقات ایده تازه ای خلق نمایید.

برای اینکه بهترین ایده را انتخاب کنید، باید با همکاران خود اتاق فکر تشکیل دهید و با یکدیگر مشورت کنید. با نوشتن فکر‌های خود روی تخته آن‌ها را طراحی کنید و برای طرح پیشنهادی رنگ و شکل در نظر بگیرید. بعد از آن به بررسی و ارزیابی لوگو شرکت رقبا بپردازید و در آخر شکل‌های بدست آمده را با یکدیگر تلفیق کنید.

طراحی لوگو با سبک دلخواه

لوگو ‌های سبک‌های متنوعی دارند که شما می‌توانید با توجه به زمینه کاری خود یکی از سبک‌ها را انتخاب کنید. سبک‌های کلاسیک، سنتی، فکاهی، مدرن و مینیمالیست و دست ساز قابل استفاده برای انواع کسب و کار‌ها می‌باشند. معمولاً لوگوهای کلاسیک تنها برای مدتی ماندگار خواهند بود و پس از گذشت زمان از مد خواهند رفت. سبک سنتی لوگو تداعی کننده احساسات قدیمی و نوستالژیک برای مشتریان است.

لوگوی سبک فکاهی یا تخیلی بیشتر مورد استفاده موضوعات مرتبط با جوانان می‌باشد. سبک‌های مدرن و مینیمالیست نشانگر دنیای امروز است. در بین همه این سبک‌های لوگو مهم‌ترین آن‌ها، سبک دست ساز است که مورد برای صاحبان کسب و کار ارزش زیادی دارد. زیرا این لوگو تنها به دست طراح خلق شده و هیچ گونه شباهتی به سبک خاصی ندارد.

طراحی لوگو و استفاده از بهترین رنگ‌های موجود

انتخاب رنگ مناسب یکی از مهم‌ترین مراحل در ساخت لوگو می‌باشد. حتماً می‌دانید که رنگ‌ها از نظر روانشناسی از معانی گوناگونی برخوردارند. اغلب رنگ‌هایی که مورد استفاده طراحان قرار می‌گیرند شامل رنگ‌های آبی، سبز، نارنجی، قرمز، ارغوانی، سفید، مشکی و خاکستری می‌شود.

انتخاب مدل نهایی لوگو

در مرحله پنجم طراحی لوگو باید مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید. در ادامه مطلب به توضیحات 7 نوع لوگوی پرکاربرد پرداخته‌ایم.

لوگو تصویری

با استفاده از این لوگو می‌توانید هویت کسب و کار خود را در قالب تصاویر کوچک نشان دهید، کاربرد این لوگو بیشتر برای معرفی تیم‌های ورزشی می‌باشد.

لوگو مونوگرام یا حرف نماد

این مدل لوگو از کنار هم قرار دادن چند حرف تشکیل می‌شود و برند شرکت مورد نظر را نشان می‌دهد.

لوگوتایپ

در طراحی لوگوی متنی، طراحی آن سبک متفاوتی از لوگو را نشان می‌دهد، که از حروف برند و نام تجاری شرکت تشکیل شده‌است. برای این که لوگوتایپ برای مخاطبان جذابیت داشته باشد، باید به گونه طراحی شود که با سایر سبک‌ها متفاوت باشد.

لوگو انتزاعی

ترکیب اشکال هندسی با یکدیگر لوگو انتزاعی را طراحی می‌کند. معمولاً لوگو‌هایی که شکل خاصی دارند، بهتر در ذهن مخاطب نفوذ می‌کنند.

لوگو ترکیبی

یکی از انواع لوگو می‌باشد که در طراحی آن لوگو متنی و چند علامت را با یکدیگر تلفیق می‌کنند. متن لوگو داخل قسمت گرافیکی یا کنار آن نمایش داده می‌شود.

لوگو مسکات

این لوگو نشان دهنده شخصیت‌های کارتونی و ایموجی می‌باشد. این نوع لوگو تداعی گر تصویر دوستانه و صمیمی در ذهن مخاطب است.

لوگو Emblem امبلم

این نوع لوگو با ترکیب نماد‌های متنی و تصاویر، طراحی می‌شود و به هیچ عنوان نمی‌توان اجزای اصلی آن را از یکدیگر جدا کرد.

طراحی لوگو و انتخاب بهترین نوع فونت

فونت‌ها نقش مهمی در لوگو و دیدگاه مخاطب دارند؛ بنابراین در انتخاب آن‌ها باید دقت داشته باشید. فونت‌های نمایشی یا Display که برای طرح‌های خاص و تزئینی استفاده می‌شوند. فونت سانس Sans کاربرد آن بیشتر در سبک‌های مدرن و مینیمال است و کشیدگی در شکل آن‌ها دیده نمی‌شود. فونت دست نویس Script مناسب برای سبک‌های دست ساز می‌باشد؛ و فونت سریف Serif بر خلاف فونت سانس دارای کشیدگی در بخش انتهایی می‌باشد و بیشتر مورد استفاده لوگوهای کلاسیک و سنتی هستند.

انواع-لوگو-چیست؟
انواع-لوگو-چیست؟

نتیجه‌گیری

در این مقاله با جزئیات به مراحل طراحی لوگو اشاره کرده‌ایم و درباره نیاز کسب و کار‌ها و اهمیت آن در بازاریابی برایتان گفتیم. تعداد زیادی از کسب و کار‌های کوچک با طراحی لوگو در انواع مختلف موفق شده‌اند تا جایگاه خود را در بازار پیدا کنند. شما با انتخاب لوگوی منحصر به فرد خود می‌توانید هویت خود را به مخاطبان نشان دهید. معمولاً کسب و کار‌هایی که از داشتن لوگو محروم هستند، جایگاه خاصی در بین مخاطبان ندارند.

بنابراین اگر می‌خواهید برای همیشه در ذهن مخاطبان بمانید و برند جذابی داشته باشید. با مراجعه به شرکت طراحی گرافیک مورد تایید خود، یک لوگوی با کیفیت و منحصر به فرد سفارش دهید. برای این کار می‌توانید با پادشاه محتوا همکاری داشته باشید. پادشاه محتوا بعد از طراحی لوگو برای برند شما، می‌تواند طراحی سایت و مدیریت تولید محتوا کسب و کارتان را بر عهده بگیرد. کافیست به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و با برقراری ارتباط با کارشناسان و مشاوران تیم پادشاه محتوا از مشاوره رایگان قبل از ثبت سفارش بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *