طراحی کاتالوگ و بروشور چیست؟ (آموزش طراحی کاتالوگ حرفه ای)

طراحی-کاتالوگ-و-بروشور-چیست؟

طراحی کاتالوگ و بروشور در چند صد سال اخیر تغییرات زیادی را پذیرفته‌است و این تغییرات به خاطر وجود فناوری‌هایی مانند عکاسی، چاپ و نرم افزارهای طراحی می‌باشد. برای طراحی بروشور تا 1980 کامپیوتر‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. اما با آمدن دهه 1990 نرم افزار طراحی ارائه شد. امکاناتی مانند عکاسی و چاپ از مهم‌ترین موارد این حوزه به حساب می‌آمدند.

در گذشته برای معرفی و ارائه اطلاعات در مورد محصولات و خدمات یک شرکت از طراحی بروشور و کاتالوگ استفاده می‌کردند. کاتالوگ‌ها یا چاپ بروشور به صورت دیجیتال به واسطه عکس‌های تبلیغاتی تولید می‌شد و شرکت‌ها برای معرفی و محصولات و صنایع خود آن‌ها را به مشتریان خود ارائه می‌کردند. البته کاتالوگ و بروشور در چندین مورد با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه مقاله به معرفی کامل نمونه کاتالوگ حرفه ای و طراحی بروشور می‌پردازیم.

چه تفاوتی میان کاتالوگ و بروشور وجود دارد؟

همان طور که گفتیم بین طراحی کاتالوگ و بروشور تفاوت‌های وجود دارد، اما مهم‌ترین تفاوت آن‌ها این است که کاتالوگ دارای کامل‌ترین اطلاعات درباره محصولات و خدماتی است که شرکت به شما ارائه می‌کند. در صورتی که بروشور تنها نشان دهنده اطلاعات خاص و مهم یک شرکت یا محصولات شاخص آن می‌باشد. برای این که با مفهوم کلی هر دوی این‌ها آشنا شوید بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید.

منظور کاتالوگ چیست؟ (نمونه کاتالوگ حرفه ای)

اگر بخواهید بخواهید محصولات و خدمات خود را همراه با جزئیات کامل به مشتریان معرفی کنید. باید سفارش طراحی کاتالوگ دهید. کاتالوگ نشان دهنده محصولات یک شرکت با تمامی اطلاعات می‌باشد. محصولاتی که در کاتالوگ معرفی شده‌اند، دارای ترتیب خاصی هستند، تا به راحتی در دسترس مشتریان قرار بگیرند. مهم‌ترین مشاغل مانند فروشگاه، نمایشگاه، کتابخانه، موسسات آموزشی و … برای معرفی محصولات و خدمات خود از کاتالوگ استفاده می‌کنند. فروشگاه‌ها با استفاده از کاتالوگ انواع محصولات خود را با تمامی جزئیات معرفی می‌کنند. کاتالوگ‌هایی که در کتابخانه‌ها کاربرد دارند حاوی اطلاعاتی مانند نام کتاب، نویسنده، موضوع و ژانر و محل قرار‌گیری کتاب می‌باشد.

هدف از طراحی کاتالوگ چیست؟ نمونه متن کاتالوگ چه تاثیری دارد؟

تنها هدفی که شرکت‌ها از طراحی کاتالوگ دارند، تبلیغات و معرفی محصولات و ارائه چگونگی خدمات آن‌ها است. هر نوع اطلاعاتی که آن‌ها تشخیص دهند برای اطلاع رسانی به مشتری ضروری است، در کاتالوگ نوشته می‌شود. مخاطبان با دیدن کاتالوگ حاوی اطلاعات نوشتاری و تصویری به طور کامل با فعالیت‌ها و خدمات شرکت مورد نظر آشنا می‌شوند. زیرا کاتالوگ‌ها توضیحات را به صورت کاملاً شفاف، اما مختصر ارائه می‌کنند.

در حال حاضر طراحی کاتالوگ و بروشور به صورت آنلاین ارائه می‌شود. آمار مشتریانی که به صورت آنلاین کاتالوگ‌ها و بروشور‌های سایت‌های فروشگاهی را مشاهده می‌کنند، به 30 درصد می‌رسد. در واقع می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی که باعث رشد هر چه بیشتر برند می‌شود، استفاده از کاتالوگ‌های الکترونیک می‌باشد. مشتریان از این طریق با خدمات آنلاین و فروش اینترنتی محصولات شما بیشتر آشنا خواهند شد.

منظور از طراحی بروشور چیست؟

بروشور‌ها تنها برای ارائه اطلاعات و یا مشخصات ضروری شرکت یا محصول استفاده می‌شوند. بروشورها به توصیف و تبلیغات محصولات و خدمات یک شرکت می‌پردازند. در این بین به مشتریان پیشنهادات ویژه ای هم ارائه می‌کنند. این ابزار مهم تبلیغاتی از سال 1940 تغییرات زیادی کرده‌است. با پیشرفت صنعت چاپ و عکاسی و نرم افزار‌های طراحی، بروشور‌ها شکل حرفه ای تری به خود گرفتند. اولین بروشورها توسط نقاشی‌ها و طرحی‌های دستی چاپ می‌شد، که تنها نمایش دهنده رنگ‌های سیاه و سفید بودند. در ادامه مقاله درباره نکات آموزشی طراحی کاتالوگ و بروشور اشاره خواهیم کرد.

تفاوت-کاتالوگ-و-بروشور
تفاوت-کاتالوگ-و-بروشور

شناخت برند، مهم‌ترین و اولین مرحله طراحی کاتالوگ و بروشور

کسب و کارها و برند‌های معتبر هر کدام با انجام فعالیت‌های خود شخصیت و هویت برند را نشان می‌دهند. در محل کار همه ما ارزش‌هایی وجود دارد، که برای ما قابل احترام می‌باشند. این ارزش‌ها به نوعی فرهنگ یک شرکت و یا هر کسب و کار دیگری را نشان می‌دهد. برندسازی شرکت به واسطه هویت، شخصیت و فرهنگ آن شکل می‌گیرد. در همین راستا بسیاری از شرکت‌ها برای معرفی برند خود از لوگو استفاده می‌کنند.

داشتن لوگو برای همه کسب و کار‌ها ضروری است. لوگوی شرکت شما در مجامع مهم شخصیت برند شما را نشان می‌دهد. مزیتی دیگری که شامل لوگو می‌شود، استفاده آن در کاتالوگ و بروشور شرکت می‌باشد. مطمئناً کسب و کار شما دارای نماد خاصی می‌باشد که می‌توانید آن را کاتالوگ و یا بروشور به طور شفاف چاپ کنید. برای سفارش کاتالوگ می‌توانید مشخصات شرکت و شبکه‌های اجتماعی خود را ارائه کنید.

هدف خود را از طراحی کاتالوگ و بروشور تعیین کنید

شما چه اهدافی برای سفارش کاتالوگ دارید؟ می‌توانید لیست اهداف خود را یادداشت کنید و از بین آن‌ها مهم‌ترین هدف را انتخاب نمایید. البته مهم‌ترین هدف تبلیغات و معرفی محصولات شرکت می‌باشد، اما اهداف دیگری مانند ارائه تخفیف و خدمات ویژه برای جذب مشتری می‌تواند تاثیر گذار باشد. ارائه تخفیف با روش‌های مختلف در کاتالوگ یا فراخوان آموزش و برگزاری کارگاه برای مخاطبان جذابیت خواهد داشت. ممکن است هدف شما بازدید مشتریان از سایت شرکت باشد، برای این کار می‌توانید، آدرس سایت را در قسمت خاصی از کاتالوگ و بروشور قرار دهید.

طراحی کاتالوگ و بروشور، شناخت مخاطبان برند

اگر می‌خواهید فروش شما به طور پیوسته ادامه دار باشد. باید علاوه بر این که مشتریان خود را افزایش می‌دهید، به فکر تبدیل آن‌ها به مشتریان ایده آل باشید. شما با استفاده از ابزارهای مختلف گوگل و شبکه‌های اجتماعی ویژگی‌ها و رفتار‌های شخصیتی مشتریان را بررسی می‌کنید. از این بررسی و شناختی که بدست می‌آورید، می‌توانید با توجه به علاقه و سلیقه ای که آن‌ها دارند، کاتالوگ خود را سفارش دهید.

نمونه متن کاتالوگ باید چگونه باشد؟ (تولید محتوا)

با طراحی کاتالوگ و بروشور می‌توانید انواع محصولات و خدمات خود را در قالب محتوا نوشتاری و تصویری معرفی کنید. اگر تسلط کافی به این کار ندارید، باید به شرکت تولید محتوا مراجعه کنید و یا از مشاوره تولید محتوا بخواهید که شما را راهنمایی کند. تولید محتوا یکی از با اهمیت‌ترین بحث‌های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی است. شما برای سفارش کاتالوگ الکترونیک باید کلمات کلیدی مرتبط با موضوع کسب و کار را پیدا کنید و بر اساس آن متن مورد نظر را بنویسید. این کار نظر مخاطبان را به کاتالوگ و بروشور آنلاین شرکت جلب می‌کند.

 محتوای شما باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. به ویژه محتواهای تصویری که مورد توجه اولین نگاه مخاطب قرار می‌گیرد. برای تولید محتوای تصویری و استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین تصاویر می‌توانید به افرادی که در این حوزه تخصص دارند و به نرم افزارهای طراحی تسلط دارند، مراجعه کنید. نکته ای که باید به آن توجه کنید، رعایت استاندارد‌های تولید محتوا است.

نحوه چیدمان در طراحی کاتالوگ و بروشور

نحوه قرار گرفتن عناصر و اجزای تشکیل دهنده کاتالوگ و بروشور در کسب و کار‌ها متفاوت است. شما باید در این زمینه از خلاقیت و ایده پردازی استفاده کنید، تا بهترین شکل مفهوم را به مخاطب برسانید. شناسایی رنگ، چگونگی فونت و بررسی کیفیت تصاویر با توجه به هویت برند، مشخصات لوگو صورت می‌گیرد. البته برای انتخاب رنگ و نوع فونت باید ویژگی‌های مخاطب را بررسی کنید. نرم افزار‌هایی که طراحان برای طراحی کاتالوگ و بروشور استفاده می‌کنند.

 عبارت اند از فتوشاپ (Adobe photoshop)، ایندیزاین (InDesign Adobe)، ادوبی ایلوستریتور (Adobe Illustrator)، کورل دراو (Corel draw) و اکورن (Acorm). برای استفاده از هر کدام از این ابزارهای طراحی باید مهارت‌های لازم را کسب کنید.

مزیت مقرون به صرفه بودن طراحی کاتالوگ و بروشور

از طریق چاپ بروشور و کاتالوگ می‌توانید در سایر هزینه‌های تبلیغاتی صرفه جویی کنید. بسیاری طراحان با هزینه ای نسبتاً پایین کاتالوگ‌ها و بروشور‌های مناسبی را طراحی می‌کنند.

سفارش-طراحی-کاتالوگ-و-بروشور
سفارش-طراحی-کاتالوگ-و-بروشور

چگونگی سفارش طراحی کاتالوگ و بروشور

شما می‌توانید برای صرفه جویی در هزینه‌های طراحی کاتالوگ و بروشور به افراد فریلنسر مراجعه کنید. برخی از شرکت‌ها برای انجام کارهای تبلیغاتی و طراحی خود، طراح گرافیک استخدام می‌کنند، که این اقدام هزینه‌های جانبی را دربردارد. شما می‌توانید از طریق شرکت‌ها و آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، یک طراح فریلنسر استخدام کنید. مزیتی که استخدام طراح دورکار دارد. صرفه جویی در هزینه‌های شرکت است.

نتیجه‌گیری: پادشاه محتوا طراح کاتالوگ و بروشور شماست

حالا که با نکات آموزش طراحی کاتالوگ و بروشور آشنا شده‌اید، می‌توانید با شناخت بهترین شرکت تولید محتوا در مشهد یا سایر شهرستان‌ها، صفر تا صد سفارش چاپ کاتالوگ و بروشور خود را به آن‌ها بسپارید. شرکت‌های تولید محتوا برای ارائه خدمات طراحی و گرافیکی متخصصان و افراد حرفه ای را به کار می‌گیرند. تیم پادشاه محتوا شما را در امر طراحی کاتالوگ و بروشور به طور کامل راهنمایی می‌کند.

برای همکاری و سفارش کار خود می‌بایست از طریق صفحه تماس با ما، با مشاوران و کارشناسان سایت پادشاه محتوا، ارتباط بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان قبل از ثبت سفارش و مشورت با طراح، تمامی اطلاعات مرتبط با کاتالوگ را در اختیار او قرار دهید و سفارش خود را ثبت کنید. پادشاه محتوا می‌تواند با ارائه خدماتی مانند آموزش تولید محتوا، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و طراحی سایت در کنار شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *