طراحی کارت ویزیت چیست؟ (طراحی کارت ویزیت خلاقانه)

طراحی-کارت-ویزیت-چیست؟

طراحی کارت ویزیت یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی برای معرفی شرکت خود به دیگران است. شناسایی شرکت شما توسط افراد تنها یکی از مزایای کارت ویزیت می‌باشد. طراحی کارت ویزیت خلاقانه تاثیرات شگفت انگیزی در ایجاد ارتباط افراد با شرکت شما دارد. در همین راستا مدیران و صاحبان موفق کسب و کارها، نخستین مرحله از مارکتینگ را با سفارش کارت ویزیت آغاز می‌کنند. مدیران کسب و کار کاملاً در جریان تاثیرات میزان تاثیرگذاری کارت ویزیت برای تبلیغات و معرفی شرکت هستند.

اهمیت داشتن کارت ویزیت

با وجود اینکه پیشرفت تکنولوژی در تمامی نقاط زندگی ما نفوذ پیدا کرده، می‌بایست دانسته‌های افراد جامعه درباره اهمیت و ارزش کارت ویزیت افزایش بیابد. با این همه هنوز شاهد برخی از طرح‌های نامفهوم در قالب کارت ویزیت هستیم. استفاده از این گونه طرح‌ها علاوه بر اینکه موجب پیشرفت و تغییر در بازاریابی نمی‌شود، بلکه باعث سلب اعتماد مشتریان نسبت به شما می‌شود؛ بنابراین باید برای طراحی کارت ویزیت شرکت خود، زمان زیادی بگذارید و حوصله به خرج دهید. برای این کار از افراد با تجربه و تیم‌های حرفه ای چاپ کارت ویزیت کمک بگیرید. کمپانی شما در میان سایر رقیبان متفاوت‌ترین کارت ویزیت را ارائه کند.

کارت ویزیت خاص، مدل تجاری

کارت ویزیت تجاری بیشتر مورد استفاده شرکت‌های بازرگانی و تجاری که برای شناخت مشتریان از مسئول شرکت استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که این نوع کارت ویزیت کاربری مارکتینگ ندارد، عنوان آن تنها کارت ویزیت تجاری است. البته نمی‌توان از تاثیر کارت ویزیت تجاری در مارکتینگ و تبلیغات توسعه یافته برای شرکت تجاری گذشت. ایجاد ارتباط موثر با مشتریان و مراجعه کنندگان با این کارت ویزیت امکان پذیر است.

اهمیت-داشتن-کارت-ویزیت
اهمیت-داشتن-کارت-ویزیت

نمونه طراحی کارت ویزیت+نکاتی که باید رعایت کنید

برای سفارش کارت ویزیت موثر باید به نکات متفاوتی توجه کنید، یکی از آن‌ها ساده بودن است. شما سادگی را در چه چیزی می‌بینید؟ متریال و رنگ‌هایی که در چاپ کارت ویزیت استفاده می‌شوند می‌توانند در عین سادگی، جذابیت خاصی هم داشته باشند. به عنوان مثال شما می‌توانید برای سفارش یک کارت ویزیت اثربخش زمان زیادی روی انتخاب رنگ و ارتباط آن با نوع کسب و کار خود بگذارید.

تاثیر رنگ‌ها در طراحی کارت ویزیت خاص

یکی از مهم‌ترین معیار‌ها و نماد‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان و نفوذ به ذهن مشتریان، رنگ کارت ویزیت است. رنگی که برای کارت ویزیت در نظر می‌گیرید، باید با رنگ لوگوی شرکت همخوانی داشته باشد. زیرا این رنگ توسط لوگو روی تمامی محصولات شرکت وجود دارد؛ بنابراین می‌توان گفت رنگ می‌تواند تاثیر زیادی در شناخت هویت کمپانی بگذارد.

در کارت ویزیت استفاده از لوگوی شرکت را فراموش نکنید. لوگویی که می‌خواهید روی کارت ویزیت درج شود، باید به اندازه باشد که چشم مخاطب را در نگاه اول درگیر کند. تمامی عناصر در کارت ویزیت باید در یک اندازه مشخص باشند. در نتیجه باید در اندازه لوگو دقت کنید که ابعاد آن خیل بزرگ و یا خیلی کوچک نباشند.

طراحی کارت ویزیت دو رو

پشت و رو بودن کارت ویزیت، یکی از مواردی است باید در طراحی آن در نظر بگیرید. کارت ویزیت دو رو بیشتر مورد استفاده کسب و کار‌های بین المللی که با زبان انگلیسی سروکار دارند استفاده می‌شود. مشخصات شرکت در دو طرف کارت ویزیت با زبان‌های فارسی و انگلیسی نوشته شده‌است. بر اساس آماری که ارائه شده، 80 درصد از مخاطبان به کارت ویزیت دو رو توجه بیشتری می‌کنند.

از استفاده کارت ویزیت با متریال بی کیفیت و جنس نازک جلوگیری کنید. زمانی که مشتریان کارت ویزیت شرکت شما را در دست بگیرند، متوجه کیفیت آن خواهند شد و اگر ایرادی داشته باشد به صراحت به شما خواهند گفت. برخی از صاحبان کسب و کار تصور می‌کنند، یک کارت ویزیت کوچک می‌تواند بزرگ‌ترین مسئولیت تبلیغات را به دوش بکشد. برای بسیاری از افراد سوال و چالش وجود دارد، که آیا با وجود تبلیغات گسترده‌ای مانند بیلبورد، طراحی سایت شرکتی، کاتالوگ، بروشور و … داشتن کارت ویزیت ضروری است یا خیر؟

طراحی کارت ویزیت چه انواعی دارد؟

دسته بندی کارت‌های ویزیت در انواع کاغذی، روکش، اندازه، خصوصی یا سفارشی و عمومی انجام می‌گیرد. کارت ویزیت‌ها بر اساس جنس، کاربرد و قیمت ارائه می‌شوند. نقطه اشتراکی که بیشتر کارت‌های ویزیت دارند استفاده از کاغذ گلاسه در مقدار 300 گرمی است. روکش‌های کارت ویزیت شامل کارت ویزیت‌های ارزان قیمت نمی‌شود. ارزان‌ترین کارت‌های ویزیت از نوع کارت ویزیت گلاسه می‌باشند، که به واسطه قیمت پایینی که دارند، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

کارت ویزیت‌هایی که نسبت به کارت ویزیت گلاسه، از جنس مقاوم تری برخوردارند، از نوع کارت ویزیت سلفون مات و یا براق می‌باشند. اما کارت ویزیت جنس کتان در بین انواع کارت ویزیت، به عنوان زیباترین و خاص‌ترین نوع کارت شناخته شده‌است. محبوبیت این کارت به خاطر جنس و بافت خاص آن می‌باشد.

بهترین و مقام‌ترین کارت ویزیت

اگر می‌خواهید مقاوم‌ترین و بهترین جنس کارت ویزیت را برای طراحی و چاپ سفارش دهید، باید کارت ویزیت از نوع لمینیت مات و براق را بررسی کنید. به جرات می‌توان گفت این نوع کارت ویزیت جزء پر فروش‌ترین و بهترین کارت‌ها به حساب می‌آید. شاید کارت ویزیت نوع پی وی سی به گوشتان خورده باشد! اغلب کارت‌ها ویزیت، عابر بانک، ورقی، پاستوری و تلفنی شامل این نوع کارت ویزیت می‌شوند. انواع مدل‌های کارت ویزیت پی وی سی در میکرون‌های 300، 500 و 760 تولید می‌شوند.

نیاز کوچک‌ترین کسب و کار‌ها به کارت ویزیت

کسب و کارهای کوچک برای طراحی کارت ویزیت مورد نظر خود، اولین کاری را که باید انجام دهند، انتخاب تمپلیت مناسب برای کارت است. با این که وجود تمپلیت آن چنان ضرورتی ندارد، باز هم برای این که گام اول را در طراحی محکم تر بردارید، طراحی‌های آماده در اینترنت برای کارت ویزیت اولیه شما بسیار موثر خواهند بود. تمپلیت‌هایی را که شما برای کارت ویزیت در نظر می‌گیرید، باعث پیشرفت شما می‌شود. ممکن است فکر کنید، اگر کارت ویزیت شما تا یک مدت طرح یکنواختی داشته باشند، تکراری و بدون تاثیر خواهند شد. شما هر وقت که بخواهید می‌توانید تمپلیت کارت خود را تغییر دهید.

به روز رسانی در طراحی کارت ویزیت حرفه ای

برای طراحی یک کارت ویزیت خاص و متفاوت باید معیار‌های مختلفی را بررسی کنید. مخاطب با یک نگاه باید ماهیت کلی کارت ویزیت شما را بشناسد. موفق‌ترین و تاثیرگذارترین کارت‌های ویزیت، در ابعاد 90 در 60 تولید می‌شوند. احتمالاً با خود می‌گویید که این اندازه برای کارت‌های ویزیت بسیار کوچک است، اما توجه داشته باشید که کارت ویزیت تنها بخش مهم مختصری از کسب و کار شما را معرفی می‌کند. در نتیجه اگر می‌خواهید کارت ویزیت شما تاثیر بسزایی در برقرار ارتباط شرکت با مشتریان بگذار هنگام سفارش طراحی آن به شکل ظاهری، ابعاد، نوع کاغذ و متن مورد نظر توجه کنید.

اهداف شما از طراحی کارت ویزیت چیست؟

طراحی کارت ویزیت شما باید به گونه ای باشد که مخاطب پس از خواندن مشخصات روی کارت در جریان روند فعالیت‌ها و اهداف کسب و کار قرار بگیرد. مشخصات روی کارت باید مطابق با رنگ‌ها و نماد‌های شرکت شما باشد.

نکاتی که هنگام طراحی کارت ویزیت باید به آن دقت کنید

سلیقه مخاطب اولین موردی است که باید در سفارش یا چاپ کارت ویزیت به آن احترام بگذارید. به طور مثال کارت ویزیت شرکت‌های ساختمانی با شرکت‌های تاسیساتی بسیار متفاوت است با این که هر دو مکمل یکدیگر هستند. ضروری‌ترین اطلاعات در کارت ویزیت شامل نام و شناسنامه تجاری شرکت می‌باشد، از تمپلیت‌هایی که برای بیان حجم زیادی از اطلاعات طراحی شده‌اند جلوگیری کنید.

متنی که شما برای سفارش کارت ویزیت در نظر می‌گیرید، باید کاملاً خوانا و جذاب باشد. مهم‌ترین هدفی که در چاپ کارت ویزیت دنبال می‌شود، ارتباط تاثیر گذار با مشتریان است؛ بنابراین هنگام درج متن روی کارت ویزیت باید در انتخاب افکت‌ها و اندازه آن توجه کنید. از استفاده فضای‌های منفی در کارت ویزیت فراموش نکنید. برای معرفی و ماهیت کسب و کار خود، نیازی نیست از تمامی نقاط کارت استفاده کنید. در اینجا مختصر و مفید بودن حرف اول را می‌زند. بودن فضا‌های خالی در کارت ویزیت تاثیر زیادی بر درک راحت تر مخاطب از موضوع کارت می‌گذارد.

نمونه-طراحی-کارت-ویزیت+نکاتی-که-باید-رعایت-کنید
نمونه-طراحی-کارت-ویزیت+نکاتی-که-باید-رعایت-کنید

نتیجه‌گیری طراحی کارت ویزیت خود را به ما بسپارید

شما برای سفارش کارت ویزیت خود باید اطلاعات کافی داشته باشید. توجه کردن به همه نکات ارائه شده در این مقاله می‌تواند بر جذابیت و کیفیت کارت ویزیت شما بیفزاید. بنارین باید بهترین شرکت گرافیکی و طراحی کارت ویزیت را انتخاب نمایید. آیا می‌دانید بهترین طراح کارت ویزیت چه شرکتی است؟

بهترین شرکت‌های طراحی کارت ویزیت، از تخصص و مهارت‌های بسیار بالایی برخوردارند. برای سفارش کارت ویزیت باید شرکتی را انتخاب کنید که با قوانین و آداب چاپ کارت ویزیت در ایران کاملاً آشنا باشد. ما در شرکت تولید محتوای و طراحی سایت پادشاه محتوا علاوه بر ارائه خدمات پیرامون تولید محتوای متنی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی، کارت ویزیت مورد نظر شما را طراحی می‌کنیم. برای سفارش کارت ویزیت می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *