0تا100 آموزش لینک‌دراستوری‌اینستاگرام + معرفی مشکلات زیر ذره‌بین و راه‌حل‌هایشان!

مطمئناً، یکی از استفاده‌های مهم و حیاتی لینک در استوری اینستاگرام، برای تبلیغ محصولات و یا خدماتتان است.

اینستاگرام! شبکه اجتماعی جذابی که به خوبی جای خودش را در بین ما ایرانی‌ها، باز کرده‌است. این محبوبیت، به قدری است که در برخی از ما، اعتیاد به گشت و گذار در اینستاگرام وجود دارد. اگر شما هم جزو علاقه مندان به گشت و گذار در اینستاگرام هستید، به احتمال زیاد با لینک‌ها در استوری مواجه شده‌اید. لینک در استوری به شما این امکان را می‌دهد تا مخاطبانتان را به کانال تلگرام، وب سایتتان و یا هر جای دیگری در دنیای اینترنت، راهی کنید. اما چطور باید این کار را انجام دهیم؟ این مطلب همه آنچه نیاز است درباره لینک در استوری اینستاگرام بدانید را به شما می‌گوید. از این رو:

  • اگر دارای کسب و کاری در اینترنت هستید
  • می‌خواهید مخاطبان بیشتری را از شبکه‌های اجتماعی، به وب سایتتان بیاورید
  • می‌خواهید محتوای فضاهای دیگر را در اینستاگرام، به اشتراک بگذارید

پس به خواندن ادامه دهید و پادشاه محتوا را تا انتهای این مطلب، همراهی کنید.

لینک در استوری اینستاگرام

پیش از آنکه بخواهیم موضوع لینک در استوری اینستاگرام را با هم بررسی کنیم، بیایید کمی با موضوع لینک در اینستاگرام، بیشتر آشنا شویم.

اگر خواهان افزودن لینک‌های دلخواهتان به اکانت اینستاگرامتان هستید، استوری تنها گزینه پیش رو نیست! ممکن است تا همین لحظه که در حال خواندن این مطلب هستید، ندانید که در پروفایلتان هم می‌توانید لینک اضافه کنید.

درست است! در بخش تنظیمات حساب کاربری تان و همان Bio معروف! پیشنهاد می‌کنیم اگر تاکنون آدرس وب سایتتان (اگر دارید) و یا کانال تلگرام، آی دی شبکه‌های اجتماعی دیگرتان و … را آنجا قرار دهید.

در نظر داشته باشید، برای لینک Bio تنها امکان گذاشتن یک لینک وجود دارد. همچنین سیاست این لینک به گونه ای است که مهمترین لینک مورد نظرتان را در آنجا قرار می‌دهید. به عنوان مثال آدرس کلی وب سایتتان، کانال تلگرام، آیدی واتس آپ یا شبکه‌های اجتماعی دیگر و … را قرار می‌دهید.

البته برای برخی مواقع کوتاه، می‌توانید اطلاعات جزئی تر را در آن بخش به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، خواهان فروش محصولی خاص هستید و به مخاطبانتان اعلام می‌کنید که برای خرید، به آدرس بیو صفحه تان مراجعه کنند.

اما اگر بخواهید اطلاعات جزئی تر و همیشگی از وب سایتتان به اشتراک بگذارید، عوض کردن لینک بیو، کار جالب و حرفه ای نیست!

درست در چنین شرایطی است که لینک در استوری اینستاگرام به کمکتان می‌آید! چگونه از لینک استفاده کنیم؟

آمورش گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

مشکل گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

لینک در استوری اینستاگرام، یکی از سیاست‌های تجاری این شبکه اجتماعی است که در قدم اول، برای اکانت‌های تأیید شده (یعنی همان‌هایی که تیک آبی دارند) فعال شد.

اما در سال 2017، اینستاگرام تصمیم گرفت این قابلیت را گسترده‌تر کند و برای بقیه کاربران هم فراهم کند. این شد که الان شما می‌توانید از لینک در استوری اینستاگرام، نهایت استفاده را ببرید.

اما مشکلاتی هم پیش رویتان قرار دارد! بهتر است پیش از آنکه چگونگی پیاده‌سازی لینک‌ها را فرا بگیرید، ببینید آیا اصلاً، شرایط استفاده را دارید؟

امکان استفاده از لینک‌های معتبر و قابل کلیک، تنها برای حساب‌های کاربری Businees Accounts که حداقل، 10 هزار فالوور دارند، امکان‌پذیر است.

از این رو، اگر چنین شرایطی دارید، حتماً این مطلب را تا انتها بخوانید.

علاوه بر این موضوع، ممکن است مشکل گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام را ناشی از موقعیت جغرافیایی بدانید و فکر کنید، محدودیت‌هایی برای کاربران ایران وجود دارد.

خوشبختانه، محدودیت جغرافیایی برای لینک‌ها در این شبکه اجتماعی وجود ندارد؛ از این رو با خیال راحت، لینک گذاشتن شروع کنید و مخاطبان اینستاگرامتان را فضاهای دیگر که در آن حضور دارید، آشنا کنید.

لینک در استوری اینستاگرام، یکی از سیاست‌های تجاری این شبکه اجتماعی است که در قدم اول، برای اکانت‌های تأیید شده (یعنی همان‌هایی که تیک آبی دارند) فعال شد.

چگونه در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم

قبل از خواندن آموزش، می‌خواهیم بگوییم، لینک در استوری اینستاگرام بی‌نهایت ساده است! برای انجام آن، تنها کافی است، قدم‌ها زیر را طی کنید:

استوری انتخابی تان کدام است؟

در قدم اول، باید استوری مورد نظرتان را انتخاب کنید.

به گالری موبایلتان بروید بروید و یکی را انتخاب کنید. این انتخابتان، هم می‌تواند فیلم و هم عکس باشد. انتخاب با شماست!

روی فایل مورد نظرتان کلیک کنید و آن را به صفحه استوری منتقل کنید.

روی آن استوری مورد نظرتان، بمانید. آن وقت اگر به بالای استوری توجه کنید، آیکونی وجود دارد که نشانه لینک است. روی آن کلیک کنید.

آیکونی وجود دارد که نشانه لینک است. روی آن کلیک کنید.

لینک دلخواهتان را اضافه کنید

با کلیک کردن روی لینک، به صفحه ای منتقل می‌شوید. در آنجا باید آدرس صفحه مورد نظرتان را قرار دهید. هم می‌توانید این آدرس را کپی و پیست کنید و هم به صورت دستی وارد کنید.

سپس، باید آدرس را تأیید کنید. اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید، روی گزینه سبز رنگ و اگر IOS، روی تیک کنار صفحه بزنید.

در این مرحله، دوباره وارد استوری تان می‌شوید و می‌بینید بالای صفحه آن، آیکونی از زنجیره وجود دارد. این آیکون نشان دهنده آن است که استوری تان دارای لینک است.

آیکونی از زنجیره وجود دارد. این آیکون نشان دهنده آن است که استوری تان دارای لینک است.

از Call To Action غافل نشوید

و آخرین قدم و البته مهمترین قدم برای قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام، تشویق مخاطبانتان به بازدید از لینک است.

همیشه به یاد داشته باشید، تنها قرار دادن لینک‌ها، نمی‌تواند مخاطبانتان را مجاب کند که از آن بازدید کنند! بدین منظور برای راهی کردن دنبال کننده‌هایتان به آن لینک، لازم است درباره آن کمی صحبت کنید.

برای انجام این کار، به یک تولید محتوای قدرتمند نیاز دارید! تولید محتوا و عنوانی که سبب شود مخاطب کاری را که می‌خواهید انجام دهد. از این روی یک عنوان جذاب فکر کنید و وقت بگذارید.

همچنین از آنجایی که مخاطبان اینستاگرام معمولاً تنبل و بی‌اعتماد هستند، می‌توانند با استفاده از کلماتی، احساس آسان بودن انجام این کار و اعتمادسازی را برایشان انجام دهید. این کلمات را در دو مطلب زیر، می‌توانید در کوتاهترین زمان، فرا بگیرید.

کلمات اعتمادساز ؛ معرفی22موردی که مخاطب نمی‌تواند دربرابرشان، مقاومت کند

قوی‌ترین کلمات برای مخاطب تنبل (39کلمه+تاثیربخشی 98.3%ی)

و به عنوان آخرین نکته، توصیه می‌کنیم به مخاطبانتان، توضیح دهید که برای رفتن به آن لینک باید چه کاری انجام دهند. حتماً این عبارت “صفحه را به بالا بکشید” را مطرح کنید؛ چرا که افراد زیادی هستند که شناخت زیادی از لینک در استوری اینستاگرام ندارند و باید راهنمایی شان کنید.

ترفند گذاشتن لینک در استوری

اکنون که روش قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام را یادگرفتید، این بخش را به‌طور جدی بخوانید. در این قسمت از مطلب، می‌خواهیم بگوییم در گذاشتن لینک، افراط نکنید و اصطلاحاً شورش را در نیاورید!

بسیاری از افراد فکر می‌کنند اضافه کردن لینک به تمامی استوری‌هایشان کار درستی است! اگر شما هم مانند این افراد فکر می‌کنید و می‌خواهید چنین برنامه ای را پیاده کنید، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید!

در میان تمام استوری‌هایتان باید حداکثر یک یا دو مورد از آنها، دارای لینک باشند. به عنوان مثال اگر 4 استوری پشت سر هم گذاشته‌اید، یکی از آنها حاوی لینک باشد، کافی است. در مقابل، اگر بیش از 7 یا 8 استوری دارید، می‌توانید لینک را به دو مورد از آنها اضافه کنید.

لینک‌ها، بازاریابی اینستاگرام را برای شما انجام می‌دهند؛ از این رو به عنوان یک بازاریاب حرفه ای، مطمئن شوید، لینک‌هایتان به ارزش استوری‌هایتان و محتوایی که منتشر می‌کنید، می‌افزاید.

در غیر این صورت، ممکن است مخاطبان نسبت به شما بدبین شوند و اعتمادی که برای ساختن آن جان کنده‌اید، از دست بدهید.

4 راهکاری که لینک در استوری اینستاگرام تان را بیش از هر زمانی، سودآور می‌کند

و اما به عنوان آخرین آموزش این مطلب، می‌خواهیم 4 راهکاری را بهتان یاد دهیم که بیشترین میزان سوددهی از لینک در استوری اینستاگرام را برایتان، حاصل می‌کند.

ممکن است با آمدن نام سود، پول و درآمد به ذهنتان رسیده باشد؛ اما چنین نیست! منظورمان از سود، تنها پول نیست و گاهی این روش‌ها، به شکلی کاملاً غیر مستقیم برایتان درآمدزایی می‌کنند. بیش از این منتظرتان نمی‌گذاریم.

لینک در استوری برای وبلاگ

اگر دارای وب سایتی هستید، مطمئناً در کنار کار اصلی تان، وبلاگی را هم مدیریت می‌کنید. وبلاگ‌ها، این روزها به یکی از پراستفاده‌ترین، مفیدترین و البته جذاب‌ترین بخش‌های هر کسب و کاری درآمده است.

در هر حال، اگر حتی کوچکترین فعالیتی در این زمینه داشته‌اید، حتماً می‌دانید که روزانه باید مطالبتان را در وبلاگ به اشتراک بگذارید.

در چنین وضعیتی، می‌توانید با استفاده از لینک در استوری اینستاگرام، مخاطبانتان در این شبکه اجتماعی را، از پست جدیدتان مطلع کنید و آنها را مستقیماً به آن هدایت کنید!

با این روش، هم ارزش بیشتری برای دنبال کنندگانتان در اینستاگرام ایجاد می‌کنید و هم بازدید پست وبلاگتان و در نتیجه سئوی وب سایتتان را بهبود می‌بخشید.

لینک در استوری برای آموزش‌ها

اگر گشت و گذار کوچکی در اینستاگرام بزنید، یکی از پررنگ‌ترین فعالیت‌هایی که در این شبکه اجتماعی به چشمتان می‌خورد، آموزش‌ها هستند. از آموزش آشپزی و آرایش کردن و دیگر کارهای خانم‌ها گرفته تا آموزش درسی و …!

در واقع دنبال هر آموزشی که باشید، اینستاگرام، یکی از بهترین منابع پیش رویتان است.

با این وجود، ممکن است شما، جزو یکی از این افراد آموزش دهنده باشید. اگر چنین است، این مورد را به دقت بخوانید.

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، آن است که در طی چند استوری متوالی، بخش کوچکی از آموزش‌هایتان را به صورت سریالی بیان کنید.

سپس، در آخرین استوری، به آن لینک بدهید و مخاطبانتان را به سمت آموزش کامل در وب سایتتان راهی کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید دستور پخت یک غذای ویژه را به اشتراک بگذارید. در استوری اول، نتیجه نهایی آن غذا را منتشر کنید. در استوری‌های دوم و سوم، قسمت‌هایی از آموزش اولیه این غذا را بیان کنید. و در استوری آخر، به مخاطبان بگویید برای دریافت آموزش کامل پخت این غذا، صفحه را به بالا بکشند و وارد آموزش وب سایتتان شوند. (البته یادتان باشد، تمامی جمله‌هایتان باید جذاب و ترغیب کننده، باشند)

اگر گشت و گذار کوچکی در اینستاگرام بزنید، یکی از پررنگ‌ترین فعالیت‌هایی که در این شبکه اجتماعی به چشمتان می‌خورد، آموزش‌ها هستند. از آموزش آشپزی و آرایش کردن و دیگر کارهای خانم‌ها گرفته تا آموزش درسی و …!

رونمایی از محتوایی ویژه و جذاب

از کارسازترین کارهایی که برای مشتاق کردن فالوورهایتان برای ورود به لینک می‌توانید انجام دهید، استفاده از روش‌هایی خلاقانه است.

برخی از افرادی که در این زمینه به اندازه کافی حرفه ای و مسلط هستند را دنبال کنید و از کارهایی که انجام می‌دهند، را الگوبرداری کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید با روش‌هایی جذاب و طنز، اعلام کنید که لیست برنده‌های مسابقات تان آماده شده‌است و برای دیدن اسامی برندگان، باید صفحه را به بالا بکشید!

شما با انجام این کار، مخاطب را راهی وب سایتتان می‌کنید و آنجا خبر برنده شدن یا نشدنش را به او می‌دهید.

کارهایی که در این زمینه می‌توانید انجام بدهید، بسیار زیاد هستند. تنها کافی است کمی وقت صرف کنید و ماهیچه‌های خلاقیت ذهنتان را به کار بیندازید.

لینک در استوری برای تبلیغ محصولات

مطمئناً، یکی از استفاده‌های مهم و حیاتی لینک در استوری اینستاگرام، برای تبلیغ محصولات و یا خدماتتان است.

اگر شما هم محصولی را می‌فروشید یا خدماتی را ارائه می‌دهید، تعادل را در لینک‌ها رعایت کنید و مخاطب را از خودتان، زده نکنید!

همچنین در نظر داشته باشید، مانند مورد قبل، جذابیت و سرگرم‌کننده بودن را حتی برای استوری‌های معرفی و خرید محصول حفظ کنید.

لینک در استوری اینستاگرام بی‌نهایت ساده است! برای انجام آن، تنها کافی است، قدم‌ها زیر را طی کنید:

و در نهایت …

و در نهایت به عنوان جمع‌بندی کوتاهی از این مطلب، خوب است بدانید، کسب و کارهایی زیادی هستند که تنها از طریق اینستاگرام، مخاطبان زیادی را راهی وب سایتشان می‌کنند. چرا شما جزو یکی از آنها نباشید؟ از همین لحظه به بعد، برای ساختن لینک های ارزشمند تلاش کنید و هرگاه نیاز داشتید، به آموزش های این مطلب برگردید.

یادتان نرود، لینک‌ها، اینگیجمنت اینستاگرام‌تان را که یکی از مهم‌ترین معیارها برای این شبکه اجتماعی است، بالا می‌برد و تعامل مخاطبان با کسب‌وکارتان را افزایش می‌دهد! از این رو اصلا لینک در استوری اینستاگرام را دست کم نگیرید!

این مطلب، هر آنچه نیاز است بدانید را برایتان به اشتراک گذاشت. امید است برایتان مفید واقع شود و سپاسگزاریم که وقت ارزشمندتان را برای مطالعه آن صرف کردید.

اگر سؤال یا تجربه ای از لینک در استوری اینستاگرام دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان دانستنی‌های محتوا پادشاه محتوا، حتماً به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *