کسب و کارهای اینترنتی، فعالیتی که این روزها، جای خودش را به خوبی در بین مردم باز کرده است. همه روزه، محبوبیت این کسب و کارها بیشتر میشود و درآمدهایشان، نجومیتر! چرا شما جزو یکی از این کسب و کارهای اینترنتی موفق نباشید؟ ممکن است اطلاعات زیادی در این باره ندارید یا برای تغییر کسب و کارتان از شیوه سنتی به آنلاین و امروزیتر، ترس هایی داشتهباشید. از این رو:
- اگر به فکر راه انداختن یک کسبوکار اینترنتی هستید
- تجربهای در این زمینه ندارید
- با مزیتهای بیزنس آنلاین آشنا نیستید
- نمیدانید از کجا و چطور شروع کنید
- و در برابر شروع یک کار آنلاین، مقاومت می کنید
جای درستی را برای مطالعه انتخاب کرده اید! تا انتهای این مطلب، همراه پادشاه محتوا، باشید تا جواب هر آنجه نیاز است را بگیرید:
چرا نیاز به کسب و کارهای اینترنتی دارید؟
کسب و کار اینترنتی به فعالیت هایی گفته می شود که بستر آن اینترنت و فضای مجازی است. برای کسب و کارهای اینترنتی مدل های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها می تواند انتخاب شما باشد. به عنوان مثال همین مطلبی که در حال خواندن آن هستید را ما برای وب سایتمان نوشته ایم؛ و سایت پادشاه محتوا، کسب و کار اینترنتی ما برای یک آژانس تولید محتوایمان، به شمار می آید. ممکن است برایتان سوال باشد که چرا باید از کسب و کارهای اینترنتی برای کسب درآمد استفاده کنید؟ چرا مانند بسیاری از افراد همان روش های قدیمی را ادامه ندهید؟ برای پاسخ به این سوال لازم است مزیت های این روش درآمدزایی را بررسی کنیم:
انعطاف پذیری کسب و کارهای اینترنت، کلید تامین آسایش و راحتیتان است
اگر شناخت خوبی از کسب و کارهای سنتی داشته باشید، حتما می دانید که برای درآمدزایی از آنها باید حضور فیزیکی داشته باشید و در ساعت های مشخصی به کار کردن بپردازید. ما می گوییم کسب و کار اینترنتی بسیار منعطف است؛ این بدین معنی است که در هر ساعتی از شبانه روز، فرقی نمی کند، شما بیدار باشید یا خواب، در محل خاصی حضور داشته باشید یا خیر، در هر شرایطی می تواند برای شما پول سازی کند. بنابراین هر 24 ساعت روزتان را می توانید برای پول درآوردن مفید استفاده کنید، بدون آنکه محدود به زمان و مکان باشید.
کسب و کار اینترنتی نیاز به سرمایه اولیه ندارید و یا مقدار آن کم است!
یکی از مهم ترین مزیت های کسب و کار اینترنتی، هزینه های پایین آن در مراحل اولیه شروع است. اگر خودتان تجربه راه اندازی کسب و کاری را داشته باشید، می دانید که معمولا یکی از بزرگترین چالش هایی که افراد با آن رو به رو می شوند، تامین سرمایه اولیه است. در کسب و کارهای اینترنتی شما با چنین چالشی رو به رو نمی شوید؛ چرا که با هزینه بسیار پایین می توانید کارتان را استارت بزنید. البته لازم به ذکر است، که در مراحل بعدی کار، ممکن است هزینه هایی داشته باشید اما برای شروع دغدغه سرمایههای کلان، ندارید.
ریسک ندارد، پس قوی به جلو حرکت کنید
در ادامه مزیت قبلی باید بگوییم همان طور که سرمایه کمی برای شروع نیاز دارید، به همان نسبت هم ریسک کمتری را به جان می خرید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که ریسک پذیری کمی دارند و نگران هزینه های خود هستند، کسب و کار اینترنتی یکی از بهترین روش ها درآمد زایی برای شما است.
مشتریان بیشتر در تسخیر شما هستند
اگر روش های سنتی درآمدزایی را بخواهید سرلوحه کارتان قرار دهید، مشتریان شما هم محدود به منطقه فیزیکی که در آن قرار دارید، می شود. در فضای اینترنت محدودیت مکانی معنا ندارد و مخاطبان هرجای دنیا که باشند می توانند با کسب و کار شما آشنا شوند؛ از این رو بازار هدفتان بسیار بزرگ تر از قبل می شود. همچنین برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان در این فضا راه های بسیار زیادی وجود دارد و با تولید محتوای اصولی می توانید به بهترین شکل خودتان را به او معرفی کنید. برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل، کسی در سر راه شما قرار ندارد و ارتباط مستقیم دارید.
مواردی که در بالا اشاره کردیم، مهم ترین مزیت هایی بودند که کسب و کارهای اینترنتی برای شما فراهم می کند. این روش از درآمد زایی فواید دیگری دارد. به عنوان مثال در مدیریت کسب و کارتان هیچ گونه محدودیتی ندارید و یا اینکه آمار همه چیز را دارید. امکاناتی که اینترنت برای شما فراهم می کند، در دنیای واقعی قابل دستیابی نیست و حیف است که آن هارا از دست بدهید.
اکنون چه طور فکر میکنید؟
اکنون که به مهمترین ویژگیهای کسب و کارهای اینترنتی، آشنا شدید، آیا هنوز هم با وجود این همه مزیت، میخواهید به راهکارهای سنتی ادامه دهید؟ اگر خیر، پس باید به شما تبریک بگوییم! چرا که شما تغییر را به جان خریدید و قدمی برای تحول کسبوکارتان، برداشتید. در مقابل، اگر نه، اشکالی ندارد! ممکن است این مقاومتتان، ناشی از باورهای غلط یا ترسهایتان باشد. اگر هنوز هم برای ایجاد کسب و کار اینترنتیتان، مردد هستید، ادامه را حتما بخوانید تا باورهایتان را ریشهکن کنید.
افکار غلطی که شما را از شروع کسب و کارتان منصرف میکند!
وقتی با انواع کسب و کارهای اینترنتی آشنا شوید، حتما در ذهنتان راهی را برای خود انتخاب میکنید. از آنجایی که ما هم مانند شما این مسیر را پشت سر گذاشتهایم، میدانیم که باورهایی محدود کننده، سراغتان میآید که ممکن است از قدم گذاشتن یا ادامه راه منصرفتان کند. در این بخش میخواهیم شما را با تمام این افکار روبهرو کنیم؛ تضمین میکنیم محدودیتها، تنها همانهایی هستند که خودتان ایجاد میکنید و وجودشان در زندگیتان، ریشه در باورهایتان دارد:
اولین فکر:شرایط اقتصادی کشور برای شروع کسب و کار مناسب نیست
برای مردم کشور ما شاید این اولین فکری باشد که به ذهنشان خطور کند. اگر حتی کمی هم سرتان در خبرها باشد، دائما میشنوید که وضعیت اقتصادی خوب نیست! کسبوکارها دچار مشکلات هستند! پول درآوردن سخت است و هزار حرف منفی دیگر…
به عقیده ما در هر شرایطی میتوان پولسازی کرد. شرایط بیرونی تنها زمانی میتوانند روی شما اثر گذار باشند، که به آنها اجازه ورود به زندگیتان را بدهید. تنها پیش نیازی که برای رسیدن به اهدافتان باید داشته باشید، آن است که آن را با تمام وجودتان بخواهید. اگر اینگونه باشد هیچچیز نمیتواند مانع شما شود.
مثال نقض باورهای غلط درباره اوضاع اقتصادی کشور، افرادی هستند که در همین شرایط، حتی بیشتر از گذشته پولسازی میکنند. چه فرقی بین شما و آنها وجود دارد؟ آیا خون آنها رنگینتر است؟ خیر! این افراد تنها اجازه ورود باورهای محدودکننده از شرایط بیرونی به ذهنشان را ندادهاند. فروشگاههای اینترنتی روزبهروز درآمدشان بیشتر میشود. کسبوکارهای زیادی وجود دارد که تنها با تولید محتوا در شبکههای اجتماعی، ماهانه پولهایی نجومی بدست میآورند. این مثالها کم نیستند؛ اینترنت این قابلیت را برای شما گذاشته است؛ تنها کافی است آن را باور کنید.
دومین فکر: خودتان یک نفر از پس کسبوکار اینترنتی بر نمیآیید!
دومین باور محدود کنندهای که حتما به ذهنتان آمده است، آن است که خودتان برای کسبوکارتان کافی نیستید. افراد بسیار زیادی هستند که با همین تفکرات هنوز اقدام نکردهاند و چوب به تعویق انداختنشان را میخورند. منبع این تفکر ناشی از آن است که شما خودتان را کسبوکارهایی مقایسه میکنید که اکنون به مرحله موفقیت درآمد زایی رسیدهاند و تیم منحصربهفرد خودشان را دارند.
باید بدانید که تمامی آن افراد، روزی با یک ایده کارشان را شروع کردند و کمکم شرایط و افراد دست به دست هم میدهند تا به قله برسید. تنها لازمه آن است که شروع کنید! فقط شروع کنید و خودتان را محدود نکنید. اگر تنها جستوجویی در اینترنت بکنید؛ با افراد بسیار زیادی مواجه میشوید تنهایی آغاز به کار کردهاند. دیدن این افراد انگیزهای برای از بین بردن این باورتان میشود.
سومین فکر: محل زندگیتان شما را محدود کرده است!
ممکن است در شهر یا روستایی زندگی کنید که از فضای اینترنت و فرصتهای درآمدزایی آن به دور باشد. در این شرایط با خودتان میگویید در اینجا و این شرایط نمیتوان آغاز به کار کرد. خوشبختانه یکی از مهمترین ویژگیهای کسبوکار در دنیای آنلاین آن است که شما محدود به منطقه خاصی نیستید! یعنی لازم ندارید حتما خدماتتان را به مردم شهر خودتان ارائه کنید. تمام ایران و خوشبینانهتر، جهان شما را میبینند(البته این در صورتی است که به اندازه کافی عالی باشید و محتوای ارزشمند برای مخاطب تولید کنید)
یک مثال خوب برای از بین بردن این باور آزمون کنکور است. افرد زیادی را در نتایج کنکور میبینیم که از روستاهای دورافتاده هستند و رتبههای برتر را بدست میآورند! آیا آنها هم با توجه به امکانات کمی که داشتند باید خودشان را محدود میکردند؟ یا باید از هدفشان دست میکشیدند؟ مسلما چنین چیزی نیست! در هر شرایطی در هر مکانی فرصت رسیدن به اهداف و آرزوهایتان وجود دارد. خودتان و ایدههایتان را دست کم نگیرید.
چهارمین فکر: کسبوکارهای آنقدر زیاد هستند که دیگر جایی برای شما باقی نمانده است!
اگر کمی در شبکههای اجتماعی و یا وبسایتها، بگردید با کسبوکارهای بسیار زیادی روبهرو میشوید، که هر کدام به نوعی خدمات خودشان را ارائه میدهند. ممکن است ایدهای در سر داشته باشید که قبلا پیاده سازی شده است. خاص نبودن خدمات یا محصولتان شاید شما را دلسرد کند! همین موضوع سبب شده است تا خیلی از افراد اقدام نکنند و کسبوکارهای دیگر جایشان را بگیرد. هرگز هیچ کس دیگری نمیتواند جایگزین شما شود. شما میتوانید محتوای با کیفیتتری تولید کنید، در ارائه خدماتتان خلاقیت داشته باشید، ارزش بیشتری را برای مخاطب ایجاد کنید. همه این موارد سبب میشود تا همان کار مشابه را اما به شکل دیگر و بهتر از دیگری انجام دهید.
همه ما دیجیکالا را به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی میشناسیم. آیا وجود دیجیکالا سبب شده است تا فروشگاههای آنلاین دیگر نباشند؟ آیا تمامی خریدها از دیجی کالا است؟ آیا فروشگاههای دیگر درآمد بالا ندارند؟ تنها به همین سوالها پاسخ دهید و به سمت شکستن باورهای غلطتان بروید.
پنجمین فکر: تجربه کافی را ندارم پس شروع نمیکنم
تجربه کافی نداشتن و عدم شروع برای ساختن امپراطوری خودمان، تنها از ترس ناشی میشود. افراد زیادی را میبینیم که در دورههای آموزشی بسیار زیادی شرکت میکنند و باز هم شروع نمیکنند. آنها از تجربه کردن فرار میکنند. آیا تنها دانستن کافی است؟ شما با اقدام کردن و عمل کردن است که تجربه بدست میآورید. خنده دار است که همه چیز را یاد بگیرید و بگویید باز هم کافی نیستید.
حتی اگر هیچی درباره آن چیزی که میخواهید انجام دهید، نمیدانید؛ باز هم راهی برای انجام آن وجود دارد.
شکستن تمامی باورهای غلط
تا زمانی که به خودتان و تواناییهایتان ایمان نداشته باشید، ذهنتان به دنبال راهی برای منصرف کردن شما است. باور کنید تمام افرادی که در حال حاضر از موفقترینهای کسبوکار اینترنتی هستند، روزی با تمام این افکار جنگیدهاند. همه این حرافیهای ذهن منفینگرتان را فراموش کنید و فقط شروع کنید. کسب و کار اینترنتی خودتان را بسازید. در هر مرحله از کسبوکارتان، روی تیم پادشه محتوا حساب باز کنید و یادتان باشد، ما هم با خدمات تولید محتوای باکیفیت و جذاب، حامی سفت و سختتان هستیم.
با تولیدمحتوای متنی (یکی از سادهترین راهکارها)، استارت کسبوکارتان را بزنید
تولید محتوای متنی، از بهترین قدمها، برای شروع کسبوکارتان، روی پای خودتان است! یکی از انواع تولید محتوا برای کسب و کار های اینترنتی، تولید محتوای متنی است. پیش نیاز فهم این مطلب، آشنایی با آموزش تولید محتوا است. اگر مقاله ما در همین زمینه را خوانده باشید، حتما با نام تولید محتوای متنی مواجه شده اید. محتوای متنی یکی از پرکاربردترین محتواها است که حتما تجربه استفاده از آن را داشتهاید. همین مقاله ای که اکنون در حال خواندن آن هستید نوعی تولید محتوای متنی است.
کسب و کارها به خصوص در مراحل اولیه شروع کارشان، نیازی حیاتی به تولید محتوای متنی دارند. خاصیت محتوای متنی آن است که لازمه هر نوع محتوای دیگری است؛ بدین معنی که اگر کار شما دارای محتوای گرافیکی، صوتی، ویدیویی و … باشد، در کنار آن حتما محتوایی متنی نیز حضور دارد.
چرا باید به تولید محتوای متنی اهمیت بدهید؟ (به این 4 دلیل …)
قدرت محتوا، غیرقابل انکار است
تولید محتوا فارغ از توع آن؛ از اهمیت بسیار بالایی برخوددار است که غیر قابل انکار است. این اهمیت آنقدر زیاد است که می گوییم محتوا در کسب و کارهای اینترنتی پادشاهی می کند. محتوای متنی به معنی ترکیب واژهها به منظور انتقال پیام به مخاطبتان است. این قدرت محتوای شما را می رساند که با هنرمندی این واژه ها را در کنار هم بچینید تا مورد پسند مخاطب باشد.
محتوای ترکیبی، غوغاکننده است
ممکن است فکر کنید محتوای متنی کمی خسته کننده است. حرف شما تا حدودی درست است؛ البته این زمانی صادق است که تمام صفحهتان از کلمات و متنها پر شده باشد. هر محتوایی اگر به تنهایی به کار رود، برای مخاطب آزار دهنده است. از این رو پیشنهاد میکنیم، متنهارا با تولید محتوای گرافیکی با کیفیت، ترکیب کنید و از وبسایتتان یک شاهکار بسازید.
تصویر کلمات در ذهن مخاطب، تاثیر فوقالعادهای دارد
در محتوای متنی شما هیچ گونه ابزار تصویری برای نشان دادن برندتان یا محصولتان ندارید؛ از این رو باید با استفاده از تصویری که کلمات در ذهن مخاطبتان می سازد، اقدام به معرفی خودتان بکنید. این روش از تولید محتوا باید براساس استراتژی ای خاص انجام شود. اگر می خواهید در تولید محتوای متنی موفق عمل کنید، باید شناخت درستی از مخاطبتان داشته باشید. این تنها عامل تاثیر گذار نیست؛ به عنوان مثال عوامل دیگری مانند شناخت بازار هدف، تجربه کافی در این زمینه، آگاهی از اصول نگارشی، خلاقیت در متن نویسی و … اثر گذار هستند.
محتوای متنی، سوگلی الگوریتمهای گوگل است
همچنین تولید محتوای متنی جزو آن دسته از محتواهایی است که گوگل اهمیت زیادی به آن می دهد. اگر کمی با الگوریتمهای گوگل، آشنا شوید، این موضوع برایتان به خوبی روشن میشود. برای آنکه با موتور های جست و جوی گوگل هماهنگ شوید، لازم است نسبت به کلید واژه های انتخابی تان، اصول سئو و نگارش حساس باشید. به طور کلی محتوا نویسی آن قدر ها هم که مردم فکر می کنند ساده نیست و نیازمند تخصص، مهارت و تلاش است.
اهمیت محتوا را در رشد کسب و کارتان دست کم نگیرید و بدانید که شعار ما یعنی “محتوا پادشاه است”، بی دلیل نیست. ما شاهد کسب و کارهایی بوده ایم که با تولید محتوای درست و اصولی، راه موفقیت را برای خود هموار کرده اند. اگر شما هم مانند ما خواهان رشد و پیشرفت هستید، میتوانید از مشاوره تیم تولیدمحتوای ما، به صورت کاملا رایگان بهره ببرید.
سخن آخر
و در آخر، به عنوان جمع بندی کوتاهی از این مطلب، باید بگوییم، همه آنچه تا اینجای مطلب خواندید را از زبان یک کسبوکار آنلاین شنیدید. ما به سبب تخصصمان، با کسب و کارهای اینترنتی زیادی سروکار داریم؛ از این طبق تجربهمان میگوییم، اگر تلاش و ساختن باورهای درست را در ذهن خودتان می بینید، تحت هیچ شرایطی، ساختن کسب و کار اینترنتیتان را به تعویق نیندازید!
امید است این مطلب برایتان ارزش ایجاد کرده باشد و به شما برای هموار کردن مسیر موفقیتتان کمک کردهباشد. برای آموزشهای بیشتر، دانستنی های محتوا پادشاه محتوا را دنبال کنید و در صورت وجود سوال، تجربه و یا هر چیز دیگری، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب، به اشتراک بگذارید