Hotjar چیست؟ نقشه حرارتی (هیت مپ) چگونه باعث بهبود 100 درصدی UX می‌شود؟

Hotjar-چیست؟-نقشه-حرارتی-(هیت-مپ)-چگونه-باعث-بهبود-100-درصدی-UX-می‌شود؟

هر کسب و کار آنلاینی در دنیا، یک پایگاه یا مقر اصلی فرماندهی دارد که همان سایت است! اگر شما بتوانید از مشتریان خود یک نقشه حرارتی (هیت مپ) بدست آورید، می‌توانید متوجه شوید که آن‌ها به کدام قسمت‌های سایت شما بیشتر توجه می‌کنند و یا در سایت شما چه اقداماتی انجام می‌دهند. شما با کمک این اطلاعات می‌توانید، تجربه کاربری (UX) را بهبود بخشیده و یک سایت به بهترین شکل ممکن داشته باشید. امروز در سایت پادشاه محتوا، می‌خواهیم یک ابزار حرفه ای به نام Hotjar (هاتجر) به شما معرفی کنیم و در مورد موارد زیر به شما اطلاعات جامع و کاملی ارائه کنیم:

  • هیت مپ (Heat Map) یا نقشه حرارتی اصلا چیست؟
  • هاتجر چیست و چه کاربردی دارد؟
  • چرا باید از Hotjar استفاده کنیم؟
  • چگونه از Hotjar برای بهبود UX سایت خود استفاده کنیم؟

اگر دوست دارید که کسب و کار خود را بهبود ببخشید، کافیست امروز با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

هیت مپ (Heat Map) یا نقشه حرارتی اصلا چیست؟

نقشه حرارتی در واقع یک نوع داده گرافیکی خاص است که می‌توانید از آن استفاده کنید تا رفتار کاربر را شناسایی و از واکنش‌های آن‌ها برای بهبود وضعیت سایت خود استفاده کنیم. این ابزار به خصوص برای طراحی سایت مجدد یا استفاده از ابزارهای بازاریابی محتوا، می‌تواند به شدت کاربردی باشد.

انواع نقشه‌های حرارتی

نقشه‌های حرارتی شکل‌ها و انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

نقشه حرارتی کلیکی (Click Heatmap)

نوعی نقشه حرارتی است که در آن نقاطی که کاربران بر روی آن کلیک کرده‌اند، کاملا مشخص است که نمونه آن را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

نقشه حرارتي كليكي (Click heatmap)

نقشه حرارتی حرکتی (Move Heatmap)

نوعی نقشه حرارتی است که در آن حرکت کاربران با موس بر روی صفحه مشخص می‌شود و شما می‌توانید از این الگو برای جایگذاری قسمت‌های مختلف صفحه استفاده کنید. نمونه نقشه حرارتی کلیکی را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

نقشه حرارتي حركتي (Move heatmap)

نقشه حرارتی اسکرول (Scrollmap)

نوعی نقشه حرارتی که می‌توانید متوجه شوید که در آن کاربران به چه اندازه در سایت شما اسکرول کرده‌اند. این نوع نقشه برای اولویت بندی قسمت‌های مختلف سایت شما می‌تواند کمک شایانی کند. در ادامه می‌توانید یک نمونه نقشه حرارتی اسکرول ببینید:

نقشه scroll (Scrollmap)

هاتجر چیست و چه کاربردی دارد؟

Hotjar چیست؟ هاتجر در واقع یکی از ابزارهای آنالیز و بررسی سایت است که می‌توانید از آن یک نقشه حرارتی برای سایت خود تهیه کنید. این ابزار با ظبط رفتارها و واکنش‌های کاربران، می‌تواند تحلیل‌های خوبی به شما ارائه کند. در واقع شما متوجه می‌شوید که بهتر است در کدام قسمت سایت‌های خود بهتر است که یک دکمه CTA بگذارید یا از مخاطب یک فراخوانی برای خرید محصول یا خدمت داشته باشید.

هاتجر به زبان ساده تر، ابزاری است که با استفاده از آن، می‌توانید اطلاعات سنتی گوگل آنالیتیکس را بهبود بخشیده و از آن برای بهبود سایت یا کسب و کار خود استفاده کنید. در ادامه 4 دلیل برای استفاده از این ابزار دیجیتال مارکتینگ برای شما ارائه خواهیم کرد.

چرا باید از Hotjar در سایت خود استفاده کنیم؟

دلایل و علت‌های زیادی وجود دارد که باعث می‌شود، شما هم ترغیب شوید از این ابزار برای تحلیل کاربران خود استفاده کنید، اما در ادامه تنها 4 دلیل اصلی و مهم را برای شما آماده کرده‌ایم:

  • شما می‌توانید متوجه شوید که در نقاط مختلف سایت شما، کاربران چه رفتارهایی دارند و چه کارهایی انجام می‌دهند!
  • کاربران چرا رفتار خاصی از خود نشان می‌دهند؟ (شاید ممکن است سایز دکمه CTA شما، مناسب و بهینه شده نباشد.)
  • تحلیل مناسب و خوبی از سوی هاتجر برای استفاده بهتر به شما ارائه می‌شود.
  • قیمت مناسب و پلن‌های رایگان برای کسب و کارها (برای شروع و آشنایی بیشتر با هاتجر)

نتیجه‌گیری: با هاتجر پیروز میدان رقابت باشید!

تولید محتوا، طراحی سایت، بازاریابی محتوا، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و … نیاز به آنالیز رفتار کاربران دارند. شما بدون آنالیز رفتار کاربران نمی‌توانید تشخیص دهید که در کجا هستید و باید چه کارها و فعالیت‌هایی انجام دهید. شما با هاتجر می‌توانید، تحلیل خوبی از رفتارهای کاربران خود داشته و در این زمینه به شکل موفق عمل کنید.

اگر به دیجیتال مارکتینگ علاقه مند هستید، می‌توانید دیگر مقالات ما را در دانستی های محتوا، مطالعه کنید. نظر شما در مورد هاتجر چیست؟ آیا تابحال از این ابزار استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را در این زمینه با ما و دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *