احتمالا شما هم صاحب یک فروشگاه اینترنتی یا کسب و کار هستید و میخواهید که در دنیای اینترنت به خوبی بفروشید، برای این کار لازم است که در مورد نوشتن توضیح محصول به خوبی اطلاعات کافی داشته باشید! توضیح خدمات یا محصول اگر به خوبی نوشته شده باشد، هر مشتری بالقوه ای را وادار به خرید میکند. امروز در این مقاله قصد داریم به شما یاد دهیم که:
- توضیح محصول در بازاریابی چه معنایی دارد؟
- چه مطالبی در هنگام تولید محتوای محصولات یا خدمات باید پاسخ داده شود؟
- چگونه یک توضیح محصول جامع و کامل بنویسیم؟
برای این که در این زمینهها اطلاعات جامع و کاملی بدست آورید تا انتهای این مقاله با پادشاه محتوا همراه باشید.
توضیح محصول در بازاریابی چه معنایی دارد؟
توضیح محصول در واقع یکسری اطلاعات و ویژگی است که در رابطه با محصول و مزایای آن میدهید. شما در این رابطه قصد دارید که محصول خود را به زبان مشتری معرفی کنید و در رابطه با مشخصات خاص آن مثل وزن، رنگ و … صحبت کنید. هرچقدر که توضیحات شما جامع، کامل و مفیدتر باشد، مشتری علاقه بیشتری به خرید پیدا میکند.
توضیحات محصولات و خدمات اگر حرفه ای نوشته شوند، میتوانند باعث شوند که مشتری بر روی دکمه خرید کلیک کرده و هدف نهایی شما را انجام دهید.
چه مطالبی در هنگام تولید محتوای محصولات یا خدمات باید پاسخ داده شود؟
مشتری در رابطه با خدمات یا محصولات شما سوالاتی دارد که باید به آنها پاسخ دهید! نمیدانید که آنها چه هستند؟ نگران نباشید. به لیست زیر یه نگاهی بیندازید چرا که مهمترین سوالات یک مشتری بالقوه که باید به آنها پاسخ دهید را برای شما آماده کردهایم:
- محصول یا خدمت شما برای چه شخص یا گروهی مناسب است؟
- جزئیات اساسی محصول یا خدمت شما چیست؟
- در چه زمانها و موقعیتهایی میتوان از محصول و خدمات شما استفاده کرد؟
- این محصول دارای چه ارزشهای پیشنهادی و مزایای نسبت به محصولات مشابه خود است؟ (همچنین اگر خدمت است، نسبت به رقبای خود، چه ارزش افزودههایی دارید؟)
- این محصول چگونه کار میکند؟ طرز استفاده از آن چیست؟ (این خدمت چگونه انجام میشود؟ مراحل انجام آن چیست؟)
- با پاسخ دادن به این سوالات، میتوانید اعتماد مشتریان خود را به راحتی بدست آورید.
چگونه یک توضیح محصول جامع و کامل بنویسیم؟
هر سایتی با توجه به برند و نوع خاص خود، روش خاصی برای تولید محتوا دارد. در این زمینه شما هم باید رویه خاصی برای تولید محتوا در نظر بگیرید. توصیه میکنیم که برای نوشتن توضیح محصول اول مشتری خود را بشناسید و یک پرسونا تهیه کنید. در واقع بدانید که مشتری پیشنهادی شما کیست و قرار است که چگونه از شما خرید کند؟ چه علایقی دارد و به چه چیزهایی علاقه مند است.
سپس سعی کنید که توضیحات خود را به صورت خلاصه و مفید به او ارائه دهید و مطالب مهم تر را در داخل کادرها و تصاویر به او ارائه کنید. سعی کنید که بیشتر از مزایا صحبت کنید تا مشتری ترغیب شود از شما خرید کند. تمامی شک و تردیدهای احتمای که ممکن است یک مشتری نسبت به شما و محصولات شما داشته باشد را از بین ببرید.
حتما مطالعه کنید: 10راز پشتپرده کسب و کارهای اینترنتی که نمی خواهند بدانید! (+مزیت ها و سادهترین راهکار شروع)
لحن مخصوص خود را داشته باشید. متن خود را چندین بار بازنگری کنید تا بهترین متن ممکن را برای این صفحه مهمسایت در اختیار داشته باشید. از اصول سئو و بهینه سازی سایت کمک بگیرید و در نهایت از چند نفر فرد خبره و حرفه ای در این حوزه کمک بگیرید. افرادی که در این زمینه صاحب فن هستند و میدانند که چگونه یک متن خوب بنویسند!
نتیجهگیری: متن خوب میفروشد، بگذارید برای شما بفروشیم!
اگر خودتان نمیخواهید که این چالشها را به جان بخرید، لازم نیست که حتما کار سختی انجام دهید! با ما در تماس باشید. پادشاه محتوا با یک تیم حرفه ای در خدمت شماست تا تمام خدمات محتوایی در زمینه تولید محتوا را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهد.
اگر میخواهید که در زمینه محتوا، اطلاعات بیشتری داشته باشید، توصیه میکنیم که سری به سایر مقالات، دانستی های محتوا پادشاه محتوا بیندازید! نظر شما در مورد توضیح محصول حرفه ای چیست؟ شما چگونه میتوانید یک متن بنویسید که برای شما بفروشد؟ نظرات خود را در این حوزه با ما و سایر افراد در این حوزه در بخش مربوطه انتهای همین مقاله به اشتراک بگذارید!